Oense om bodelning - tingsrätten

Jag levde ihop med en idiot ungefär som din men var våld och misshandel i vårt "förhållande".
Jag lyckades ta mig mod till att rusa ifrån hans lägenhet och "gömde" mig i många veckor innan jag vågade mig ut bland folk och i samhället.
Han hade berättat för varenda människa att han lyckats bli kvitt mig - äntligen sade han. För han stod inte ut med mig och kunde inte begripa hur jag kunde vara så elak mot honom.

Jag sprang ifrån honom i ren panik och vågade inte ens tänka på vad som skulle hända om han lyckades få fatt i mig. Att han sedan misshandlat mig i ett år och brutit ner mig totalt, det pratades det aldrig om. Bara om hur elak jag var mot honom.
Skrämmande egentligen, hur en människa kan förvränga något så sjukt?

Bry dig INTE om vad han säger till andra!
I mitt fall så såg många igenom honom och de som trodde på honom var av samma slag.
Det viktigaste är att du känner stöttning från familj och närmsta vänner.
 
Det jobbigaste nu är att höra allt hans skitsnack till allt och alla! Vill bara försvara mig men vet ju att det ger ingenting. Då ser jag bara mer "skyldig" ut. Så försöker hålla låg profil medan han istället har blivit supersocial och hjälper allt och alla med allt och inget för att få pluspoäng. Inte ens att det var han som gjorde slut och ville separera kan han stå för (för då framstår han ju som en skit i andras ögon som lämnar sin höggravida sambo).

Det han menade med att jag "krupit undan och förstått det" var tydligen att jag "förstått att det är bättre att inte bråka" och "lugnat ner mig". Helt sinnessjukt. Han har ju bråkat i månader om en gård han nu säger att han är överlycklig att slippa. Jag har bara satt hårt mot hårt om att saker ska ordnas upp en gång för alla om han nu vill det. Han skulle ju inte ha något med varken mig eller bebisen att göra. Det är över ett halvår sen han sa att han ville detta men jag är den som bråkar för jag vill ha lugn och ro tills bebisen kommer...:banghead:
Jag skulle tro att de flesta runt omkring honom vet hur han egentligen är (även om han inte förstår det och de blundar för en del). Antagligen har de förståelse för dig och din situation, trots att han försöker skjuta ifrån sig skulden.
Hade en gång ett förhållande med en man som ljög konstant, om ALLT! Det mest tragiska var att se hur vännerna lyssnade på det och skrattade bakom hans rygg, alla visst ju hur han var....
De omkring honom förstår nog mer än han tror...
 
Känns bara så orättvist. För honom går bara livet vidare trots att han gjort saker mot mig som till och med är brottsliga!

Jag tror att det där är ett feltänkt. Livet går inte alls vidare för honom - åtminstone inte i betydelsen att det går framåt. Han upprepar samma mönster om och om igen. Även om han inte förstår det så är det "måndag hela veckan" för honom. Du däremot går framåt. Även om saker och ting inte gått som du har tänkt dig så går ditt liv vidare och det går framåt.
 
För honom går bara livet vidare trots att han gjort saker mot mig som till och med är brottsliga!

Fast här måste du vara ärlig mot dig själv. Du är ju faktiskt en del av det som hjälpt honom komma undan. Du har inte tidigare satt hårt mot hårt, utan accepterat hans behandling av dig. Jag tror inte alls livet går så lätt för honom, men skillnaden är att HAN inte inser det.

HAN tror att det är business as usual, och det kanske det är. Men han lär inte komma ur sitt destruktiva mönster och öppna sitt liv. Han lär leva samma misstag om och om igen, och prognosen pekar onekligen mot en usel kontakt med sitt barn.

Allt handlar om hur man vill leva sitt liv, och jag kan inte känna annat än att han ordnar själv ett bättre straff till sig, än alla hans ex tillsammans skulle kunna åstadkomma. Han förstår ju inte ens själv att han sätter sig själv i en form av fängelse genom att leva sitt liv uselt.
 
Fast här måste du vara ärlig mot dig själv. Du är ju faktiskt en del av det som hjälpt honom komma undan. Du har inte tidigare satt hårt mot hårt, utan accepterat hans behandling av dig. Jag tror inte alls livet går så lätt för honom, men skillnaden är att HAN inte inser det.

HAN tror att det är business as usual, och det kanske det är. Men han lär inte komma ur sitt destruktiva mönster och öppna sitt liv. Han lär leva samma misstag om och om igen, och prognosen pekar onekligen mot en usel kontakt med sitt barn.

Allt handlar om hur man vill leva sitt liv, och jag kan inte känna annat än att han ordnar själv ett bättre straff till sig, än alla hans ex tillsammans skulle kunna åstadkomma. Han förstår ju inte ens själv att han sätter sig själv i en form av fängelse genom att leva sitt liv uselt.

Japp du har rätt. Jag ångrar att jag "tog tillbaka" (jag kunde inte ta tillbaka den men när jag inte längre ville vittna las åtalet så klart ner) min polisanmälan som jag gjorde den gången han hotade mig första gången så jag inte vågade sova hemma. Jag borde markerat redan då. Men sen blev vi sams igen och han lovade att det skulle bli ändring. Han vet fortfarande inte att jag faktiskt gjorde en anmälan då.

På tal om att leva om samma misstag om och om igen. Dom sista två dagarna har han hängt upp sig på någon som hade misslyckats med tre tyska jakterriers i rad på något jaktforum. Och att om man haft tre på rad som inte jagat som dom ska måste man ju inse att det är förarfel. Men om man haft 4-5 förhållanden på rad som gått samma väg som han själv har då? Då är det svårare att se den gemensamma nämnaren tydligen. :p

Sista stycket! :bow: Tack!
 
Jag tror att det där är ett feltänkt. Livet går inte alls vidare för honom - åtminstone inte i betydelsen att det går framåt. Han upprepar samma mönster om och om igen. Även om han inte förstår det så är det "måndag hela veckan" för honom. Du däremot går framåt. Även om saker och ting inte gått som du har tänkt dig så går ditt liv vidare och det går framåt.

Tack! Så är det ju faktiskt. :)
 
Jag skulle tro att de flesta runt omkring honom vet hur han egentligen är (även om han inte förstår det och de blundar för en del). Antagligen har de förståelse för dig och din situation, trots att han försöker skjuta ifrån sig skulden.
Hade en gång ett förhållande med en man som ljög konstant, om ALLT! Det mest tragiska var att se hur vännerna lyssnade på det och skrattade bakom hans rygg, alla visst ju hur han var....
De omkring honom förstår nog mer än han tror...

Det gör dom absolut. Iallafall dom som känner honom mer än ytligt. :p
 
Jag levde ihop med en idiot ungefär som din men var våld och misshandel i vårt "förhållande".
Jag lyckades ta mig mod till att rusa ifrån hans lägenhet och "gömde" mig i många veckor innan jag vågade mig ut bland folk och i samhället.
Han hade berättat för varenda människa att han lyckats bli kvitt mig - äntligen sade han. För han stod inte ut med mig och kunde inte begripa hur jag kunde vara så elak mot honom.

Jag sprang ifrån honom i ren panik och vågade inte ens tänka på vad som skulle hända om han lyckades få fatt i mig. Att han sedan misshandlat mig i ett år och brutit ner mig totalt, det pratades det aldrig om. Bara om hur elak jag var mot honom.
Skrämmande egentligen, hur en människa kan förvränga något så sjukt?

Bry dig INTE om vad han säger till andra!
I mitt fall så såg många igenom honom och de som trodde på honom var av samma slag.
Det viktigaste är att du känner stöttning från familj och närmsta vänner.

Usch. :crazy: Härligt att du tog dig därifrån! :heart

Ja utan familj och vänner (både gemensamma och mina egna) så hade jag nog varit ännu mer nertryckt och verkligen trott att allt var mitt fel. Nu fick jag hela tiden bekräftat utifrån att det var inte okej det han gjorde. Och då vågade jag också prata öppet om det. Vilket gjort att han vetat att han haft ögonen på sig också.
 
Igår sa han att han fortfarande hoppas att det ska bli vi i framtiden. Sen en stund senare sa han att "DU förstör ditt barns ENDA chans till en familj". :rofl:
 
Igår sa han att han fortfarande hoppas att det ska bli vi i framtiden. Sen en stund senare sa han att "DU förstör ditt barns ENDA chans till en familj". :rofl:

cm-punk-laughing-at-kevin-nash1.jpg
 
Han har alltså redan glömt att det var han som ville separera?
*egentligeninteettduggförvånad*

Nej nej nu har du missuppfattat honom. ;) Han ville ju faktiskt egentligen inte separera men eftersom jag inte ändrade på mig så tvingade jag ju honom till det dvs det är jag som gjort detta. Och det ser ju faktiskt lite illa ut om man väljer att separera från sin sambo när hon är gravid så då är det ju smartare att skylla på henne så man själv kan få sympatierna sen. :angel: Som om inte det var nog så var ju våran gård så hemsk och stressade honom så mycket så han var bara var tvungen att flytta pga att han mår så dåligt. O_o

:rofl:
 
Vet inte om jag berättat att allt med lånen är klart (fredags) och ansökan om lagfarten är inskickad!

Som jag trodde är exets officiella version att separationen var ett gemensamt beslut (för att det ska låta bättre antagligen). Men för att ge honom lite lite lite (:p) cred så var han faktiskt villig att följa med in till förlossningen och kolla så allt var bra med bebisen i magen idag efter att jag känt av henne mindre ett par dagar. Blev dock inget då bebis verkar ha piggnat till igen.

En granne vill hyra garaget av mig också! :up: Frågan är bara vad sjutton man tar i hyra? Garaget är stort, nybyggt 2007, rejäla portar och det finns ett kontor. Han vill hyra det för förvaring av sin husvagn och diverse företagsgrejer (målarfirma).
 
Vet inte om jag berättat att allt med lånen är klart (fredags) och ansökan om lagfarten är inskickad!

Som jag trodde är exets officiella version att separationen var ett gemensamt beslut (för att det ska låta bättre antagligen). Men för att ge honom lite lite lite (:p) cred så var han faktiskt villig att följa med in till förlossningen och kolla så allt var bra med bebisen i magen idag efter att jag känt av henne mindre ett par dagar. Blev dock inget då bebis verkar ha piggnat till igen.

En granne vill hyra garaget av mig också! :up: Frågan är bara vad sjutton man tar i hyra? Garaget är stort, nybyggt 2007, rejäla portar och det finns ett kontor. Han vill hyra det för förvaring av sin husvagn och diverse företagsgrejer (målarfirma).
När jag frågade om nåt liknande en gång så fick jag svaret, ta i så du skäms och lite till ;)
 

Liknande trådar

Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 090
Senast: verser
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 742
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 111
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 905
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp