Oense om bodelning - tingsrätten

Trevligt...han pratar med någon i telefon så jag hör. Och han lääääääängtar så till han flyttar. Gården är så fantastiskt bla bla bla.

Och tydligen har jag "krupit tillbaka" och insett något? Ingen aning om vad han syftar på. Och det ska bli såååååå skönt att flytta från detta huset som är så mycket att göra på (tala om att ha ändrat åsikt fort). Det går inte bo här med barn osv Tror han har pratat konstant i telefon i tre dagar nu med alla möjliga om hur fantastiskt det är att han ska flytta.

Fy fan vad det ska bli skönt att slippa detta i framtiden. Hur kan man vara så empatilös och visa så lite hänsyn? Kan man inte hålla lite låg profil när ens höggravida ex är i närheten iallafall? :(

Jag brukar inte sätta etiketter på folk men ditt ex är definitionen av patetisk.

Håll fokus! Du grejar detta!!! :bow:
 
Men så skönt att han är ute redan i september. Heja dig och stor kram!

Ja verkligen! Första saken han sagt som han faktiskt verkar hålla. Och tack för kramen. Den behövs! :heart

Tsss... så originellt.

Skaka på dig och gå vidare bara. Och grattis till dig o Bebis att det ordnat sig med banken.

Tack! :love:

Det är inte det att han är perfekt.

Det är det att han inte är så smart, rent intelligensmässigt sett. Han har inte förstånd att förstå såna enkla grejer.

Obegåvade människor har inte förmågan att se sig själva i större perspektiv, dom är alldeles för korta i tanken för att kunna göra det och därför är alla andra dumma i huvet och allting är andras fel. För han fattar helt enkelt inte.

Det saknas några drivrutiner i huvud-datorn

Det här är rätt sjukt men jag har alltid tänkt att han är väldigt smart. Han har fått mig att tro att han är smartare än mig så länge. Men ni har ju rätt! Ju mer jag tänker på det ju mer inser jag att ni har rätt. Han fattar aldrig utan tror alltid massa konstiga saker trots att han blir motbevisad! Enkla saker som man kan googla sig till. Anledningen till att jag (och alla andra) tror han är så smart är att han kan laga allt. Speciellt om det har med motorer att göra. Han kommer på lösningar som ingen annan gör.

Men samtidigt fattar han inte ens superenkla saker ibland. Han missuppfattar massa saker och hör lite vad han själv vill. T ex det här med att han inte skulle kunna flytta för att han har vapen. han skyllde på att polisen har 4-5 mån handläggning på licenser. Men han har ju licens redan. Klart man måste få flytta med sina vapen. Så länge man har dom på adressen man är folkbokförd på.

Dessutom kan han ibland säga så puckade saker som man tycker han borde fatta att jag ser igenom men han blir alltid lika förvånad när jag gör det (förr svalde jag allt han sa med hull och hår).

Behöver jag ens säga att han inte klarade högstadiet? :angel:
 
Jag ska vara lite sträng mot dig.

Bitterhet är som att dricka gift och sedan hoppas att det kommer att döda dina fienden / Nelson Mandela

Det är en BRA sak att han är nöjd när han går från det som var ert. De spelar dig HELT I HÄNDERNA. Och det är du som är glad att han är så glad att slippa er. Kanske inte glad som i klappa händerna, utan mer tacksam.

Du måste jobba med det tankesättet för annars kommer du att hamna i bitterträsket med offerkoftan. Det är OK att det är kaos, men du har ordnat ALLT för dig och DITT barn.

Kommer inte ihåg om jag svarat på detta men tycker iallafall detta är oerhört viktigt. Jag vill absolut inte bli bitter eller aldrig bli av med offerkoftan så tack för påminnelsen!

Har en plan för fortsatt bearbetning av mitt tankesätt så fort det värsta kaoset har lagt sig. Försöker lära mig att ta en sak i taget och det viktigaste först. :)
 
Trevligt...han pratar med någon i telefon så jag hör. Och han lääääääängtar så till han flyttar. Gården är så fantastiskt bla bla bla.

Och tydligen har jag "krupit tillbaka" och insett något? Ingen aning om vad han syftar på. Och det ska bli såååååå skönt att flytta från detta huset som är så mycket att göra på (tala om att ha ändrat åsikt fort). Det går inte bo här med barn osv Tror han har pratat konstant i telefon i tre dagar nu med alla möjliga om hur fantastiskt det är att han ska flytta.

Fy fan vad det ska bli skönt att slippa detta i framtiden. Hur kan man vara så empatilös och visa så lite hänsyn? Kan man inte hålla lite låg profil när ens höggravida ex är i närheten iallafall? :(

(Min fetning.) Han säger det ju inte trots att du är där, utan för att du är det. Jag förstår att det kan göra ont men se honom som det pucko han är.
 
(Min fetning.) Han säger det ju inte trots att du är där, utan för att du är det. Jag förstår att det kan göra ont men se honom som det pucko han är.

Ja jag vet ju egentligen det. Är bara fortfarande så svårt för min hjärna att ta in att man faktiskt kan vara funtad så. :cautious:

När inte jag är nära vet jag att han ibland visar en annan sårbar sida. Och i natt hade han gjort en gråtande smiley på Facebook (antagligen i ett svagt ögonblick) men den tog han snabbt bort igen i morse. Dels fick han ingen respons på den men sen gissar jag att han ville ha bort den innan jag såg den (men det lyckades han inte med). Men sen känns den sårade sidan han visar andra också som ett spel för att dom ska tycka synd om honom.
 
Exakt min tanke också!

@krambanan han gör så bara för att göra dig ledsen. Strunta i honom.

Gör mitt bästa! Har inte kommenterat det trots att det kliat i fingrarna många gånger.

Det enda jag pratat med honom om var pengar till räkningarna. Han försökte nämligen slippa att betala något för lånen denna månaden. "Varför ska jag betala fullt för lån som inte är mina?". 1. Än så länge är dom fortfarande dina också. 2. Du ska ju bo här till 1/9 så är ju inget att ens tjafsa om. Han blir skitsur när jag är kort och rakt på sak med honom. :p
 
Ja jag vet ju egentligen det. Är bara fortfarande så svårt för min hjärna att ta in att man faktiskt kan vara funtad så. :cautious:

När inte jag är nära vet jag att han ibland visar en annan sårbar sida. Och i natt hade han gjort en gråtande smiley på Facebook (antagligen i ett svagt ögonblick) men den tog han snabbt bort igen i morse. Dels fick han ingen respons på den men sen gissar jag att han ville ha bort den innan jag såg den (men det lyckades han inte med). Men sen känns den sårade sidan han visar andra också som ett spel för att dom ska tycka synd om honom.

Det är så klart olika hur man använder Facebook i olika kretsar men i mina referensramar är kombinationen av en allvarligt menad gråtsmiley och att ta bort den innan någon/några särskilda ska hinna se inget annat än skrattretande. Sen förstår jag att det kan vara svårare att distansera dig om han ibland gör saker som påminner dig om sidor du i alla fall tidigare tilltalats av. Har du några slipade mantran att luta dig emot när det händer?
 
Gör mitt bästa! Har inte kommenterat det trots att det kliat i fingrarna många gånger.

Det enda jag pratat med honom om var pengar till räkningarna. Han försökte nämligen slippa att betala något för lånen denna månaden. "Varför ska jag betala fullt för lån som inte är mina?". 1. Än så länge är dom fortfarande dina också. 2. Du ska ju bo här till 1/9 så är ju inget att ens tjafsa om. Han blir skitsur när jag är kort och rakt på sak med honom. :p
Bra att du är kort och rak på sak. Just nu tills han flyttar får du ta fram din starka, hårda sida.

Sen när alla hans saker är borta och han verkligen flyttat ut så kan du sörja det som borde ha varit men som inte blir.

Många kramar :heart
 
Sen förstår jag att det kan vara svårare att distansera dig om han ibland gör saker som påminner dig om sidor du i alla fall tidigare tilltalats av. Har du några slipade mantran att luta dig emot när det händer?

Inte direkt mer än att jag försöker tänka att snart är det över! Sen när jag tvivlar som mest brukar någon högre makt se till att han gör något riktigt korkat/elakt så jag kommer på rätt köl igen. O_o

Bra att du är kort och rak på sak. Just nu tills han flyttar får du ta fram din starka, hårda sida.

Sen när alla hans saker är borta och han verkligen flyttat ut så kan du sörja det som borde ha varit men som inte blir.

Många kramar :heart

Känns bara som en hel månad till nästan är outhärdligt!

Tack för kramarna! :love:

Kalas, då borde han kunna flytta sina prylar så du slipper ha honom rännandes på gården i fortsättningen. :)

Ja och det verkar som han planerar att flytta allt på en gång också enligt vad han sagt till andra. Så jag hoppas verkligen på det. Jag har dessutom planer för garaget som jag gärna vill kunna påbörja så snart som möjligt. :idea:
 
Det jobbigaste nu är att höra allt hans skitsnack till allt och alla! Vill bara försvara mig men vet ju att det ger ingenting. Då ser jag bara mer "skyldig" ut. Så försöker hålla låg profil medan han istället har blivit supersocial och hjälper allt och alla med allt och inget för att få pluspoäng. Inte ens att det var han som gjorde slut och ville separera kan han stå för (för då framstår han ju som en skit i andras ögon som lämnar sin höggravida sambo).

Det han menade med att jag "krupit undan och förstått det" var tydligen att jag "förstått att det är bättre att inte bråka" och "lugnat ner mig". Helt sinnessjukt. Han har ju bråkat i månader om en gård han nu säger att han är överlycklig att slippa. Jag har bara satt hårt mot hårt om att saker ska ordnas upp en gång för alla om han nu vill det. Han skulle ju inte ha något med varken mig eller bebisen att göra. Det är över ett halvår sen han sa att han ville detta men jag är den som bråkar för jag vill ha lugn och ro tills bebisen kommer...:banghead:
 
Det där med vad folk runt omkring er tycker tror jag du kan släppa. De ser antagligen ungefär samma mönster som dig, även om de kanske inte säger det rakt ut.

När jag slängde ut min fd oroade det mig också, men efterhand som jag träffat de människorna har jag förstått att det inte hade någon betydelse för dem.
 
Det jobbigaste nu är att höra allt hans skitsnack till allt och alla! Vill bara försvara mig men vet ju att det ger ingenting. Då ser jag bara mer "skyldig" ut. Så försöker hålla låg profil medan han istället har blivit supersocial och hjälper allt och alla med allt och inget för att få pluspoäng. Inte ens att det var han som gjorde slut och ville separera kan han stå för (för då framstår han ju som en skit i andras ögon som lämnar sin höggravida sambo).

Det han menade med att jag "krupit undan och förstått det" var tydligen att jag "förstått att det är bättre att inte bråka" och "lugnat ner mig". Helt sinnessjukt. Han har ju bråkat i månader om en gård han nu säger att han är överlycklig att slippa. Jag har bara satt hårt mot hårt om att saker ska ordnas upp en gång för alla om han nu vill det. Han skulle ju inte ha något med varken mig eller bebisen att göra. Det är över ett halvår sen han sa att han ville detta men jag är den som bråkar för jag vill ha lugn och ro tills bebisen kommer...:banghead:
Dags att lägga i handbromsen för dina känslor. Han säger allt det där eftersom han är besviken på att ytterligare ett förhållande har gått åt pipan och han kan inte förstå varför. Han söker personer som han kan skylla på och skulle det inte vara su så skulle det vara svärmor, grannen eller någon annan.

Frågar någon dig om hans påståenden stämmer behöver du ju bara säga att ni har olika åsikter om den saken. I hans värld är du problemet och i din värld är han problemet.

Tänk inte så mycket på vad han säger och tycker. Tänk framåt istället tycker jag!
 
Det där med vad folk runt omkring er tycker tror jag du kan släppa. De ser antagligen ungefär samma mönster som dig, även om de kanske inte säger det rakt ut.

När jag slängde ut min fd oroade det mig också, men efterhand som jag träffat de människorna har jag förstått att det inte hade någon betydelse för dem.

Dags att lägga i handbromsen för dina känslor. Han säger allt det där eftersom han är besviken på att ytterligare ett förhållande har gått åt pipan och han kan inte förstå varför. Han söker personer som han kan skylla på och skulle det inte vara su så skulle det vara svärmor, grannen eller någon annan.

Frågar någon dig om hans påståenden stämmer behöver du ju bara säga att ni har olika åsikter om den saken. I hans värld är du problemet och i din värld är han problemet.

Tänk inte så mycket på vad han säger och tycker. Tänk framåt istället tycker jag!

Ni har rätt och jag vill verkligen släppa det men det är så svårt! :banghead:

Brukar svara rätt neutralt när någon som jag inte känner så väl frågar. Och jag vet ju att mina/våra nära vänner vet hur det ligger till. Känns bara så orättvist. För honom går bara livet vidare trots att han gjort saker mot mig som till och med är brottsliga!

Nä nu är det jag som går och skriver en tacksamhetslista! Och först på den ska stå: Att X äntligen fick tummen ur och lämnade mig! För detta var verkligen det bästa som kunde hända. Hade jag lämnat honom till slut så hade jag fått ett ännu värre helvete det vet jag. :wtf:
 
Ni har rätt och jag vill verkligen släppa det men det är så svårt! :banghead:

Brukar svara rätt neutralt när någon som jag inte känner så väl frågar. Och jag vet ju att mina/våra nära vänner vet hur det ligger till. Känns bara så orättvist. För honom går bara livet vidare trots att han gjort saker mot mig som till och med är brottsliga!

Nä nu är det jag som går och skriver en tacksamhetslista! Och först på den ska stå: Att X äntligen fick tummen ur och lämnade mig! För detta var verkligen det bästa som kunde hända. Hade jag lämnat honom till slut så hade jag fått ett ännu värre helvete det vet jag. :wtf:
Livet går definitivt inte bara vidare för honom, det kan jag lova. Han vill att det ska se ut så, dels för att han är man (män ska inte vara "svaga") och dels för att han antagligen inser att han misslyckats igen.

Tänk inte på hur han agerar hit och dit. Det finns ingen anledning för dig att ödsla en massa energi på det. Gjort är gjort och du vill inte gå tillbaka till det som varit.
 

Liknande trådar

Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 090
Senast: verser
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 753
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 113
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 908
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp