Ockerpris för felsökning?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är du inte hjälpsökande kommer inte soc göra något, det är helt riktigt. Men stöd som vuxen kan man få ändå även om det förstås ser olika ut från kommun till kommun.
Fast jag vet inte vad jag ska säga ens.

Då är det svårt men det är väl ändå dom som ska komma fram till det via samtal med dig vad som passar bäst. Sa du att du hade autism när dom kontaktade dig
Nej. Jag fick bara brev hem. De ringde inte.
 
Men sluta tro och prova istället :). Har du sagt till vården att du behöver utökad sjukskrivning. Med de orden? Orkar inte är för vagt

Så du har dragit ner på allt utom sova,äta, betala räkningar och bilstrulet. Du gör inget annat alls?
Handlar mat. Matar katterna. Vattnar växterna. Lagar mat med boendestöd. Någon gång har jag orkat lägga en kvart på att skörda dill. Går inga promenader. Gör aldrig något kul.

Jag är livrädd för att be om mer sjukskrivning. Tänk om jag blir utan? Då går jag i konkurs. Nyligen fick jag brev från fk att min ersättning ska sänkas. Men jag har ju ingen inkomstbaserad sjukpenning så vet inte om de kan sänka ännu mer.
 
"Jag har jättesvårt att få ihop min vardag. Jag har autism, depression och ångest. Jag har kontakt med psykiatrin och jag har boendestöd. Men jag har ingen ork och allt känns övermäktigt ändå. Jag behöver mer stöd, vad finns det för hjälp att få?"
Fast jag har inte kontakt med psykiatrin. Har bara kontakt med psykolog på habiliteringen.
 
Handlar mat. Matar katterna. Vattnar växterna. Lagar mat med boendestöd. Någon gång har jag orkat lägga en kvart på att skörda dill. Går inga promenader. Gör aldrig något kul.

Jag är livrädd för att be om mer sjukskrivning. Tänk om jag blir utan? Då går jag i konkurs. Nyligen fick jag brev från fk att min ersättning ska sänkas. Men jag har ju ingen inkomstbaserad sjukpenning så vet inte om de kan sänka ännu mer.
Har du nått fortsättningsnivå eller varför ska de sänka?

Strunta i att skörda och odla. Strunta i att skriva/läsa på Bukefalos. Se om det ger mer ork? Uppenbarligen är det du gör nu för mycket. Då behöver du ju ändra på det. Du kommer ju få samma ekonomiska problem av att inte orka söka jobba etc. Allt du skriver kring ork mm hamnar i samma slutsats - du orkar inte söka jobb eller jobba. Och det är ju tyvärr något som har påverkan på ekonomin på ena eller andra viset.
 
Fast jag har inte kontakt med psykiatrin. Har bara kontakt med psykolog på habiliteringen.
Ja då får du ändra till det i texten. Men nog har du kontakt med psykiatrin i min värld. Du ringer dem, det är en läkare på psykiatrin som skrev ut melatonin mm?
Men det var ett exempel på vad du kunde säga, såklart får du anpassa det som det känns bra.
 
Har du nått fortsättningsnivå eller varför ska de sänka?

Strunta i att skörda och odla. Strunta i att skriva/läsa på Bukefalos. Se om det ger mer ork? Uppenbarligen är det du gör nu för mycket. Då behöver du ju ändra på det. Du kommer ju få samma ekonomiska problem av att inte orka söka jobba etc. Allt du skriver kring ork mm hamnar i samma slutsats - du orkar inte söka jobb eller jobba. Och det är ju tyvärr något som har påverkan på ekonomin på ena eller andra viset.
Ja, jag har snart nått fortsättningsnivån.

Fast blir livet verkligen bättre om man slutar leva/göra roliga och meningsfulla saker?

Att bara existera är som att ge upp livet. Det finns inget kvar att kämpa för. Och jag har inte klippt gräset en enda gång i år. Jag avbokade en beställning av växter till min skogsträdgård och jag sålde de flesta av de växter jag frösådde. Så jag har i princip redan slutat ha ett liv.

Ja då får du ändra till det i texten. Men nog har du kontakt med psykiatrin i min värld. Du ringer dem, det är en läkare på psykiatrin som skrev ut melatonin mm?
Men det var ett exempel på vad du kunde säga, såklart får du anpassa det som det känns bra.
Melatoninet fick jag utskrivet när jag låg inne förra gången.
 
Fast blir livet verkligen bättre om man slutar leva/göra roliga och meningsfulla saker?

Att bara existera är som att ge upp livet. Det finns inget kvar att kämpa för. Och jag har inte klippt gräset en enda gång i år. Jag avbokade en beställning av växter till min skogsträdgård och jag sålde de flesta av de växter jag frösådde. Så jag har i princip redan slutat ha ett liv.


Melatoninet fick jag utskrivet när jag låg inne förra gången.
Vi pratar om ork. Har man inte ork till olika saker så har man inte. Det behöver inte definiera ens liv.
Men ditt liv nu verkar inte så kul heller utifrån dina trådar, så vad har du att förlora på att prova vila mer och se om orken ökar?
 
Glömde. @Wille då är det ju inget konstigt de sänker, det gör de för alla när man når sjukpenning på fortsättningsnivå. Se det positiva - att man ändå får fortsatt sjukpenning. Jmf med det läskiga förslaget som finns där man istället skulle nått taket och blivit utförsäkrad efter ett år...
 
Vi pratar om ork. Har man inte ork till olika saker så har man inte. Det behöver inte definiera ens liv.
Men ditt liv nu verkar inte så kul heller utifrån dina trådar, så vad har du att förlora på att prova vila mer och se om orken ökar?
Jag gör ju knappt annat än vilar från morgon till kväll. Växlar bara plats. Hängmattan. Soffan. Sängen. Eller trappen om jag orkar sitta. Sover 12 timmar per dygn. Inget blir bättre av det.
 
Jag gör ju knappt annat än vilar från morgon till kväll. Växlar bara plats. Hängmattan. Soffan. Sängen. Eller trappen om jag orkar sitta. Sover 12 timmar per dygn. Inget blir bättre av det.
Prova sluta med buke och se om du kan lägga den tiden på annat som ger mer ork eller känns mer meningsfullt då?

Och försök acceptera att just nu är orken som den är. Och det är okej
 
Glömde. @Wille då är det ju inget konstigt de sänker, det gör de för alla när man når sjukpenning på fortsättningsnivå. Se det positiva - att man ändå får fortsatt sjukpenning. Jmf med det läskiga förslaget som finns där man istället skulle nått taket och blivit utförsäkrad efter ett år...
Ja, fy fan.

Men ingen blir friskare av varken sänkt ersättning eller utförsäkring. Båda ökar stressen och minskar förutsättningarna att bli friskare.
 
Prova sluta med buke och se om du kan lägga den tiden på annat som ger mer ork eller känns mer meningsfullt då?

Och försök acceptera att just nu är orken som den är. Och det är okej
Men då blir jag bara ännu mer ensam. Jag ringer folk i stort sett varje dag, men det finns inte så många att prata med.

Jag går under av att vara ensam med mina tankar.
 
Försöker ju. Men svårt.

Och när jag pratar med andra så är det för att få mer normala saker att tänka på.
Då tänker jag att skriva om sådana saker kan vara en bra ide, trådarna brukar ju dra iväg utifrån det man skriver. Sen ÄR det oftast närmare till hands att skriva när man är arg/ledsen/upprörd, det är fullt normalt. Och okej. Det viktiga är ju att det faktiskt får dig att må bättre
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Felet på bilen var att den kokade. Det kan inte ha tagit så lång tid att hitta orsaken.

Jag fick inte välja vilken verkstad bilen skulle bärgas till.

Om bilen kokar kan det bara bara var tre fel i fråga,

1: Termostaten är trasig
2: Det är elektrisk vatten pump som är trasig alternative mekanisk vatten pump är trasig eller fläktremmen som driver den är trasig.
3: Kylen fläkten går för sakta när bilen går på tomgång (vanligt fel på äldre amerikanare under cruising) (Lösningen är att sätta din en extra elektrisk fläkt som man slår på manuellt med brytare när cruisingen börjar)
 
Om bilen kokar kan det bara bara var tre fel i fråga,

1: Termostaten är trasig
2: Det är elektrisk vatten pump som är trasig alternative mekanisk vatten pump är trasig eller fläktremmen som driver den är trasig.
3: Kylen fläkten går för sakta när bilen går på tomgång (vanligt fel på äldre amerikanare under cruising) (Lösningen är att sätta din en extra elektrisk fläkt som man slår på manuellt med brytare när cruisingen börjar)
@Wille har ju fått svar på både varför bilen kokade och vad det skulle kostat att laga
 
@Wille har ju fått svar på både varför bilen kokade och vad det skulle kostat att laga

Ock felet ingår i trasig termostat, vilket man lätt åtgärdar själv antigen med ny packning eller packningspasta. Om Termostat huset däremot är sprucket, kan det bli dyrt att laga, då det kan vara svårt att få tag på utanför märkes verkstad.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
1 146
Relationer Jag är en arbetande småbarnsförälder till två barn som är mycket energiska, aktiva och säger vad de tänker all vaken tid. Även min man...
2 3
Svar
52
· Visningar
7 010
Senast: Fruentimber
·
Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer...
2
Svar
22
· Visningar
591
Senast: Angel
·
Skola & Jobb I mitt yrke så är det vanligt att man får utbildningar för att avancera, kunna utföra svårare felsökningar, få mer ansvar osv. Detta...
2
Svar
37
· Visningar
2 461
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tatueringar i arbetslivet
Tillbaka
Upp