Nya föräldraförsäkringsgörslaget

Om jag fattar förslaget rätt är de enda förändringarna av graviditetspenningen att det föreslås betalas ut till dagen före BF för de som beviljas. För alla andra är det som tidigare.

Utredningen tycker även att "det vore bra" om alla gravida gavs graviditetspenning 10 dagar innan BF men det har inte funnits tid eller utrymme i den här utredningen att titta vidare på det.

Låter ju vettigt att föreslå att införa resten då... :meh:

Jag tycker det där är lite jobbigt när folk pratar om det. Min sambo har en jätte fin relation till våran dotter. Han sköter det mesta med henne när han är hemma. Han byter, matar, leker och gullar. Hon sover gärna på honom men inte på mig. Behöver hon tröst, går hon till honom.

Han har tagit ut två månader hitills och jag tre dagar i veckan i ett år.
Jag tycker också det är jobbigt. Han blir anklagad för att inte bry sig och jag blir stämplad som arbetsskygg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 558
Senast: Queen
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 194
Senast: gullviva
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 417
Senast: monster1
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 171
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24