Nya råttbebbar! ^^

gul_zebra

Trådstartare
Var iväg till Rättvik och köpte två sötnosar idag, en agouti och en som jag inte har en aning om vilken färg hon har :D

DSC042851.jpg

DSC043421.jpg

DSC043221.jpg

:love:

Sv: Nya råttbebbar! ^^

Åh så söta!!! :love:

Jag var inne i en zooaffär idag. De hade bara två svartvita och jag vill hemskt gärna ha en blå. Så jag frågade dem i affären om de hade uppfödare som hade den färgen. Hon i kassan visste inte ens att det fanns blå. Så det verkar ju hopplöst att finna några ju :(

Ett ord: uppfödare! ;)
Råtz tex är väl inriktad på blue point siamese har jag för mig, hör med henne! Blir ju inte bara mesar i kullarna :) Och ffa så grymt mycket bättre än zooråttor :D

Råttjejerna är döpta nu också :D Agoutin blir en Vadelma (finska för hallon) och den ljusa blir en Mansikka (smultron) :love:

Var hittar man dessa uppfödare? Jag har haft nummer till en men hon svarade aldrig :(

Förlåt för att jag ställer till i din tråd...

Alla som är godkända i SRS finns på deras hemsida, www.srs.st :)
Har för mig att Arinella föder upp en del blått också, men jag kan minnas fel. Hon har haft blått iaf :D

Äh det är lugnt! Det är ju bara bra med fler råttägare som kan slänga in bilder på lite sötnosar ;)

Isf får du stoppa mig i fängelse och tänk bara vad du kommer sakna bilderna då! :angel::devil:

(kommer fler bilder senare idag btw, orkar inte lägga in bilderna på den här skitdatorn och den andra är upptagen :D)

men guud så nuttiga! :love: du kan den inte vara en pearl tror du?

Angående blå så går det ju att importera från finland, därifrån är det nog lättare att få tag på blått :) just nu föds de väldigt få råttor i sverige verkar det som :(

Men hur får man hit stackars råttan från finland? Är ju lite långt att åka :(

Jepp, hon är pearl :) :love: Råtz trodde hon var en nerblekt lilac först om jag inte minns fel, men då var det på en bild på en av "de ljusa" som såg väldigt mycket blåare ut där, fast utan att vara riktigt blå. Sen när jag kollat igen har jag märkt att det inte var samma färg som fotats :angel: :o

Mercan: Om du kan ta dig till Stora Vår så brukar finska uppfödare åka dit :) Tror samma gäller Stora pet. Isf får du visserligen vänta länge, men ändå! ;)

Nya bilder har jag knäppt iaf :)

Mansikka aka "Sickan":
DSC043671.jpg

DSC043691.jpg

Vadelma aka "Delma", som självklart är en sån där svårfotad krake:
DSC043731.jpg

Fler: http://smg.photobucket.com/albums/v238/gul_zebra/sickanochdelma/

Aha. Jag får ringa runt lite o kolla. Hittar jag inget så får jag nog vänta då :(
När är stora vår förresten?

Vilka sötnosar dina bebbar är :D :love:

Mn fy så söta! Tvekar jättemycket med hur jag ska göra med min råtta. Litar inte hundra på att hon kommer till ett tillräckligt kunnigt hem om jag omplacerar henne. Hon kanske kan bli min lilla privata sak och hänga med på axeln hela dagarna :p

Men du den ljusa vara ju bara för :love: Du har ingen aning om vad det är för färg? jag är litelite avis på dig, men har tillräckligt mycket att bry mig om själv just nu.
Grattis till nytillskotten! :)

Hon har inkontinens och skulle dessutom frysa :D
Men åå pearl, så vackert! :love:
Nä, nu SKA jag gå å sova! Natti!

Men DET är väl trevligt! :angel: :D

Ja visst är det! Har velat ha en pearl sen jag fick syn på Aimar, en kompis råtta jag tog hand om som var just pearl. Så grymt fin :love:

God natt! :D

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 185
Senast: Maniac123
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
8 986
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Jag har fått "riktiga" glasögonen för första gången, ett par distansglasögon och två par läsglasögon. Mina läsglasögon från mataffären...
2
Svar
24
· Visningar
1 855
Senast: gul_zebra
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 623
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Ta bort tandsten med ultraljud