Oense om bodelning - tingsrätten

Wow. Han bara fortsätter och fortsätter bråka. Det här har varit en av dom tuffaste dagarna i hela mitt liv... Och än har han grejer kvar. Han ska ta det sista i huset imorgon. Sen är det "bara" resten kvar...

Jag visste att det skulle bli så här...
 
Tror du inte att han vet att du mår dåligt av det? Att han omedvetet gör så att det ska bli ännu jobbigare för dig? (För jag tycker inte att han verkar vara så intellektuell att han medvetet kan tänka ut sådant utan att det sker instinktivt.)

Absolut är det så! Och ännu jobbigare var det när han dagen innan jag skulle åka upp till familjen vände och blev supertrevlig. Gav mig en kram och undrade hur det var osv.

Men sen när jag kom hem igen så vände han tillbaka lika fort igen. Han hade lovat att ta dom sista sakerna i huset när jag var borta. Det gjorde han inte (såklart) så han kom på måndagen istället när jag var hemma och tog en del. Inte allt. Dagen efter hämtade han det sista som jag plockat ihop åt honom. Och samtidigt skulle han bråka så klart (sista chansen nu ju). När han började dra upp bebis som sitt främsta vapen som vanligt så stängde jag dörren. En stund senare ringde han om något annat men var snabbt inne i samma diskussion igen då talade jag om att tänkte han inte sluta så skulle jag lägga på. Han slutade inte. Jag la på. Så då blev han så klart svinsur och skulle inte lämna tillbaka nyckeln till huset....:meh: Sen dess har vi inte pratat så mycket. :p

Bara håll UT!!! Snart är det över :love:

Kan bara hålla med alla andra, tusan vad STARK du är!

Kom bara ihåg att just det att VÅGA känna svaghet, och erkänna det, är ett tecken på en enorm styrka!:heart

Jag har inte skrivit något tidigare men är grymt imponerad av dig :bow:

Tänker på dig och hoppas att det varit lite mindre jobbigt idag.

Kram

Tack! :heart

Undrar hur det går

Jo äntligen är han ute ur huset iallafall och jag har haft fullt upp med att få lite ordning här. Fick hjälp av mina supergulliga vänner att flytta runt lite möbler som överraskning när jag var uppe hos familjen. :heart Och sen några dagar är min mamma här. Så nu väntar jag mest på att bebis ska vilja komma ut samtidigt som jag försöker få så mycket som möjligt i ordning innan hon kommer. :love:

Han försöker hela tiden få mig att komma och hälsa på i hans nya hus. När jag förklarat att jag inte är intresserad har han inte alls förstått varför...

Fick ett meddelande på Facebook för någon vecka sen av en av hans tjejkompisar som känt honom länge. Hon peppade mig massor och berättade att hon en gång fått ringa polisen för att han skulle ge sig i en diskussion. Så hon tyckte jag gjorde helt rätt som satte mig och bebis först. Och hon är inte den första av hans kompisar som kontaktat mig och sagt liknande saker eller önskat mig all lycka till med bebis. ;)
 
Vad skönt att han är ute nu. Nu får du bara njuta av lugnet och boa inför bebisens ankomst :love:

Du gör helt rätt som lägger på när han bråkar. Kanske skulle du byta lås också om du inte får tillbaka nyckeln. Det kan bli dumt annars.

En massa kramar och lycka till! :heart
 

Liknande trådar

Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 090
Senast: verser
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 738
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 110
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 905
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp