Oense om bodelning - tingsrätten

Var han en bra skådis eller gjorde du bara bort dig? :p

Skönt att snart ha detta bakom sig! Tror du han kör många lass eller kan du råka vara i stall/affär eller nåt när han håller på som värst?
 
@krambanan

Inte många dagar kvar nu innan han är ute ur huset :bump:

Hur känner han sig? Flyttsugen eller är allt pest och pina?

Nä nu är det nära! :banana: Ska bli så skönt att få sova en natt utan att behöva säga till "någon" att iallafall försöka vara lite tyst, kunna göra saker utan att "någon" alltid ständigt har en åsikt om vad eller hur jag gör något, kunna ha lite ordning och bara få lite lugn och ro någon gång! Bara för att nämna några fördelar. :up:

Jag vet inte riktigt. Han har inte packat en grej än men han ringer och fixar och donar en massa inför flytten. Köper soffa och grejer. Snackar med allt och alla om sina planer och håller sig sysselsatt. Jag tror han har rätt mycket ångest över det men försöker hålla god min och "fly" genom att hålla sig sysselsatt. Det är iallafall så han har funkat under tiden vi varit tillsammans.

Har sträckläst tråden nu och jag kan inte annat än säga, WOW!!! Jag är sjukt imponerad av hur du har tagit dig igenom det hela och ser att du kommer vara en stor förebild inte bara för ditt barn men kanske också för andra kvinnor ( eller män) som är i en liknande situation och råkar hitta denna tråden.. :heart

Nu har du bara ett par dagar kvar tills han flyttar ut och du måste ju delvis känna som att det är dags för en jätte fest samtidigt som du nog är jätteledsen för hur det hela slutade! Men jag kan nog prata för många av oss när jag säger att det finns nog en hel del fans till dig av oss bukefalister som skulle komma på en fira-att-han-har-lämnat-huset-kväll :banana::banana:

En massa stöttekramar till dig nu på slutspurten :heart:heart:heart:heart

Men åh tack så jättemycket! :heart

Ja känslorna är lite tudelade men mest känner jag för att fira just nu. :p

Speciellt efter att lyssnat på honom när han pratade med sin mamma i telefon häromdagen (har hört det miljoner gånger innan men denna gången lyssnade jag verkligen). Jag fattar inte att hon orkar. Eller jag vet att hon blir jätteledsen ibland. Men då får hon bara höra att hon är löjlig. Han är ungefär lika trevlig mot henne som mot mig. Överlägsen, otrevlig, vet bäst, dumförklarar osv.

Dessutom kommer det fram mer och mer hur trevlig hans allmänna kvinnosyn är. "Ni kvinnor är likadana allihopa. Det går inte lita på er." Om ett par har problem är det alltid kvinnans fel enligt honom. Män är lite bättre och kan lite mer helt enkelt. Ingen förebild jag vill ha till min dotter direkt. :crazy:
 
Var han en bra skådis eller gjorde du bara bort dig? :p

Skönt att snart ha detta bakom sig! Tror du han kör många lass eller kan du råka vara i stall/affär eller nåt när han håller på som värst?

Han var väldigt duktig på att framstå som Mr Perfekt i början men jag gjorde bort mig som inte tog det lite lugnt utan bara körde på. Plus att jag blundade för ett par rejäla varningssignaler tidigt. Jag var rätt naiv om man säger så. :o

Men med tanke på hur mycket jag lärt mig och hur mycket jag vuxit på dom här fem åren så ångrar jag ändå inte mycket. Det skulle i så fall vara att jag inte flyttade när jag var timmar från att köpa en lägenhet för 1,5 år sen. Men å andra sidan då hade jag inte haft gården kvar (då trodde jag på honom när han sa att jag inte hade en chans att ta över den) och hade inte snart haft en dotter! :love:

Ska till jobbet en vända både lördag och söndag och sen ska jag nog lyckas hålla mig hyfsat sysselsatt. Tror inte han tar grejerna i huset förrän sista dagen. :)
 
Din egen mognad kanske behövde de där extra 1.5 åren för att inse att du är vuxen nog att klara dig själv, även med en gård :)

Hoppas han kan hålla sin dåliga kvinnosyn och er relations historia borta från ert barn och även att du kan hålla god min inför barnet när eller om det blir tal om umgänge. Det är en jäkla knepig karl efter vad du skrivit här. Kanske växer han också in i rollen som förälder en vacker dag och att ni kan samarbeta? Man kan ju hoppas.
 
Din egen mognad kanske behövde de där extra 1.5 åren för att inse att du är vuxen nog att klara dig själv, även med en gård :)

Hoppas han kan hålla sin dåliga kvinnosyn och er relations historia borta från ert barn och även att du kan hålla god min inför barnet när eller om det blir tal om umgänge. Det är en jäkla knepig karl efter vad du skrivit här. Kanske växer han också in i rollen som förälder en vacker dag och att ni kan samarbeta? Man kan ju hoppas.

Antagligen. Hur som helst går det ju inte ändra. Man kan bara växa och lära av sina misstag...och förhoppningsvis aldrig göra om dom. :o

Ja jag hoppas verkligen det. Och våran dotter kommer aldrig få höra ett ont ord om sin pappa från mig iallafall. För hur ledsen och besviken jag än är hur det blev så vet jag att han mår skit innerst inne och är livrädd. Det är därför han beter sig som han gör. Och hur fel jag än tycker att hans beteende är så kan jag ändå förstå var det kommer ifrån. Så det finns väldigt lite ilska kvar från min sida. Men samtidigt vet jag äntligen att oavsett varför han är som han är så mår inte jag bra av att vara i ett förhållande med honom. Och jag kommer aldrig kunna ändra på honom. Han har sin resa i livet att genomgå precis som jag har min. Förhoppningsvis klarar han att vara en bra och närvarande pappa till sin dotter i framtiden. :heart
 
Antagligen. Hur som helst går det ju inte ändra. Man kan bara växa och lära av sina misstag...och förhoppningsvis aldrig göra om dom. :o

Ja jag hoppas verkligen det. Och våran dotter kommer aldrig få höra ett ont ord om sin pappa från mig iallafall. För hur ledsen och besviken jag än är hur det blev så vet jag att han mår skit innerst inne och är livrädd. Det är därför han beter sig som han gör. Och hur fel jag än tycker att hans beteende är så kan jag ändå förstå var det kommer ifrån. Så det finns väldigt lite ilska kvar från min sida. Men samtidigt vet jag äntligen att oavsett varför han är som han är så mår inte jag bra av att vara i ett förhållande med honom. Och jag kommer aldrig kunna ändra på honom. Han har sin resa i livet att genomgå precis som jag har min. Förhoppningsvis klarar han att vara en bra och närvarande pappa till sin dotter i framtiden. :heart
Fy fasiken vad du är vuxen och mogen.
Så mogen och vuxen skulle jag inte klara av att vara - mina 56 år till trots.

all heder åt dig :bow: :bow: :bow:
 
Antagligen. Hur som helst går det ju inte ändra. Man kan bara växa och lära av sina misstag...och förhoppningsvis aldrig göra om dom. :o

Ja jag hoppas verkligen det. Och våran dotter kommer aldrig få höra ett ont ord om sin pappa från mig iallafall. För hur ledsen och besviken jag än är hur det blev så vet jag att han mår skit innerst inne och är livrädd. Det är därför han beter sig som han gör. Och hur fel jag än tycker att hans beteende är så kan jag ändå förstå var det kommer ifrån. Så det finns väldigt lite ilska kvar från min sida. Men samtidigt vet jag äntligen att oavsett varför han är som han är så mår inte jag bra av att vara i ett förhållande med honom. Och jag kommer aldrig kunna ändra på honom. Han har sin resa i livet att genomgå precis som jag har min. Förhoppningsvis klarar han att vara en bra och närvarande pappa till sin dotter i framtiden. :heart
Jag är imponerad av er som kan tänka på det viset. Jag ska inte säga att jag inte klarat det för jag har längs vägen lärt mig att man klarar mer än man tror i olika situationer. Samtidigt är det enormt starkt att inte prata illa om den andra föräldern inför sina barn. Man har ju hört andra föräldrar kalla varandra olika saker inför barnen och det låter så jäkla illa. Barnen har ingenting i sina föräldrars konflikter att göra.
 
Fy fasiken vad du är vuxen och mogen.
Så mogen och vuxen skulle jag inte klara av att vara - mina 56 år till trots.

all heder åt dig :bow: :bow: :bow:

@krambanan: Du är helt otrolig :up: jag hoppas din dotter kommer att inse vilken supermamma hon har (tja, iaf när ni tagit er igenom tonåren :D). Jag håller tummar, tår och katterna tassar för att allt går bra när ditt ex flyttar ut.

*stor styrkekram*

Tack! :o Gulle er! :heart
 
Då har det börjat. Hans lillebror dök upp här i eftermiddag (bor 25 mil härifrån) och dom har börjat flytta lite grejer (kartonger han inte ens packat upp sen vi flyttade in här bl a). Verkar som han ska sova här. Brukar man inte berätta att det ska komma besök som ska sova över? Jag vet egentligen inte ens varför jag är förvånad. :wtf:

Usch vill bara att det ska vara över. Ville verkligen inte vara hemma. Mår precis lika pissigt som jag visste att jag skulle göra. :banghead:
 
Då har det börjat. Hans lillebror dök upp här i eftermiddag (bor 25 mil härifrån) och dom har börjat flytta lite grejer (kartonger han inte ens packat upp sen vi flyttade in här bl a). Verkar som han ska sova här. Brukar man inte berätta att det ska komma besök som ska sova över? Jag vet egentligen inte ens varför jag är förvånad. :wtf:

Usch vill bara att det ska vara över. Ville verkligen inte vara hemma. Mår precis lika pissigt som jag visste att jag skulle göra. :banghead:
Tror du inte att han vet att du mår dåligt av det? Att han omedvetet gör så att det ska bli ännu jobbigare för dig? (För jag tycker inte att han verkar vara så intellektuell att han medvetet kan tänka ut sådant utan att det sker instinktivt.)
 
Då har det börjat. Hans lillebror dök upp här i eftermiddag (bor 25 mil härifrån) och dom har börjat flytta lite grejer (kartonger han inte ens packat upp sen vi flyttade in här bl a). Verkar som han ska sova här. Brukar man inte berätta att det ska komma besök som ska sova över? Jag vet egentligen inte ens varför jag är förvånad. :wtf:

Usch vill bara att det ska vara över. Ville verkligen inte vara hemma. Mår precis lika pissigt som jag visste att jag skulle göra. :banghead:

Det är som att vara hos tandläkaren. Varje elände man går igenom betyder att man är närmare när det är över - och det är värt det!
 
Då har det börjat. Hans lillebror dök upp här i eftermiddag (bor 25 mil härifrån) och dom har börjat flytta lite grejer (kartonger han inte ens packat upp sen vi flyttade in här bl a). Verkar som han ska sova här. Brukar man inte berätta att det ska komma besök som ska sova över? Jag vet egentligen inte ens varför jag är förvånad. :wtf:

Usch vill bara att det ska vara över. Ville verkligen inte vara hemma. Mår precis lika pissigt som jag visste att jag skulle göra. :banghead:

Se det så här, han är en idiot och bevisar det gång på gång igen. Är lillebror inte artig och trevlig gentemot dig så tryck ner honom i skorna, det är DITT hus nu! Kan du inte be någon bekant eller kompis komma över imorgon?

*stor kram*
 
Då har det börjat. Hans lillebror dök upp här i eftermiddag (bor 25 mil härifrån) och dom har börjat flytta lite grejer (kartonger han inte ens packat upp sen vi flyttade in här bl a). Verkar som han ska sova här. Brukar man inte berätta att det ska komma besök som ska sova över? Jag vet egentligen inte ens varför jag är förvånad. :wtf:

Usch vill bara att det ska vara över. Ville verkligen inte vara hemma. Mår precis lika pissigt som jag visste att jag skulle göra. :banghead:
Bara håll UT!!! Snart är det över :love:

Kan bara hålla med alla andra, tusan vad STARK du är!

Kom bara ihåg att just det att VÅGA känna svaghet, och erkänna det, är ett tecken på en enorm styrka!:heart
 
Lite snabbt bara mitt i kaoset. Jag visste att det skulle bli ett helvete när han väl flyttar. Och mycket riktigt! Han bråkar om allt och inget. Ska som tur var iväg en stund strax. Jag ville verkligen inte behöva vara hemma men när han inte kan säga ett skit till mig om när och hur så blev det ju svårt. Kan ju inte hålla mig hemifrån i flera dagar direkt!

Senare kommer det hit folk som ska hjälpa honom så då håller han sig nog lugnare hoppas jag. Sen börjar det roliga. Att återställa en massa skit som han påbörjat överallt...
 
Lite snabbt bara mitt i kaoset. Jag visste att det skulle bli ett helvete när han väl flyttar. Och mycket riktigt! Han bråkar om allt och inget. Ska som tur var iväg en stund strax. Jag ville verkligen inte behöva vara hemma men när han inte kan säga ett skit till mig om när och hur så blev det ju svårt. Kan ju inte hålla mig hemifrån i flera dagar direkt!

Senare kommer det hit folk som ska hjälpa honom så då håller han sig nog lugnare hoppas jag. Sen börjar det roliga. Att återställa en massa skit som han påbörjat överallt...

*snart över, snart över, snart över, snart över, snart över, snart över, snart över*
big-levite.gif
 
Lite snabbt bara mitt i kaoset. Jag visste att det skulle bli ett helvete när han väl flyttar. Och mycket riktigt! Han bråkar om allt och inget. Ska som tur var iväg en stund strax. Jag ville verkligen inte behöva vara hemma men när han inte kan säga ett skit till mig om när och hur så blev det ju svårt. Kan ju inte hålla mig hemifrån i flera dagar direkt!

Senare kommer det hit folk som ska hjälpa honom så då håller han sig nog lugnare hoppas jag. Sen börjar det roliga. Att återställa en massa skit som han påbörjat överallt...


Stor kram!

Det här fixar du. Snart är du av med honom och kan påbörja ett nytt kapitel, med lilltjejen i centrum istället för honom :love:
 
Lite snabbt bara mitt i kaoset. Jag visste att det skulle bli ett helvete när han väl flyttar. Och mycket riktigt! Han bråkar om allt och inget. Ska som tur var iväg en stund strax. Jag ville verkligen inte behöva vara hemma men när han inte kan säga ett skit till mig om när och hur så blev det ju svårt. Kan ju inte hålla mig hemifrån i flera dagar direkt!

Senare kommer det hit folk som ska hjälpa honom så då håller han sig nog lugnare hoppas jag. Sen börjar det roliga. Att återställa en massa skit som han påbörjat överallt...
Jag står bakom dig och stirrar ilsket över din axel!!!
 

Liknande trådar

Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 090
Senast: verser
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 742
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 111
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 905
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp