Ockerpris för felsökning?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag anser att det var verkstadens ansvar att upplysa om det.

Och jag har verkligen inte ork. Överlever knappt ens.
Och verkstaden anser sannolikt det är ditt ansvar att hämta bilen eller höra av dig.

Och be om hjälp om du inte orkar. För tyvärr kommer inte verkstäder och liknande ta ett dugg hänsyn till din ork. Så be om hjälp med det du inte orkar. Eller försök lägga den lilla ork som finns t ex på att ringa istället för att t ex skriva här. Det är inget fel att be om hjälp 💙
 
Och verkstaden anser sannolikt det är ditt ansvar att hämta bilen eller höra av dig.

Och be om hjälp om du inte orkar. För tyvärr kommer inte verkstäder och liknande ta ett dugg hänsyn till din ork. Så be om hjälp med det du inte orkar. Eller försök lägga den lilla ork som finns t ex på att ringa istället för att t ex skriva här. Det är inget fel att be om hjälp 💙
Det finns ingen som kan hjälpa mig. Ringde nyss till vårdteamet som jag har kontakt med och grinade att jag inte orkar och ingen kan hjälpa mig heller. Mina tankar är mycket destruktiva, kan jag säga.

Då är det ju bärgare eller bilsläp som återstår tyvärr. Eller höra med verkstaden om den kan få stå ett tag till
Jag har varit skitarg på verkstaden för bristfällig information och varför jag inte orkar ta tag i saken. Bilen får stå där till 5 juli, men jag hoppas kunna sälja den innan dess. Tyvärr stängde firman vid ett idag och de har stängt till måndag. Ingen spekulant kan därmed titta på bilen innan dess.
 
Vad gäller f.ö. om någon betalar handpenning för bilen men inget kontrakt är skrivet? Måste jag betala tillbaka handpenningen om köparen drar sig ur?
 
Vad är det för värde på bilen? Be en skrotfirma hämta om den inte är värd många kronor?
Jag har mejlat en skrotfirma men inte fått svar på vad jag kan få för bilen. Antagligen täcker det inte ens felsökningsavgiften.
 
Det finns ingen som kan hjälpa mig. Ringde nyss till vårdteamet som jag har kontakt med och grinade att jag inte orkar och ingen kan hjälpa mig heller. Mina tankar är mycket destruktiva, kan jag säga.


Jag har varit skitarg på verkstaden för bristfällig information och varför jag inte orkar ta tag i saken. Bilen får stå där till 5 juli, men jag hoppas kunna sälja den innan dess. Tyvärr stängde firman vid ett idag och de har stängt till måndag. Ingen spekulant kan därmed titta på bilen innan dess.
Jag menade ringa en vän. Eller granne. Som kan hjälpa dig med kontakter med verkstad mm. Och att få bort bilen

Vad har varit bristfälligt? Tiden mellan den kom in tills du fick reda på felet? Men den tiden hoppas jag de inte vill ha parkeringsavgift för?
 
Det beror på vad ni avtalat om. Det normala är att man inte får till ska handpenningen vid ånger. Men man kan komma överens om vad man vill
Finns inget avtal. Och jag har inte fått handpenningen än heller.

Jag menade ringa en vän. Eller granne. Som kan hjälpa dig med kontakter med verkstad mm. Och att få bort bilen

Vad har varit bristfälligt? Tiden mellan den kom in tills du fick reda på felet? Men den tiden hoppas jag de inte vill ha parkeringsavgift för?
Det finns ingen jag kan be om hjälp.

Nej, jag behöver inte betala parkeringsavgift för tiden den stått där. Men det är illa att jag inte fick reda på avgiften förrän idag. Det stressar mig sjukt mycket. Och jag har inte ork att hantera det. Jag har inte ens lyckats söka ett enda jobb den här månaden. För att jag inte orkar. Slutar väl med att jag skriver "hej, jag vill söka jobbet hos er" till några företag och så får det räknas som ansökningar.
 
För en "rasad" bil som släpps av hos en verkstad med späckat schema så är det rätt kvickt.

Finns faktiskt ingen verkstad som inte är ganska fullspäckad, oavsett tid på året.
Hade jag fått den bärgad dit jag ville så hade den varit hanterad på en vecka.
 
Hade jag fått den bärgad dit jag ville så hade den varit hanterad på en vecka.
Nånstans får man välja. Försäkring. Eller bestämma själv. Utan försäkring antar jag det kostat dig ännu mer i bärgning mm

Min bil stod på verkstad 6 v förra sommaren. Över hela min semester. En annan verkstad kunde göra det på 2 v. Så jag hade valet att låta försäkringen betala och vänta 6 v, eller få det lagat på 2 v och betala 30 000. Jag väntade...

Det är tyvärr sällan man kan få allt precis som man vill. Så försök fokusera på det som ändå är positivt.

Och du har förut haft personer som hjälp med skjuts och handla. Kan de inte ringa ett samtal åt dig menar du?
 
Idag fick jag reda på vad felsökning av min bilfan skulle gå på. 1921 kronor. Fullständigt hutlöst. Hade aldrig kunnat tänka mig att en felsökning skulle kosta så mycket. :cry:

Och jag lär inte kunna göra något åt det. Eller jag hoppas någon säger att jag har fel.

Skit.
Du använder starka ord. Ocker, hutlöst.
Allt för en kostnad som är helt normal?

Bara för att du inte har koll så behövs väl inga stora ord? Det hela ligger ju på dig?
Istället för att ryta här hade du kuinnat googla?
 
Nånstans får man välja. Försäkring. Eller bestämma själv. Utan försäkring antar jag det kostat dig ännu mer i bärgning mm

Min bil stod på verkstad 6 v förra sommaren. Över hela min semester. En annan verkstad kunde göra det på 2 v. Så jag hade valet att låta försäkringen betala och vänta 6 v, eller få det lagat på 2 v och betala 30 000. Jag väntade...

Det är tyvärr sällan man kan få allt precis som man vill. Så försök fokusera på det som ändå är positivt.

Och du har förut haft personer som hjälp med skjuts och handla. Kan de inte ringa ett samtal åt dig menar du?
Det är alltid skitjobbigt att be om hjälp. För jag kan aldrig betala tillbaka. Det stressar mig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
1 161
Samhälle Idag när jag var på Lidl och handlade efter jobbet så frågade kassörskan alla som handlat om de ville skänka 10 kr till barncancerfonden...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
5 783
Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer...
2
Svar
22
· Visningar
609
Senast: Angel
·
Skola & Jobb I mitt yrke så är det vanligt att man får utbildningar för att avancera, kunna utföra svårare felsökningar, få mer ansvar osv. Detta...
2
Svar
37
· Visningar
2 473
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp