Ockerpris för felsökning?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag betalade 1600 kronor för felsökning som endast gav samma felkod jag redan visste om. Och det är allt som står på fakturan, inget mer specifikt på vad som faktiskt var trasigt.
 
Förlåt men parkeringsavgift? Var det något som hindrade dem från att börja jobba med bilen direkt när de fått den? De kunde ju ha kontakt med dig även om du var på sjukhus.

Är det peugeoten det handlar om? Det var ju annars felet @Inte_Ung konstaterade på Volvon, alldeles gratis. Hon är nog synsk men blandade bara ihop bilarna😅
Jag ville inte laga bilen för över 6000 kronor. Behövde betänketid. Orkade sen inte agera p.g.a. en massa orsaker.

Mitt liv suger och jag orkar egentligen inte alls med sånt här. Har fortfarande väldigt destruktiva tankar dagligen. Så en biljävel är långt ner i priolistan.

Och jag var inte informerad om parkeringsavgiften.
 
Jag ville inte laga bilen för över 6000 kronor. Behövde betänketid. Orkade sen inte agera p.g.a. en massa orsaker.

Mitt liv suger och jag orkar egentligen inte alls med sånt här. Har fortfarande väldigt destruktiva tankar dagligen. Så en biljävel är långt ner i priolistan.
Aha, så från deras perspektiv hade du kunnat hämta bilen tidigare? Då fattar jag. Hade bara aldrig hört talas om parkeringsavgift. De borde ha talat om det för dig dock.
 
Jag har inte heller hört talas om det men tycker det är ganska självklart att man inte kan dröja med att hämta sin bil i flera veckor utan att riskera att bli ersättningsskyldig?
Nej. Men saken är ju utredd? Min reaktion berodde på att jag inte hade koll på att bilen stått där länge. Wille har ju förklarat det nu.
 
Det är ju tyvärr inte heller verkstans ansvar. Men ffa - det här med att få dröja med att hämta bilen hade du sannolikt kunnat lösa med ETT telefonsamtal. Att du inte orkade det kan du inte lasta verkstaden för
Sedan är det inte säkert att de har en parkeringsavgift utan det är något som faller in och som de tar till när någon segar och inte hämtar sin bil. Är säkert nödvändigt för verkstaden då bilar som är klara måste bort och bereda plats åt andra bilar.
 
Sedan är det inte säkert att de har en parkeringsavgift utan det är något som faller in och som de tar till när någon segar och inte hämtar sin bil. Är säkert nödvändigt för verkstaden då bilar som är klara måste bort och bereda plats åt andra bilar.
Ja, därför jag tror det hade varit löst med ett samtal om @Wille hade haft ork för det. För det brukar stå många bilar i okörbart skick utanför verkstäder. Men de vill nog undvika de som (i deras ögon) bara dumpar bilen där
 
Det är ju tyvärr inte heller verkstans ansvar. Men ffa - det här med att få dröja med att hämta bilen hade du sannolikt kunnat lösa med ETT telefonsamtal. Att du inte orkade det kan du inte lasta verkstaden för
Jag anser att det var verkstadens ansvar att upplysa om det.

Och jag har verkligen inte ork. Överlever knappt ens.
 
Jag vet inte, det är du som hoppar på mina svar utifrån ditt tyckande. Så välj själv?
Hoppar på? Du svarade mig och skrev tycker det är ganska självklart att man inte kan dröja med att hämta sin bil i flera veckor utan att riskera att bli ersättningsskyldig? vilket var en halmgubbe. Jag hade redan svarat Wille att jag inte visste att bilen stått där ett tag. När jag fick veta det "tyckte" jag alltså inget annat, inte heller innan det hade jag resonerat om att "dröja med sin bil i flera veckor".
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
1 161
Samhälle Idag när jag var på Lidl och handlade efter jobbet så frågade kassörskan alla som handlat om de ville skänka 10 kr till barncancerfonden...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
5 783
Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer...
2
Svar
22
· Visningar
609
Senast: Angel
·
Skola & Jobb I mitt yrke så är det vanligt att man får utbildningar för att avancera, kunna utföra svårare felsökningar, få mer ansvar osv. Detta...
2
Svar
37
· Visningar
2 473
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp