oansvariga hundägare...

Sv: oansvariga hundägare...

"Hunden, min voff har skabb, kan du sluta attackera oss?"... ehh nej, det funkar inte så. Men steg nr 1. Säg till ägaren till lös hund att koppla hunden, gör den inte det och hunden ändå kommer emot en och inte har trevliga intentioner, ja då är jag inte rädd för att ge den en spark.

Vilken tur att du inte gjort det då :D! Haha vad bitsk man kan vara (jag alltså..), uppfattade dock din mad-smiley som att du surade på mig som sparkade på varenda liten oskyldig okopplad hund jag såg ;).

Haha, nä... jag vet att du är en vettig prick som inte gör mer än vad nöden kräver :D. Du har så rätt, smileyn var riktad till puckon som utsätter sin hund för dumheter och inte har koll på den.

Dessutom tycker jag att kommentaren om skabb är direkt o-listig. Som att säga till en läskig snubbe på krogen att han ska sluta kladda en på häcken för att man har klamydia?
Jag hävdar min rätt när jag ber att folk inte ska släppa fram sina hundar. Jag vill att de ska förstå att jag och min hund vill och har rätt att vara ifred. Om jag börjar hojta om smittsamma sjukdomar tror de ju att det är jag som har dålig koll, är oansvarig, har en hund som de behöver akta sig för. Det är ju DE som ska ta bort sin hund från mig.

Dessutom tycker jag att kommentaren om skabb är direkt o-listig. Som att säga till en läskig snubbe på krogen att han ska sluta kladda en på häcken för att man har klamydia?

Haha! :D

Kl.
Jag blir också rätt trött på folk som bara släpper fram sina hundar. När jag hade min arge belgare hände det nästan aldrig, med Border collien (som inte alls nödvändigtvis är så vän som hon ser ut och som avskyr "oväntat besök") är det värre och med lilla prazskyn är det ju helt sinnessjukt.

Jag försöker att bara "hålla bort" de framspringande, mina hundar behöver stöd i sådana situationer så jag försöker att inte hetsa upp mig, utan sätter mig hellre ner på huk med min/mina hundar intill mig och håller bort den framspringande (som oftast bara är glada alternativt vill para sig), men skulle en arg hund komma farandes hade jag nog försökt fota till den. Min minsta väger knappt två kilo, näver bäver att jag utsätter henne för den livsfara det innebär med en aggressiv hund som tänker sig henne till lunch. En spark från mig i det fallet är betydligt mer lindrigt än en uppäten prazsky.

Men försjutton människa! Du kan ju inte sparka på en hund! :mad:

Fast tänk lite. Vad gör värst skada? Vad är värst? En hund som får en spark eller en hund som blir ihjälbiten/allvarligt skadad? Det spelar ingen som helst roll vad det är för hund eller VEMS hund det är i min värld, det viktiga är minsta möjliga skada. Och jag lovar, i mitt fall med min 2 kg tunga hund, så är det betydligt mindre allvarligt med en fot än med en lunch.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 679
Senast: fixi
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 887
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 990
Senast: Sesca
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 084
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka