Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det var smarrigt!Åh, toast Skagen! Det var förstahandsvalet för förrätt, men det föll på att brödet ska smörstekas strax innan. Utan smörstekt bröd är det inte lika gott, och smörstekt bröd som är gjort två timmar tidigare är inget vidare heller. Det får bli en annan gång.
Vi började med toast skagen sedan kalvfile och potatisbakelse och rödvinssås med blåbär. Efter tvåans bingo tar vi hummer och kräfs. Ingen efterrätt idag tror jag.Det är en god observation. Som tur är har vi just denna kväll många timmar att sprida middagen över….
Blev rödvin/blåbär sås här fast lite blandning framförallt har det stått och puttrat sedan 10 i morse som jag brukar göra med rödvinssås.
Skagentoast och räkor intagna
Kanon till kalvfile med. Fast som sagt vad den puttrade från 10 till 18 typ.Det blev blåbärssås här också. Det blev klockrent till hjort och rökt renbog.
Kanon till kalvfile med. Fast som sagt vad den puttrade från 10 till 18 typ.
Här blev det ost och bubbel vid 16, sedan krustader och bubbel vid 19 och en rostad skiva jättefranska med hälften löjrom (etc) och hälften Skagen direkt efter det. Vi kör på någon slags överdimensionerad 5-rätters verkar det som
En sorts krustad blev en riktigt fullträff. Lite lök, creme fraiche, räkor, dillkvist och några droppar Lagrito’s Satan i gatan-sås
Men så gott! Palmer vintage 2016 perfekt till räkor/rom.
Dock tur att vi införskaffade ett tolvslagsbubbel också, det här tog visst slut
Nu ska jag snart göra sås
Siktar på huvudrätt 21:30 ungefär.
Visa bifogad fil 159957