Sv: Ödets ironi eller?
Ja Sen kan man inte gämföra en abort med ett barn, det är inte riktigt samma storlek på händelse, ett barn förändrar ens liv för all framtid, även personerna i ens direkta närhet, en abort kan vara jobbig, men knappast en livsförändrande händelse i samma utsträckning.
Jag ska berätta detta för min vän, vars svåra mångåriga depression, inkluderat ett antal självmordsförsök, startade efter att hon gjort en abort.... Tror inte att hon skulle hålla med dig...
Sen är det inget barn man aborterar, det är ett befruktat ägg, ett embryo, det har inga som helst känslor inför om "mamma" väljer att behålla ett annat befruktat ägg ist.
När man genomför en abort så ÄR man gravid, eller hur?
Graviditet innebär en massa hormonomställningar och även om man kan intala sig att det bara är en klump med celler som ska tas bort så talar hormonerna om annat för kroppen.
Sen är det ju också olika NÄR i graviditeten man gör sin abort. Jag har ju känt fosterrörelser redan från vecka 13 i mina senaste graviditeter och jag lovar, det hade varit skitjobbigt om jag hade blivit tvungen att abortera fostret pga ngt fel efter ultraljudsundersökningen.
I övrigt så vill du ha någon pappa med i bilden? Vill du ha underhåll till barnet? Om svaren är nej så om ni båda vill så kan han få avstå att vara fader till barnet men isåfall ska han inte komma krypandes sedan efter några år tycker jag. Väljer han nu ska det beslutet ta fast så att ni kan bestämma vad som ska sägas till barnet när hon/han blir äldre och du ska förklara hur det ligger till.
I övrigt så tycker jag du ska behålla barnet.
Skickar styrkekramar
Ärligt talat, den valmöjligheten finns inte!
Man är skyldig att uppge vem som är far till barnet och när fadern är känd så SKALL han uppfylla sina förpliktelser - åtminstone de ekonomiska.
Till ts - ärligt talat, klantigt av dig att sätta dig i den sits du sitter, men nu är du där.
Och som det låter på det du skriver om killen så kommer han ta sitt ansvar när barnet väl finns där, även om han inte har någon större lust just nu.
-----
En annan kommentar
Någon har nämnt P-piller till män.
Jag har frågat om detta och enligt barnmorskan finns inget riktigt bra sådant alternativ.
Visst, det gör männen infertila, men det gör dem också impotenta....