Nya Connemaratråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nya Connemaratråden!

Håller tummarna att det bara var en liten grej!

Jag har ju nyligen flyttat min ur "sin" flock eftersom han fick ta emot en del stryk, inte kul när man ska oroa sig varje dag för vad man ska hitta för skador. Min har ju dock mest haft märken och sår men det känns illa nog. Hur kul kan det vara att gå i en sån flock?

*KL

Min ponny var duktig idag! Vi fick ju ta paus i igångsättningen efter en spark i ansiktet som inte var särskilt farlig egentligen men såret satt så till att både grimman och tränset låg mitt i. Idag skippade vi att skritta på korta tyglar eftersom det brukar vara det som krånglar mest utan vi travade och galopperade på så snart vi kortat tyglarna. Idag funkade den strategin i alla fall, ska prova den ett tag till. Var kul att känna att han verkligen bjöd ordentligt framåt av sig själv större delen av tiden :)

kl

Eftersom LadyCovergirl är så sjukt snabbt på att dela med sig av sina bilder från Riksen (:D) så kommer här en från Tigers uppfödares hemsida:
Tiger-i-Bj%C3%B6rb%C3%A4ck-Jenny-H.jpg

Fotograf: Jenny Hagenblad

http://www.loftyconnemara.se/?p=707

Ja den är underbar! Just nu är han luden o ljus men blir lite mörkare igen när han har färdig vinterpäls :-)

Haha, jag är alltid glad med honom :love:

Hrm, jag vet :o Jag har en låååång lista med foto-tillfällen där bilderna måste gås igenom. Men jag har en läääängre lista med annat också :(

Kl
Huualigen! I morgon ska jag och en vän lasta zacke och åka till ridhuset.. Det blir premiär att rida i ridhus och jag hoppas verkligen att lastningen går som den ska! Dom två andra gångerna vi varit där så har jag fått rida hem.. Det går inte nu eftersom vi flyttat sen dess :eek:

OMG vad STOR han är?! Eller är du liten? :D

Nästa måndag ska jag åka in med Z till klinik och kolla upp honom. Det är dags för vår -numera- rutinmässiga kontroll vartannat år!

Han känns "sladdrig" bakändan och ovillig till att galoppera. Varken syns eller känns att han skulle vara halt. Arbetsvillig i skritt och trav, går knappt att galoppa på!

Skulle ni fortsätta rida fram till nästa måndag? (skritt och trav alltså)

Tänk på att köra superduperförsiktigt så att han får en så behaglig upplevelse som möjligt av åkandet. Sen får man lasta tålmodigt :) Lycka till!

Seabaz: Jag hade nog fortsatt att rida om han inte kändes uppenbart ofräsch så att problemet syns på kliniken och inte hamnar i "dvala".

Ja det är det!

Det är nog en kombo av hur bilden är tagen och inget under sadeln :-D fast jag hade nog rätt korta stigläder. Annars är pålle typ 155 och jag är 168 :-) men han kan se rätt stor ut när han galopperar, haha :-P

Kl
Lastningen gick helt felfritt igår och jag kan med det våga mig på att säga att lastningsproblemet är löst! Han skötte sig dessutom exemplariskt i den nya miljön! När det sen var dags att rida så kändes det inte alls lika bra.. Jag tyckte att han var motig i traven och sen när vi gick över till högervarv så kändes han faktiskt en aning oren på stor volt. Så det blev bara till att lasta och åka hem igen :( så nu är jag jätteorolig att något är fel. Och det känns så typiskt.. Han har varit helt skadefri i 10år och nu när allt annat äntligen börjat lossna så kommer det nya problem :( Håller tummar och tår att det bara var något tillfälligt! Hade en tanke om att det kunde vara för att han stått och spänt sig i transporten men då tycker jag att det borde släppt när vi skrittat runt. Tänkte jag skulle lina honom och kolla ordentligt ikväll på banan här hemma.

Skönt att det gick så bra att lasta och köra.
Trist däremot att han inte kändes ren.
Håller tummarna för att det är något litet som är snabbt övergående.

Kl
Här har ju vår lille P fått ta det lugnt pga att han inte känts helt fräsch, antagligen pga något bråk i hagen.
Senaste har han varit mer än lovligt pigg, busig och yster så nu måste vi rida igång lite försiktigt. Innan han kryper ur skinnet :D.

Har inte varit in i denna tråd på evigheter, knappt varit på buke överhuvudtaget! Skaffat ett liv istället ;):D

Vi har haft en skittråkig säsong då vinterträningen gick strålande å sen drog mina djur på sig hosta i slutet av mars å 7 veckor framåt.. så himla tröstlöst.
Så fort dom kom upp i flås så blev det som ett astmaanfall.. vet inte varför. Ingen feber eller nå andra symtom.

Sen tappade jag lusten totalt så det är först nu som vi känns på gång igen å då är ju säsongen snart slut:p

Men vi åkte iväg på en dressyrtävling ändå i helgen , eftersom jag alltid vill göra en dressyrtävling per år (i vanliga fall kör ju jag bara hoppning nu).

Lilla gulingen gjorde ju ingen besviken utan gjorde det han skulle inne på banan, även om de var ngt energilöst för min smak. men mkt lydigt och prydligt.
Missade ett byte i Msv B men msv C gjorde han bra.
Fick ett andra pris i bägge klasserna :)

1375988_219440304882744_809534417_n.png

1238050_219440154882759_1634321536_n.png

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
12 13 14
Svar
275
· Visningar
5 377
Senast: pepp
·
Övr. Katt Fick lite inspiration från hund och tänkte skapa en liknande tråd på katt. Här diskuteras allt som har med oseriös avel och konstiga...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 786
Senast: Puffindog
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 495
Senast: Sassy
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 135
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar