Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@krambanan
Inte många dagar kvar nu innan han är ute ur huset
Hur känner han sig? Flyttsugen eller är allt pest och pina?
Har sträckläst tråden nu och jag kan inte annat än säga, WOW!!! Jag är sjukt imponerad av hur du har tagit dig igenom det hela och ser att du kommer vara en stor förebild inte bara för ditt barn men kanske också för andra kvinnor ( eller män) som är i en liknande situation och råkar hitta denna tråden..
Nu har du bara ett par dagar kvar tills han flyttar ut och du måste ju delvis känna som att det är dags för en jätte fest samtidigt som du nog är jätteledsen för hur det hela slutade! Men jag kan nog prata för många av oss när jag säger att det finns nog en hel del fans till dig av oss bukefalister som skulle komma på en fira-att-han-har-lämnat-huset-kväll
En massa stöttekramar till dig nu på slutspurten heartheart
Var han en bra skådis eller gjorde du bara bort dig?
Skönt att snart ha detta bakom sig! Tror du han kör många lass eller kan du råka vara i stall/affär eller nåt när han håller på som värst?
Din egen mognad kanske behövde de där extra 1.5 åren för att inse att du är vuxen nog att klara dig själv, även med en gård
Hoppas han kan hålla sin dåliga kvinnosyn och er relations historia borta från ert barn och även att du kan hålla god min inför barnet när eller om det blir tal om umgänge. Det är en jäkla knepig karl efter vad du skrivit här. Kanske växer han också in i rollen som förälder en vacker dag och att ni kan samarbeta? Man kan ju hoppas.
Fy fasiken vad du är vuxen och mogen.Antagligen. Hur som helst går det ju inte ändra. Man kan bara växa och lära av sina misstag...och förhoppningsvis aldrig göra om dom.
Ja jag hoppas verkligen det. Och våran dotter kommer aldrig få höra ett ont ord om sin pappa från mig iallafall. För hur ledsen och besviken jag än är hur det blev så vet jag att han mår skit innerst inne och är livrädd. Det är därför han beter sig som han gör. Och hur fel jag än tycker att hans beteende är så kan jag ändå förstå var det kommer ifrån. Så det finns väldigt lite ilska kvar från min sida. Men samtidigt vet jag äntligen att oavsett varför han är som han är så mår inte jag bra av att vara i ett förhållande med honom. Och jag kommer aldrig kunna ändra på honom. Han har sin resa i livet att genomgå precis som jag har min. Förhoppningsvis klarar han att vara en bra och närvarande pappa till sin dotter i framtiden.
Jag är imponerad av er som kan tänka på det viset. Jag ska inte säga att jag inte klarat det för jag har längs vägen lärt mig att man klarar mer än man tror i olika situationer. Samtidigt är det enormt starkt att inte prata illa om den andra föräldern inför sina barn. Man har ju hört andra föräldrar kalla varandra olika saker inför barnen och det låter så jäkla illa. Barnen har ingenting i sina föräldrars konflikter att göra.Antagligen. Hur som helst går det ju inte ändra. Man kan bara växa och lära av sina misstag...och förhoppningsvis aldrig göra om dom.
Ja jag hoppas verkligen det. Och våran dotter kommer aldrig få höra ett ont ord om sin pappa från mig iallafall. För hur ledsen och besviken jag än är hur det blev så vet jag att han mår skit innerst inne och är livrädd. Det är därför han beter sig som han gör. Och hur fel jag än tycker att hans beteende är så kan jag ändå förstå var det kommer ifrån. Så det finns väldigt lite ilska kvar från min sida. Men samtidigt vet jag äntligen att oavsett varför han är som han är så mår inte jag bra av att vara i ett förhållande med honom. Och jag kommer aldrig kunna ändra på honom. Han har sin resa i livet att genomgå precis som jag har min. Förhoppningsvis klarar han att vara en bra och närvarande pappa till sin dotter i framtiden.
Fy fasiken vad du är vuxen och mogen.
Så mogen och vuxen skulle jag inte klara av att vara - mina 56 år till trots.
all heder åt dig
@krambanan: Du är helt otrolig jag hoppas din dotter kommer att inse vilken supermamma hon har (tja, iaf när ni tagit er igenom tonåren ). Jag håller tummar, tår och katterna tassar för att allt går bra när ditt ex flyttar ut.
*stor styrkekram*
Tror du inte att han vet att du mår dåligt av det? Att han omedvetet gör så att det ska bli ännu jobbigare för dig? (För jag tycker inte att han verkar vara så intellektuell att han medvetet kan tänka ut sådant utan att det sker instinktivt.)Då har det börjat. Hans lillebror dök upp här i eftermiddag (bor 25 mil härifrån) och dom har börjat flytta lite grejer (kartonger han inte ens packat upp sen vi flyttade in här bl a). Verkar som han ska sova här. Brukar man inte berätta att det ska komma besök som ska sova över? Jag vet egentligen inte ens varför jag är förvånad.
Usch vill bara att det ska vara över. Ville verkligen inte vara hemma. Mår precis lika pissigt som jag visste att jag skulle göra.
Då har det börjat. Hans lillebror dök upp här i eftermiddag (bor 25 mil härifrån) och dom har börjat flytta lite grejer (kartonger han inte ens packat upp sen vi flyttade in här bl a). Verkar som han ska sova här. Brukar man inte berätta att det ska komma besök som ska sova över? Jag vet egentligen inte ens varför jag är förvånad.
Usch vill bara att det ska vara över. Ville verkligen inte vara hemma. Mår precis lika pissigt som jag visste att jag skulle göra.
Då har det börjat. Hans lillebror dök upp här i eftermiddag (bor 25 mil härifrån) och dom har börjat flytta lite grejer (kartonger han inte ens packat upp sen vi flyttade in här bl a). Verkar som han ska sova här. Brukar man inte berätta att det ska komma besök som ska sova över? Jag vet egentligen inte ens varför jag är förvånad.
Bara håll UT!!! Snart är det överDå har det börjat. Hans lillebror dök upp här i eftermiddag (bor 25 mil härifrån) och dom har börjat flytta lite grejer (kartonger han inte ens packat upp sen vi flyttade in här bl a). Verkar som han ska sova här. Brukar man inte berätta att det ska komma besök som ska sova över? Jag vet egentligen inte ens varför jag är förvånad.
Lite snabbt bara mitt i kaoset. Jag visste att det skulle bli ett helvete när han väl flyttar. Och mycket riktigt! Han bråkar om allt och inget. Ska som tur var iväg en stund strax. Jag ville verkligen inte behöva vara hemma men när han inte kan säga ett skit till mig om när och hur så blev det ju svårt. Kan ju inte hålla mig hemifrån i flera dagar direkt!
Senare kommer det hit folk som ska hjälpa honom så då håller han sig nog lugnare hoppas jag. Sen börjar det roliga. Att återställa en massa skit som han påbörjat överallt...
Lite snabbt bara mitt i kaoset. Jag visste att det skulle bli ett helvete när han väl flyttar. Och mycket riktigt! Han bråkar om allt och inget. Ska som tur var iväg en stund strax. Jag ville verkligen inte behöva vara hemma men när han inte kan säga ett skit till mig om när och hur så blev det ju svårt. Kan ju inte hålla mig hemifrån i flera dagar direkt!
Senare kommer det hit folk som ska hjälpa honom så då håller han sig nog lugnare hoppas jag. Sen börjar det roliga. Att återställa en massa skit som han påbörjat överallt...
Jag står bakom dig och stirrar ilsket över din axel!!!Lite snabbt bara mitt i kaoset. Jag visste att det skulle bli ett helvete när han väl flyttar. Och mycket riktigt! Han bråkar om allt och inget. Ska som tur var iväg en stund strax. Jag ville verkligen inte behöva vara hemma men när han inte kan säga ett skit till mig om när och hur så blev det ju svårt. Kan ju inte hålla mig hemifrån i flera dagar direkt!