Och jag tycker inte som du. Jag tycker att detta nya förslag som sagt är tandlöst och dumt därför man minskar dagar då man kan vara föräldraledig. Sedan är det inget argument att ett bättre förslag skulle ha 0 stöd för att gå igenom den lagstiftande församligen heller eftersom det nya förslaget med största sannolikhet kommer att förhindra utvecklingen mot en individualiserad föräldraförsäkring.Absolut, men det är ju rimligare att ställa krav på arbetsmiljön än att kvinnor ska vara tvungen att fly in under föräldraförsäkringen. Kvinnor väljer ju även att ta ut större del av föräldraledigheten fför att de inte trivs på jobbet, men föräldraförsäkringen är ju liksom inte lösningen på arbetsmiljöproblem. Att man nu ökar antalet SGI-dagar bör väl oavsett vara bättre än att vi har en massa "garantidagar" som brinner inne?
Jag tycker också att föräldraförsäkringen borde vara 50-50 helt och hållet, men en sådan föräldraförsäkring har 0% att röstas igenom i dagsläget, därför måste man prova en annan modell och sikta på 50-50 lite längre fram i tiden.
Det största problemet är mäns uttag av föräldraledighet. Det löser man bara genom att indvidualisera försäkringen, det andra är mest kosmetiska förändringar som är både urvattnade och korkade. Enligt vad jag tycker då alltså.