Och där fick man för att man ville vara snäll....Långt!

Hemskt trist att sån't händer :( men tänk på att det kanske inte alla som är bekväm med att outa
sitt privatliv på fb. Hellre glättiga saker som shopping, glass än att berätta att mjölken är slut för hela världen.
Jag har själv både fått hjälp nu när jag haft det knaggligt och gett hjälp när jag fått det lite bättre.
Fast att inte outa sitt privatliv är ju väldigt enkelt, låt bli att berätta något...fram för allt på en sådan källa som FB. Där är det ju helt upp till en själv om man vill berätta något alls, eller allt.
Varför skriva falska inlägg i så fall?

/Camilla
 
Då hänger det på att man känner någon som kan göra det. Turligt nog har jag min svärmor. Hon är den enda jag känner som kan göra det.
Det är väl inte som att stoppa kycklingbröst i ugnen en 40 min? Det känns som det är lite mer avancerat än så? Jag har absolut ingen aning om hur man gör så undrar bara :)
Vet inte ens hur man gör kalops.

Det behöver absolut inte vara mer avancerat än att stoppa kycklingbröstet i ugnen i 40 min. Du hade bara behövt kolla upp tiden i ugnen, då den inte är den samma som för kycklingen :)

/Camilla
 
Fast att inte outa sitt privatliv är ju väldigt enkelt, låt bli att berätta något...fram för allt på en sådan källa som FB. Där är det ju helt upp till en själv om man vill berätta något alls, eller allt.
Varför skriva falska inlägg i så fall?

/Camilla

Falska är väl att ta i.
Att presentera fakta i en snyggare förpackning för sina nära och kära än vad det är kan ju ha sina orsaker.
Inte för dig såklart för du outar precis allt ner till den minsta barnmatsburken och toarullen för hela din bekanskapskrets utan att blygas det minsta.
 
Falska är väl att ta i.
Att presentera fakta i en snyggare förpackning för sina nära och kära än vad det är kan ju ha sina orsaker.
Inte för dig såklart för du outar precis allt ner till den minsta barnmatsburken och toarullen för hela din bekanskapskrets utan att blygas det minsta.
Absolut inte, men jag outar det jag vill berätta resten har jag insikt att hålla käften om.
Och så tror jag även att denna familj gör, varför jag är tveksam att deras ekonomi är så pass akut att dom faktiskt behöver hjälp från tex GP eller liknande organisationer.

/Camilla
 
Haha.. Nä det finns liksom inte i bekantskapskretsen... Jägare finns inte bland mina bekanta ..inte att jag har ngt emot nån.. Det är bara inte så mina vänner är..
Har just insett att jägarna finns i många fler kretsar än vad man tror. Däremot nämns det ofta inte särskilt, och om jaktintresset tas upp eller inte beror väldigt mycket på vilket folk man har runt sig.

/Camilla
 
Varför vill man att vänners vänner ska läsa?

Jag har mina inlägg som standard på "vänner utom bekanta". Vänners vänner hör för mig till kreti och pleti :meh:
 
Nu hör det väl egentligen inte till trådens ursprung, men jag köpte för många år sedan en kokbok som heter "Sparas kokbok". Jag vet inte om den finns idag men den innehåller massor med recept på billig mat när man har lite pengar.

Jag flyttade hemifrån som i stort sett självförsörjande när jag var 16 år och gick på gymnasiet, jag lärde mig den hårda vägen att det inte funkar att steka fiskpinnar på sexan så man bränner panneringen och fisken är rå inuti och det enda jag i princip kunde laga var en försvenskad ungersk gulash, så de nötstekar jag fick av mormor och morfar eller älgstekar av brorsan skar jag upp och gjorde gryta på, det var det enda jag kunde laga. :o

Nu äter jag inte fiskpinnar längre efter att jag för många år sedan hittade ett svart hårstrå i pinnen och jag är blond. Rubbet åkte i sopnedkastet innan jag ringde och de ville ju att jag skulle skicka in det till dem, men jag fick varuchecker ändå som byttes mot kattmat. Aldrig att jag köpte fiskpinnar efter det. :yuck:

Älg och vilt finns i de flesta charker på hösten, så här års är det svårt om man inte hittar fryst. Tror det var Gnist jag köpte en halv ungtjur av för många år sedan? Att exet lyckades sparka ur kontakten till frysen när han skulle städa under min semester på två veckor var ju väldigt synd. :cry: Men vi hade väldigt lyckliga hundar som fick halvruttet kött så de vindade med ögonen den vintern. :banghead: :d Dagens fjant har i-landsproblem och kan hungervägra i dagar om hans mat är rå.

Jag är van att vända på numera enkronor, återanvända och rätta mun efter matsäck, men visst har det hänt att det varit extra kämpigt ibland. Jag har dock de på närmare håll som behöver hjälpen när jag kan ge den, och de går i första hand även om jag börjat skära ner på även den hjälpen. :cautious:
 
@Mia_R Hur lyckas man sparka ut sladden? Mina elsladdar sitter bra och är inget som skulle ramla ut av en spark där man inte märker att man har sparkat ut sladden.

Har du provat egen gjorda fiskpinnar? Jätte smarrigt :d
 
@Mia_R Hur lyckas man sparka ut sladden? Mina elsladdar sitter bra och är inget som skulle ramla ut av en spark där man inte märker att man har sparkat ut sladden.

Har du provat egen gjorda fiskpinnar? Jätte smarrigt :d
Det var en dålig kontakt, lätta att sparka ur och man fick se upp med den. Tyvärr märkte han inte när det hände och hela frysboxen vältes ut mitt i vintern ut då innehållet var stadd i förruttnelse. :wtf:

Jag är uppväxt på öring, röding, lax, sik och torsk, i viss mån uer. Mamma brukar använda krossat knäckebröd när hon steker torsk och uer och det är mums. Jag gillar inte röd fisk men jag äter det. Pölsa har jag väldigt svårt för men var jag hungrig hade jag ätit det med. :crazy:
 
Ett litet ps, det går alltid att göra tjälknöl på ett stycke fruset kött, oavsett om det är älg, nöt eller hjort. Släng in den frusna klumpen i ugnen på 75 grader, beroende på storlek tar det upp till 12 timmar att bli klart, sen lägger man det i saltlake. Voila! Kött a la rostbiff, mört, gott, ekonomiskt och med smak som passar de flesta. :d
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 757
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
4 209
Senast: Badger
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu kommer jag med en sån relationstråd igen. Men jag känner att ni här på Buke alltid säger så kloka saker och jag vill gärna höra hur...
Svar
7
· Visningar
1 349
Senast: tanten
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 192
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp