Oense om bodelning - tingsrätten

@Lovisaleonora Ja det räknar jag absolut med. :cautious:

@Tora Nä visst är det konstigt? Speciellt när det enda jag behövde göra enligt honom var "att sluta bråka". Att jag kan med att vara så otacksam när han är så snäll? :rofl:

@Nethril Lät som en härlig kille. :p Visst är det lustigt hur allt kan vändas till att handla om dom och bara dom? Det värsta exemplet jag har var när min pappa oväntat gick bort. Vi åkte upp till pappas hus dagen efter tillsammans och mötte upp min familj där. Sen var vi där ett par dagar och grejade lite. Sen när vi skulle hem igen så hinner vi knappt 5 mil (vi hade ca 30 mil hem) innan han har startat värsta bråket och gjort slut för HAN hade haft så TRÅKIGT (han satt och glodde på sin mobil i en fåtölj hela tiden vi var i pappas hus och frågade inte en enda gång hur det var med mig eller om han skulle hjälpa till med något). Sen satt han resterande 25 mil och tjurade och sket totalt i att jag var helt förstörd och grät som ett barn. Han har aldrig bett om ursäkt för det efteråt heller. :eek: Att tänka på den händelsen får mig att styra tillbaka på rätt kurs rätt snabbt igen när jag vacklar.

Nä ränderna verkar inte gå ur. Jag är varken först eller andra tjejen han betett sig likadant mot har jag fått reda på...

Men herregud! Det finns många nötter i världen men din exkarl tar verkligen priset :yuck: O_o
 
Jag är impad av hur du tar hand om den där situationen. Hoppas att det är över snart så du kan gå vidare med ditt liv. Har ni något datum när han borde vara ute?
Tack! :heart Ja det hoppas jag med för så länge vi bor ihop känns det jättesvårt att börja bearbeta och komma vidare. Ska iallafall gå till en anhörigkontakt jag haft där mitt ex går för sin adhd en gång till så jag får ett avslut där. Och sen väntar jag på att kriscentrum ska öppna igen efter semestern. Tänkte att några samtal där kunde göra gott för bearbetningen också.
Jag har sagt att innan bebisen kommer vill jag att han flyttar och det var han helt med på (men jag räknar med att han kommer försöka skjuta på det).
 
Jag har inte skrivit innan för andra har sagt allt så bra men jag måste säga att jag är så imponerad av dig! Du tog fasta på målet och jobbar dig dit oavsett vad som står i vägen. Ditt barn kan skatta sig lycklig som får en mamma som du :heart

Jag önskar dig verkligen allt gott i framtiden och hoppas att han flyttar som han ska så att du får tid att resa dig igen innan bebisen kommer. Ta hand om dig!
 
Jag har inte skrivit innan för andra har sagt allt så bra men jag måste säga att jag är så imponerad av dig! Du tog fasta på målet och jobbar dig dit oavsett vad som står i vägen. Ditt barn kan skatta sig lycklig som får en mamma som du :heart

Jag önskar dig verkligen allt gott i framtiden och hoppas att han flyttar som han ska så att du får tid att resa dig igen innan bebisen kommer. Ta hand om dig!

Åh tack! :heart

Det är Bukes pepp och stöd som bär mig just nu! :bow:
 
Håller tummarna att exet får köpa gården han (tydligen) är spekulant på. Han har lagt ett bud som visst är en del under vad dom begär men det har varit till salu länge om jag fattade det rätt. Ligger någonstans här i närheten. Vet inget om den mer än att han pratade lite om den när vi var hos advokaten. Var visst en del mark till, lite skog, bra stort hus, vindskydd, rundcorall och ett par logar. "Så säg till när du vill flytta in" sa han till mig när vi satt där med advokaten.... :wtf:

Det enda som gör lite ont i hjärtat (trots att jag egentligen inte fattar varför för jag vill ju bli av med honom!) är att han verkar så himla överlycklig över att nog få köpa det huset och komma härifrån. Som att vi inget var värda för honom. Han bara går vidare som ingenting. :( :yuck:
 
Håller tummarna att exet får köpa gården han (tydligen) är spekulant på. Han har lagt ett bud som visst är en del under vad dom begär men det har varit till salu länge om jag fattade det rätt. Ligger någonstans här i närheten. Vet inget om den mer än att han pratade lite om den när vi var hos advokaten. Var visst en del mark till, lite skog, bra stort hus, vindskydd, rundcorall och ett par logar. "Så säg till när du vill flytta in" sa han till mig när vi satt där med advokaten.... :wtf:

Det enda som gör lite ont i hjärtat (trots att jag egentligen inte fattar varför för jag vill ju bli av med honom!) är att han verkar så himla överlycklig över att nog få köpa det huset och komma härifrån. Som att vi inget var värda för honom. Han bara går vidare som ingenting. :( :yuck:

Det där är enbart ett spel för gallerierna. Han vill att du ska bli ledsen och känna som att ni inte betyder någonting för att du ska komma springande. Det är helt i linje med hur han har betett sig tidigare. Gråt en skvätt och ta fasta på ditt mål sen igen. Jag vet att det är tufft men du har hela buke bakom dig som bär dig när du vacklar.

Kramar :heart
 
Håller tummarna att exet får köpa gården han (tydligen) är spekulant på. Han har lagt ett bud som visst är en del under vad dom begär men det har varit till salu länge om jag fattade det rätt. Ligger någonstans här i närheten. Vet inget om den mer än att han pratade lite om den när vi var hos advokaten. Var visst en del mark till, lite skog, bra stort hus, vindskydd, rundcorall och ett par logar. "Så säg till när du vill flytta in" sa han till mig när vi satt där med advokaten.... :wtf:

Det enda som gör lite ont i hjärtat (trots att jag egentligen inte fattar varför för jag vill ju bli av med honom!) är att han verkar så himla överlycklig över att nog få köpa det huset och komma härifrån. Som att vi inget var värda för honom. Han bara går vidare som ingenting. :( :yuck:
Äh han bara spelar glad för att få lite övertag.
 
Det enda som gör lite ont i hjärtat (trots att jag egentligen inte fattar varför för jag vill ju bli av med honom!) är att han verkar så himla överlycklig över att nog få köpa det huset och komma härifrån. Som att vi inget var värda för honom. Han bara går vidare som ingenting. :( :yuck:
Nu håller han på att få övertag igen.
Det handlar om HONOM ju. Han ska vara i centrum. För att du ska sakna och vilja ha tillbaka honom. Jag tror att han vet vilka strängar han ska spela på - han känner dig väl rätt väl vid det här laget.

Låt honom inte påverka dig. Det är ju bara ett spel från hans sida - eller hur?
 
Det enda som gör lite ont i hjärtat (trots att jag egentligen inte fattar varför för jag vill ju bli av med honom!) är att han verkar så himla överlycklig över att nog få köpa det huset och komma härifrån. Som att vi inget var värda för honom. Han bara går vidare som ingenting. :( :yuck:

Och jag säger: skit i hans motiv för glädjen. Han är glad, då är det säkert lugnare för dig. Jag tror inte han behöver spela eller försöka manipulera dig - utvärdera det inte ens. Är han glad och håller sig från att djävlas med dig är det en bra sak att han är glad. Oavsett anledning.

DU, DIG och DITT är vad du behöver tänka på. Han ska inte bo hyresfritt i din hjärna. Vad han gör, med vem, när och hur är något som du redan nu kan vänja dig av med att fundera över. Ge dig själv en mental bitchslap varje gång tanken vandrar åt det hållet. Se det som en dålig vanan du måste bekämpa.

Om du klarar dig med Bukes peppkör kommer du att segla på moln ur den här historien, så många som håller på dig.
 
Och jag säger: skit i hans motiv för glädjen. Han är glad, då är det säkert lugnare för dig. Jag tror inte han behöver spela eller försöka manipulera dig - utvärdera det inte ens. Är han glad och håller sig från att djävlas med dig är det en bra sak att han är glad. Oavsett anledning.

DU, DIG och DITT är vad du behöver tänka på. Han ska inte bo hyresfritt i din hjärna. Vad han gör, med vem, när och hur är något som du redan nu kan vänja dig av med att fundera över. Ge dig själv en mental bitchslap varje gång tanken vandrar åt det hållet. Se det som en dålig vanan du måste bekämpa.

Om du klarar dig med Bukes peppkör kommer du att segla på moln ur den här historien, så många som håller på dig.

Huvudet på spiken! :D:heart
 
Fick ännu en påminnelse igår om att han kommer aldrig kunna tänka på någon annan än sig själv. Efter han pratat i telefon hela dagen med diverse folk om hur fantastiskt hans nya hus är (han har gett ett bud 300 000:- under vad dom begär och dom har inte ens svarat ja eller nej än) så fick han nog brist på folk att ringa så då ville han berätta för mig helt plötsligt. Allt var så mysigt, fint och fantastiskt. Med lite empatisk förmåga hade han förstått att jag inte är särskilt sugen på att höra om hur fantastiskt hans liv kommer bli framåt. Och jag är absolut inte intresserad av att höra något som helst mer om vad jag gjort för fel för att han skulle vara "tvingad att lämna mig". :arghh:

Och tydligen var 50 % av anledningen till att han ville att vi skulle dela på oss pga våran gård. Den gav honom ångest. Han ville bara härifrån. Vilket skitsnack! Redan för ett par år sen sa jag till honom att vi kanske skulle flytta om han nu han inte trivdes på våran gård och den stressade honom så. Och att vi kanske tagit oss vatten över huvudet. Men då var det inte så farligt enligt honom. Och varför har han bråkat så mycket om att han ville ta över stället nu då? Dessutom har ungefär 99 % av våra problem inget som helst med var/hur vi bor att göra. För sånt hade gått att lösa om man ville. Men när man inte ens tycker man har ett problem trots fyra-fem förhållanden som gått exakt samma väg så är det rätt omöjligt.

Och så var det så synd om honom för han mådde illa och spydde varje gång han tänkte på att han inte visste var han skulle bo framåt. Hur tror han jag har känt mig sista halvåret då? Med en bebis i magen dessutom? Nä det är bara han, han, han som gäller hela tiden som vanligt. Sen tyckte han jag borde hålla sams med honom...inte för bebisens skull utan för att jag skulle behöva massa hjälp av honom i vinter med gården. Jasså? :banghead:

Sen fick jag ett gäng inbjudningar till att flytta in...när jag tröttnat på detta stället och inte hade någon ny "oxe". Dessutom kunde mina hästar få gå på hans lösdrift i vinter...han kunde ta hand om dom åt mig. Så otroligt generöst av honom. :wtf: Och fick som vanligt rätta honom när han sa "När DU får barn"...Nu verkar han iallafall intresserad av att träffa sitt barn framåt. Återstår att se om det är något positivt. O_o

Så...var tvungen att få ut det ur huvudet. Nu kan jag släppa gårdagen och se lite framåt igen! Går här hemma och bara myser idag. Planerar lite projekt jag vill dra igång när han har flyttat och kollar på vad som är absolut nödvändigt att få gjort snarast. :bump:
 
Fick ännu en påminnelse igår om att han kommer aldrig kunna tänka på någon annan än sig själv. Efter han pratat i telefon hela dagen med diverse folk om hur fantastiskt hans nya hus är (han har gett ett bud 300 000:- under vad dom begär och dom har inte ens svarat ja eller nej än) så fick han nog brist på folk att ringa så då ville han berätta för mig helt plötsligt. Allt var så mysigt, fint och fantastiskt. Med lite empatisk förmåga hade han förstått att jag inte är särskilt sugen på att höra om hur fantastiskt hans liv kommer bli framåt. Och jag är absolut inte intresserad av att höra något som helst mer om vad jag gjort för fel för att han skulle vara "tvingad att lämna mig". :arghh:

Och tydligen var 50 % av anledningen till att han ville att vi skulle dela på oss pga våran gård. Den gav honom ångest. Han ville bara härifrån. Vilket skitsnack! Redan för ett par år sen sa jag till honom att vi kanske skulle flytta om han nu han inte trivdes på våran gård och den stressade honom så. Och att vi kanske tagit oss vatten över huvudet. Men då var det inte så farligt enligt honom. Och varför har han bråkat så mycket om att han ville ta över stället nu då? Dessutom har ungefär 99 % av våra problem inget som helst med var/hur vi bor att göra. För sånt hade gått att lösa om man ville. Men när man inte ens tycker man har ett problem trots fyra-fem förhållanden som gått exakt samma väg så är det rätt omöjligt.

Och så var det så synd om honom för han mådde illa och spydde varje gång han tänkte på att han inte visste var han skulle bo framåt. Hur tror han jag har känt mig sista halvåret då? Med en bebis i magen dessutom? Nä det är bara han, han, han som gäller hela tiden som vanligt. Sen tyckte han jag borde hålla sams med honom...inte för bebisens skull utan för att jag skulle behöva massa hjälp av honom i vinter med gården. Jasså? :banghead:

Sen fick jag ett gäng inbjudningar till att flytta in...när jag tröttnat på detta stället och inte hade någon ny "oxe". Dessutom kunde mina hästar få gå på hans lösdrift i vinter...han kunde ta hand om dom åt mig. Så otroligt generöst av honom. :wtf: Och fick som vanligt rätta honom när han sa "När DU får barn"...Nu verkar han iallafall intresserad av att träffa sitt barn framåt. Återstår att se om det är något positivt. O_o

Så...var tvungen att få ut det ur huvudet. Nu kan jag släppa gårdagen och se lite framåt igen! Går här hemma och bara myser idag. Planerar lite projekt jag vill dra igång när han har flyttat och kollar på vad som är absolut nödvändigt att få gjort snarast. :bump:
Heja!!!

Varje gång du vacklar lite kan du ta fram vad du skrivit och påminnas om vem han är.

Buke följer dig. Vi puttar på framåt om du saktar in :D
 
Heja!!!

Varje gång du vacklar lite kan du ta fram vad du skrivit och påminnas om vem han är.

Buke följer dig. Vi puttar på framåt om du saktar in :D

Var beredda att putta nu då för dom tog tydligen hans bud. :up: Största delen av mig jublar (:banana::banana::banana:) men en annan liten del är helt jävla förstörd. :( Och jag är livrädd för att den lilla delen ska få övertaget nu när jag är så nära att äntligen bli FRI! :nailbiting:

Jag hoppas och tror att det bara är att nu, när allt äntligen verkar ordna upp sig, så bubblar en massa tillbakahållna känslor upp till ytan och jag kan tillåta mig att sörja det jag trodde vi hade men som aldrig ens fanns . Har gått på ren adrenalin (och ganska mycket ilska) så himla länge nu så kommer väl ta ett tag att ställa om. :cautious:

Nu ska jag gå ut och pussa lite på mina hästar. Finns inget bättre än en varm hästmule när man är deppig. :heart
 
Var beredda att putta nu då för dom tog tydligen hans bud. :up: Största delen av mig jublar (:banana::banana::banana:) men en annan liten del är helt jävla förstörd. :( Och jag är livrädd för att den lilla delen ska få övertaget nu när jag är så nära att äntligen bli FRI! :nailbiting:

Jag hoppas och tror att det bara är att nu, när allt äntligen verkar ordna upp sig, så bubblar en massa tillbakahållna känslor upp till ytan och jag kan tillåta mig att sörja det jag trodde vi hade men som aldrig ens fanns . Har gått på ren adrenalin (och ganska mycket ilska) så himla länge nu så kommer väl ta ett tag att ställa om. :cautious:

Nu ska jag gå ut och pussa lite på mina hästar. Finns inget bättre än en varm hästmule när man är deppig. :heart
Jag tror det är viktigt att skilja på att sörja honom (ingen poäng..) och att sörja ditt förhållande vilket är nyttigt och nödvändigt för att kunna gå vidare. Killen är absolut ingenting att gråta över men gråt gärna och känn dig ledsen över att ditt förhållande är över. Jag fick lära mig det när jag gick i terapi första gången efter jag bröt med min pappa, att jag skulle sörja förlusten och själva situationen men inte honom som person.
Du kommer klara dig så fruktansvärt bra utan honom att ingen hämnd eller bittra tankar gentemot honom kommer behövas, han kommer känna allt det där iallafall utan att du behöver blanda dig i det när han upptäcker att du inte behöver honom och att du dessutom klarar dig bättre utan honom:)
Jag tycker också att det är viktigt när man sörjt färdigt att man också firar det man får och det som kommer, din frihet, din nyfunna styrka, din fantastiska förmåga att stå upp för dig själv och din bäbis!
Sorg-avslut-nystart.
 
Var beredda att putta nu då för dom tog tydligen hans bud. :up: Största delen av mig jublar (:banana::banana::banana:) men en annan liten del är helt jävla förstörd. :( Och jag är livrädd för att den lilla delen ska få övertaget nu när jag är så nära att äntligen bli FRI! :nailbiting:

Jag hoppas och tror att det bara är att nu, när allt äntligen verkar ordna upp sig, så bubblar en massa tillbakahållna känslor upp till ytan och jag kan tillåta mig att sörja det jag trodde vi hade men som aldrig ens fanns . Har gått på ren adrenalin (och ganska mycket ilska) så himla länge nu så kommer väl ta ett tag att ställa om. :cautious:

Nu ska jag gå ut och pussa lite på mina hästar. Finns inget bättre än en varm hästmule när man är deppig. :heart
Men du, nog vore det underligt om du inte hade känslokaos emellanåt?

Du hade en dröm och en föreställning om hur livet skulle vara och så ändras allt och det mesta som varit din vardag ställs på ända.

Så mycket ovisshet och så mycket känslostormar. Du vore en övermänniska om du inte svajade mellan känslolägena.

Vi står här bakom dig. Vänd dig om så ser du oss.
 

Liknande trådar

Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 090
Senast: verser
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 756
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 114
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 912
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp