Oense om bodelning - tingsrätten

:love: Tack!

Jättesöta. :p En bra dag kan jag tycka lite synd om honom för uppenbarligen mår man inte något vidare när man beter sig som han gör. :( En sämre(bättre?) dag vill jag bara att han ska försvinna från jordens yta för alltid. :wtf:
Han har helt enkelt den läggningen. Det är så oändligt mycket lättare att vara offret. Han är inget annat än en ynkrygg (älskar det ordet ;) ) som inte trodde att du skulle vara så handlingskraftig som du är. Så blev det plötsligt verklighet istället för, som han antagligen hade "planerat", en stackars gravid flickvän som ber på sina bara knän att han ska ta henne tillbaka (i äkta 1800-tals-stil). Vad snopet ;) Jag tycker verkligen att du visar stor handlingskraft och mod! Visst är det säkert ledsamt på sitt sätt, men du vet ju själv att detta inte är mannen du vill dela ditt liv med. So keep going girl!!!:banana::banana::banana::banana::banana:
 
Han har helt enkelt den läggningen. Det är så oändligt mycket lättare att vara offret. Han är inget annat än en ynkrygg (älskar det ordet ;) ) som inte trodde att du skulle vara så handlingskraftig som du är. Så blev det plötsligt verklighet istället för, som han antagligen hade "planerat", en stackars gravid flickvän som ber på sina bara knän att han ska ta henne tillbaka (i äkta 1800-tals-stil). Vad snopet ;) Jag tycker verkligen att du visar stor handlingskraft och mod! Visst är det säkert ledsamt på sitt sätt, men du vet ju själv att detta inte är mannen du vill dela ditt liv med. So keep going girl!!!:banana::banana::banana::banana::banana:
Med Buke i ryggen så blir man stark/are. Det har det visat sig inte bara en gång
 
Han är inget annat än en ynkrygg (älskar det ordet ;) )
Inte bara ynkrygg, en äkta loser (det ordet gillar jag). Han kommer att förbli en loser resten av sitt liv för han fixar inget annat, jag har stor erfarenhet av den människotypen så det kan jag nästan garantera. Där kan man snacka om att sticka på offerkoftan som om det vore en tävling när det en gång brakar för sådana personer och dom gör absolut ingenting för att undvika det heller, dom fortsätter ljuga och dupera omgivningen eller försöker hota omgivningen i en allt snabbare takt tills sanningen hunnit ikapp, då flyr dom som en strykrädd hund. Jag har sett båda sorterna på nära håll tyvärr.
 
Inte bara ynkrygg, en äkta loser (det ordet gillar jag). Han kommer att förbli en loser resten av sitt liv för han fixar inget annat, jag har stor erfarenhet av den människotypen så det kan jag nästan garantera. Där kan man snacka om att sticka på offerkoftan som om det vore en tävling när det en gång brakar för sådana personer och dom gör absolut ingenting för att undvika det heller, dom fortsätter ljuga och dupera omgivningen eller försöker hota omgivningen i en allt snabbare takt tills sanningen hunnit ikapp, då flyr dom som en strykrädd hund. Jag har sett båda sorterna på nära håll tyvärr.

Lustigt att du säger fly som en strykrädd hund. Idag skrev han till mig på messenger att han sökt jobb på sin hemort "så snart slipper du nog mig i Skåne". Det är för många i våran omgivning här (inklusive hans läkare) som ser igenom honom så nu flyr han (igen). Dessutom behöver han ju inte bry sig om barnet om han nu låtsas som det inte finns (för det är precis så han beter sig) så han inte riskerar att utveckla några känslor för det. Bättre då att fly innan det föds och börjar existera för honom. :meh:
 
I natt har han nog tagit av sina Tradolan tror jag (Jag kallar dom trala-la för han blir alltid så snackig och fjäskig och så brukar han få ångest över saker han gjort när han tar dom). Han har dels delat en film om att man ska uppskatta sin flickvän innan det är försent och kommenterat en gammal bild på Facebook som jag la upp på min förlovningsring efter vi förlovade oss. Han skrev "det var en bra dag". Så nu får jag en massa grattis på den bilden av folk som inte ser att det står 2011! Yay... :arghh:
 
I natt har han nog tagit av sina Tradolan tror jag (Jag kallar dom trala-la för han blir alltid så snackig och fjäskig och så brukar han få ångest över saker han gjort när han tar dom). Han har dels delat en film om att man ska uppskatta sin flickvän innan det är försent och kommenterat en gammal bild på Facebook som jag la upp på min förlovningsring efter vi förlovade oss. Han skrev "det var en bra dag". Så nu får jag en massa grattis på den bilden av folk som inte ser att det står 2011! Yay... :arghh:

Förlåt men :rofl:

Kan man inte plocka bort bilden? Eller göra den privat? :)

Låter som han försöker få dig att få dåligt samvete för hela situationen och nu är det synd om honom :wtf:
 
I natt har han nog tagit av sina Tradolan tror jag (Jag kallar dom trala-la för han blir alltid så snackig och fjäskig och så brukar han få ångest över saker han gjort när han tar dom). Han har dels delat en film om att man ska uppskatta sin flickvän innan det är försent och kommenterat en gammal bild på Facebook som jag la upp på min förlovningsring efter vi förlovade oss. Han skrev "det var en bra dag". Så nu får jag en massa grattis på den bilden av folk som inte ser att det står 2011! Yay... :arghh:
Ta bort/dölj bilden...du löser sådant här efterhand, precis som du löst allt helt fantastiskt bra hittills :love::bow:
 
Förlåt men :rofl:

Kan man inte plocka bort bilden? Eller göra den privat? :)

Låter som han försöker få dig att få dåligt samvete för hela situationen och nu är det synd om honom :wtf:

Jo jag får nog göra den privat så bara jag kan se den.

Japp precis så är det. Samt att dagarna som är kvar tills jag tar över huset sakta börjar gå mot sitt slut och han börjar nog få panik då han inte längre har kontrollen på något. Och inte verkar jag tigga och be om en chans till än heller. :devil:
 
Jo jag får nog göra den privat så bara jag kan se den.

Japp precis så är det. Samt att dagarna som är kvar tills jag tar över huset sakta börjar gå mot sitt slut och han börjar nog få panik då han inte längre har kontrollen på något. Och inte verkar jag tigga och be om en chans till än heller. :devil:
Vaaaa :confused:
Är du inte nere och ber på dina bara knän att han skall stanna kvar hos dig??? En sådan fantastisk underbar kille vill man inte förlora :wtf:
 
I natt har han nog tagit av sina Tradolan tror jag (Jag kallar dom trala-la för han blir alltid så snackig och fjäskig och så brukar han få ångest över saker han gjort när han tar dom). Han har dels delat en film om att man ska uppskatta sin flickvän innan det är försent och kommenterat en gammal bild på Facebook som jag la upp på min förlovningsring efter vi förlovade oss. Han skrev "det var en bra dag". Så nu får jag en massa grattis på den bilden av folk som inte ser att det står 2011! Yay... :arghh:


Fniss, Trala-la :D
Usch vilken patetisk :turd:korv han är!
Tur att du ser igenom allt. Jag hade en snubbe en gång som liknar den här karln väldigt mycket låter det som. Hal som en ål. När jag till slut tagit mig loss så blev det kärleksstorm på fb och sms (eftersom det var enda sättet han kom åt mig på - vi bodde inte ihop och jag drog från min lägenhet ett par dagar). Han kommenterade bilder med mig och hästen med "Mina hjärtan" osv. fast jag vägrade prata med honom öht..

Dagen innan hade han stått utanför min lägenhetsdörr och ropat och bankat att han minsann visste att jag var där inne och att vi måste prata. Jag var inte alls där inne, jag var några kvarter bort och hade bett grannen notera vad han gjorde ;).. När inte det fungerade att vara arg och hota så åkte han iväg och kom tillbaka efter ett tag och sa att hans hund saknar mig och att han därför kom att tänka på att jag hade en hink med hundfoder där jag skulle få tillbaka om jag öppnade. Jag var ju fortfarande inte där så ingen öppnade och till slut tröttnade han väl och stack. När jag kom hem låg det ett långt brev innanför dörren som nog egentligen gick ut på att få mig tillbaka och fjäska.

Det var bara det att det hela tiden var "Hur kan du göra såhär mot MIG?", "Förstår du inte att JAG blir sårad?", "Jag betedde mig illa men det gör vi alla ibland", "JAG var så stolt att kunna visa upp dig som min flickvän", "JAG var bakfull och då blir jag ju konstig ibland", "JAG förstår inte varför du måste vara så taskig mot MIG" osv blaha-blaha. Då hade jag ändå skrivit ett mess till honom efter vårt långa nu-är-det-slut-samtal där jag skrev: "Du betedde dig så fruktansvärt illa. Jag pallar inte svartsjuka. Jag kan inte ha det såhär. Jag vill inte träffa dig igen" och ändå förstod han inte..

(Stackars lilla egotönt..)

Jag tog bort hans kommentarer och blockade honom på fb så slapp jag bli påmind om allt. Sparade brevet som irritationsbränsle om jag skulle behöva fräsa till och ladda upp med dumheter från honom :sneaky:. Sedan tuffade jag på.
Tog bort blockeringen efter nåt år för jag var nyfiken på hur det gick för honom (offentlig fb-sida) och det visar sig att han är ihop med en nästan tio år yngre liten tjej och det är upp och ner och hon är minsann så orättvis och smileysarna var ledsna och glada varannan dag. Ett barn på väg hade de också.
Ett par dagar senare fick jag en vänförfrågan från honom. Då ser jag att hon precis har lämnat honom för att han är ett "egoistiskt jävla svin". Vad lustigt att jag får en vänförfrågan just då :wtf:
Ränderna går aldrig ur...

Se till att hålla kursen nu! (är dock inte särskilt orolig för dig, jag tror du rider ut det här alldeles galant).
 
@Lovisaleonora Ja det räknar jag absolut med. :cautious:

@Tora Nä visst är det konstigt? Speciellt när det enda jag behövde göra enligt honom var "att sluta bråka". Att jag kan med att vara så otacksam när han är så snäll? :rofl:

@Nethril Lät som en härlig kille. :p Visst är det lustigt hur allt kan vändas till att handla om dom och bara dom? Det värsta exemplet jag har var när min pappa oväntat gick bort. Vi åkte upp till pappas hus dagen efter tillsammans och mötte upp min familj där. Sen var vi där ett par dagar och grejade lite. Sen när vi skulle hem igen så hinner vi knappt 5 mil (vi hade ca 30 mil hem) innan han har startat värsta bråket och gjort slut för HAN hade haft så TRÅKIGT (han satt och glodde på sin mobil i en fåtölj hela tiden vi var i pappas hus och frågade inte en enda gång hur det var med mig eller om han skulle hjälpa till med något). Sen satt han resterande 25 mil och tjurade och sket totalt i att jag var helt förstörd och grät som ett barn. Han har aldrig bett om ursäkt för det efteråt heller. :eek: Att tänka på den händelsen får mig att styra tillbaka på rätt kurs rätt snabbt igen när jag vacklar.

Nä ränderna verkar inte gå ur. Jag är varken först eller andra tjejen han betett sig likadant mot har jag fått reda på...
 
Jösses, @krambanan. Låter som en jag dejtade som jag tack och lov lyckades skrota redan på datingstadiet. Riktigt konstig människa. Hade nyss förlorat min lillasyster (bara veckor innan) i en olycka och varje gång jag inte var på topp grät han som ett barn för att hans mormor minsann hade coolat 8 år tidigare :o

Jag jag jag JAAAAAAAG, eller hur var det nu? ;) att jag sedan sa att jag inte ville ses mer gjorde att han ringde och grät gång på gång utan att säga något. Skulle inte vara förvånad om en relation med den snubben utvecklats till något i stil med det du levt (lever?) i.

Jag är impad av hur du tar hand om den där situationen. Hoppas att det är över snart så du kan gå vidare med ditt liv. Har ni något datum när han borde vara ute?
 

Liknande trådar

Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 090
Senast: verser
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 753
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 113
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 908
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp