krambanan
Trådstartare
Så synd.
Ni kommer ju att behöva samarbeta även i framtiden.
Så någon typ av "föräldraterapi" är ju bra att göra.
Men då så vet du ju säkert.
Han är en hopplös egoist.
No Hope!
Precis vad jag hävdat hela tiden. Att oavsett så måste vi kunna samarbeta så parsamtal hade varit bra även om han fortfarande vill separera. Men han ville och vill fortfarande tydligen inte så ja "no hope".
10 dagar som kommer gå superfort hoppas vi
Nu när det närmar sig flytt så skulle jag om jag var du försäkra mig om att han inte kan plocka med sig av dina prylar. Viktiga papper på gården, nycklar till hus och uthus/stall, hästarnas utrustning. Kanske smycken som är värda pengar eller något annat som du tycker väldigt mycket om och han vet om det, och tar med det bara för att jävlas.
Det finns säkert något du inte vill att han snor med sig så försäkra dig om att han inte kommer lyckas
Ja jag har tänkt på det med. En del viktiga saker är inlåsta i mitt vapenskåp redan. Annat kommer förvaras där det inte kan "råka" följa med. Fast egentligen är jag inte jätteorolig för det. Men eftersom jag brukar vara rätt naiv när det gäller honom så chansar jag inte med en del saker.
Jag tror att packningen kommer ske helt oplanerad, som en enda stor happening, från hans sida. I så fall kommer saker inte hamna i kartonger och säckar i nån slags organiserad ordning, utan mest rafsas ihop - för att i (som naturligtvis inte kommer fungera smidigt på andra sidan) 'packas upp, sorteras och tas omhand då'.
Om det blir så kan saker som är dina - eller som ni inte pratat om vem som ska ha det eller den, det som inte är glasklart - följa med av bara farten, utan att det nödvändigtvis behöver vara ont menat.
Så även om det inte är din business att hjälpa honom att flytta, är det er business att dela bohaget så att ni blir lika nöjda, eller missnöjda.
Detta under förutsättning - förståss - att ni inte redan delat upp allting mellan er, och har det förvarat i olika delar i huset.
Japp precis så kommer det bli. Hans mamma och en väninna till henne kommer hit så jag gissar att dom kommer åka på att packa allt. Och då blir det på själva flyttdagen.
Jag har velat länge att vi skulle gå igenom alla saker så allt är klart till flytten. För den dagen han flyttar vill jag INTE vara hemma. Det förstår han såklart inte alls varför. Tyvärr verkar han inte jätteintresserad av att dela upp sakerna mer än att han sagt "Var och en tar väl sitt. Vi vet ju vad som tillhör vem". Men sen efter det har han kommit och frågat om en del grejer typ "Är denna din eller min jag kommer inte ihåg". Så tydligen har han inte så stor koll. Så jag hade velat att vi gjorde just så. Delade upp allt och förvarade det på olika ställen. Får väl ta upp det igen med honom.
Har erbjudit honom att hjälpa honom börja packa mot hjälp med min bil (grejer han lovade att fixa för länge sen). Men inte fått någon som helst respons på det.
Annars känner jag vissa dagar att det spelar ingen större roll om han tar med sig saker som egentligen är mina. Jag orkar inte bråka mer. Bara jag blir av med honom. Saker går att ersätta.