Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Och man kan använda p-medel precis som de ska användas och en graviditet kan ändå uppstå. Verkligheten är ju sådan, människor ljuger och p-medel fallerar. Det måste vuxna människor vara införstådda med.
Om du ändå hade funderat på att bli ensamstående mamma via insemination är det här bättre, tycker jag. Då kommer ju barnet att i alla fall veta vem som är pappan..
Ja men varför är det bara mannen som ska ta "sitt ansvar"? Kvinnan hoppade i säng med en man som inte ville ha barn, vart är hennes ansvar gentemot honom? Vill man absolut inte ha ett barn så är det nog ett livslångt straff, ett straff för ett enda misstag man gjorde. Sen kan man inte gämföra en abort med ett barn, det är inte riktigt samma storlek på händelse, ett barn förändrar ens liv för all framtid, även personerna i ens direkta närhet, en abort kan vara jobbig, men knappast en livsförändrande händelse i samma utsträckning.
Ja man vet aldrig hur man ställer sig till frågor i framtiden, kanske kommer du tycka precis som jag om några år, när livet har förändrats lite.
du som påstår att en abort kan plåga någon genom hela livet, vad tror du inte det kan göra med killen som inte ville ha barnet sedan när han mognar och inser att han har övergett sin son/dotter, detta är något han kommer att få leva med
där håller iaf inte jag med. Hellre ovetandes om vem pappan är än leva i den vetskapen att min pappa vill inte ha med mig att göra...faktiskt...
Delvis kl
Min åsikt är som sagt att det är fruktansvärt egoistiskt att tvinga någon att bli förälder som inte vill detta, oavsett om den gjort ett misstag eller inte, ingen är perfekt. Det är egoistiskt både mot den andra parten och mot det ofödda barnet.
Samma pappa undrade när vi skulle ha en till innan vi ens lämnat BB! Så den första reaktionen behöver inte alltid betyda allt!
Blev lite förvånad att du tycker att pappan inte ska krävas på underhåll om han inte vill ha barnet.
Ditt barn får inget underhåll eller?
För visst var det så att du behöll ditt barn själv fast pappan inte ville det?
Eller har jag helt tagit fel på person?