Och där fick man för att man ville vara snäll....Långt!

Upp till dig om du tar det som kritik. Det jag anser är att det är allvarligt. Har sedan läkarna inte hittat något fel på 7,5 år är det ju ännu allvarligare

Jaså? Är du barnläkare? Det finns mycket i livet som männisor tycker är konstigt.
Som att ge mat/pengar till behövande.
 
Sniglar på det franska viset med en massa vitlök skulle jag nog klara. Men i Grekland för många år sedan var jag med ute och plockade sniglar när det hade regnat, därefter koktes en del av dem i tomatsås i mina vänners kök och sedan skulle vi äta dem vid köksbordet medan deras kompisar rasslade omkring i en bunke på diskbänken (de lämnas i vatten för att bajsa ur sig eventuellt åsnebajs som de fått i sig därute).

Det var en av de få gånger jag bett om en stadig ouzo före maten.
Så gott!
 
Matvägran och krav på flervalsrätter varje måltid är definitivt ett ilandsproblem.
Jag tänker att majoriteten av oss i i-länderna har just i-landsproblem. Jag skulle bli väldigt olycklig om mina barn tvingades leva ett liv med riktiga u-landsproblem.
 
Aha.. Jag har aldrig sett det i butik... Ser knappt ngt vilt alls i butik..
Kanske olika i olika butiker eller nåt.
Det har kommit allt mer de senaste åren tycker jag, fast jag hoppade till när jag hittade zebrafilé i frysdisken på en av "mina" butiker, det fanns även krokodilkött och anakonda... Och på samma ställe låg det vildsvin och älg... Intressant blandning måste jag säga! ;) Jag tror att det handlar en del om efterfrågan, i "mina" butiker verkar vilt gå åt, i andra kanske det inte gör det?
Nu ska jag väl kanske erkänna att jag aldrig har köpt vilt i butik, rådjur och vildsvin jagar vi själva och älg får jag bara för att jag är jag. ;)
 
Jag tänker att majoriteten av oss i i-länderna har just i-landsproblem. Jag skulle bli väldigt olycklig om mina barn tvingades leva ett liv med riktiga u-landsproblem.

Det skulle jag med. Därför är problemet ganska litet att barnen får nöja sig med det som serveras och är man obemedlad, det man kan få tag på billigt.

Bara ris och en knäckemacka någon måltid blir inte ulandssvält.
 
Det har kommit allt mer de senaste åren tycker jag, fast jag hoppade till när jag hittade zebrafilé i frysdisken på en av "mina" butiker, det fanns även krokodilkött och anakonda... Och på samma ställe låg det vildsvin och älg... Intressant blandning måste jag säga! ;) Jag tror att det handlar en del om efterfrågan, i "mina" butiker verkar vilt gå åt, i andra kanske det inte gör det?
Nu ska jag väl kanske erkänna att jag aldrig har köpt vilt i butik, rådjur och vildsvin jagar vi själva och älg får jag bara för att jag är jag. ;)

Kanske är olika i olika butiker eller områden.
Ngt lokalt jaktlag att köpa av har jag aldrig träffat på i Stockholms innerstad.:(
 
Totalt OT men nu blev jag sugen på älg :o

Pappa brukade sälja älgkött till en kvinna vars ena barn inte klarade av att äta något annat kött än älg. Jag vet inte om man kan kalla det allergi men hennes mage ballade ur totalt om det var annat kött än älg. Jag hoppas verkligen att hon växte ifrån det.
 
Det är ganska rimligt att man får lära sig att det inte finns oändliga resurser att tillhandahålla olika maträtter. Särskilt i de fall här, när det faktiskt inte gör det. Och ris går också att leva på tillfälligt.

Matvägran och krav på flervalsrätter varje måltid är definitivt ett ilandsproblem.
Jo för alla som är som dig, en fantastisk förälder som lätt bestämmer vad en 2åring ska äta eller vara utan.
Med 2 äldre syskon hemma som äter det mesta, vägrar att äta mat ditt yngsta barn äter
så är det ett i-landsproblem.
Men han lever trots att vi sket i dit värdelösa råd. :banghead:
 
Jo för alla som är som dig, en fantastisk förälder som lätt bestämmer vad en 2åring ska äta eller var utan
är det och med 2 äldre syskon hemma som äter det mesta, vägrar att göra mat ditt yngsta barn äter
så är det ett i-landsproblem.
Men han lever trots att vi sket i dit värdelösa råd. :banghead:

Jag har 5 barn, varav 1 med npf som bland annat kan ger matacceptansproblem.

Erfarenhet finns. Finns ingen anledning att dalta och vägra ta emot viss mat ändå.

Alla har vi olika lösningar. Har man ekonomi kan man välja bland fler
 
Det har kommit allt mer de senaste åren tycker jag, fast jag hoppade till när jag hittade zebrafilé i frysdisken på en av "mina" butiker, det fanns även krokodilkött och anakonda... Och på samma ställe låg det vildsvin och älg... Intressant blandning måste jag säga! ;) Jag tror att det handlar en del om efterfrågan, i "mina" butiker verkar vilt gå åt, i andra kanske det inte gör det?
Nu ska jag väl kanske erkänna att jag aldrig har köpt vilt i butik, rådjur och vildsvin jagar vi själva och älg får jag bara för att jag är jag. ;)

Det är synd att häst, ett utmärkt kött, är så stigmatiserat att det nästan inte finns att köpa.
 
Bara ris och en knäckemacka någon måltid blir inte ulandssvält.
Nej nej, givetvis inte. Jag tycker bara inte att man ska håna ungar som är kräsna med maten med att de minsann har i-landsproblem för det har vi faktiskt allihopa. Du med, med största sannolikhet. Ändå skulle jag inte slänga i ditt ansikte att du har i-landsproblem om du klagade över flygrädsla eller nåt annat typiskt privilegierat och i-landigt.
 
Om det blir kristider så får vi byta maten från våra Röda Korset-påsar här på buke! Jag kan på en gång flagga för att jag gärna tar både sniglar och pölsa så länge jag slipper Knorrs färdiga sparrissoppa i påse.

You and me sistah! :D De där påsarna är inte goda någonstans och jag inbillar mig att de inte är så nyttiga heller :cautious:
 
Inte håna, men är man fattig eller helt enkelt inte har lust att laga flera rätter får man förklara förutsättningarna. Här är maten vi blev skänkta/lagat idag, gös, ris, sallad och knäckebröd. Det blir inget annat. Ät vad du vill.

Om inte det är tänkbart, är det inte ens en ilandskris. Och då bör man hålla sig ifrån tiggeri.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 756
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
4 209
Senast: Badger
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu kommer jag med en sån relationstråd igen. Men jag känner att ni här på Buke alltid säger så kloka saker och jag vill gärna höra hur...
Svar
7
· Visningar
1 349
Senast: tanten
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 192
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp