Nya Connemaratråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nya Connemaratråden!

Det är härligt med sådana där krutgubbar! (Och krutgummor också såklart :D )

Jag håller tummarna för att det löser mig med SM-kval för fjordingen!

Grattis till diplomet! (är novis i den världen men förstår att det är bra!)

Kryddelydd: vilken mardröm med försvunna hästar. Himla tur att det ordnade upp sig så bra!

Kl
Idag blev det ett pass på ridbanan för mig och lille P. Ganska lugnt och med fokus på att hitta lite lugnare takt i traven. Han har lite bråttom...:).
Gjorde också en hel del övergångar. Känslan idag var bra. Det är en himla rolig ponny att rida!!

Jag håller tummarna för att det löser mig med SM-kval för fjordingen!

Tack!
Det är ingen större panik. Jag vill helst hinna med Lesters kval nu under hösten, men har egentligen hela våren på mig. Det brukar vara deadline i början av juni. Det är bara det att jag har en fyraåring som är bra, som jag också vill försöka kvala in. Kvalet är på LA, och fyraåringen får uppenbarligen inte starta den nivån förrän hon fyllt fem i vår. Och det kan vara trevligt att bara behöva kvala en häst under våren.
Fyraåringen har lättare för sig, så henne ska det inte vara några problem att få över 55%-nivån på LA:1 i vår.

Får se om det blir lite dressyr- eller andra tävlingar för Briar i vår. Kunde vara kul att starta honom i LA eller möjligen MSV C, men då måste längningarna vara väldigt mycket bättre än de är nu, LA får vi väl runt 60% så som han går nu tror jag.

Men så har jag en nu fyraårig frieser, som börjar "komma sig" i träning och som kan vara aktuell att börja tävla dressyr på i vår. Han har ju en helt annan typ av gång och kan få med sig bättre grundpoäng bara av födsel och ohejdad vana.

Man får se. Jag har lite för trevliga hästar...:D

*kl
Xanadu har varit på premiering. Hon är ju bara två så det är inte "allvar" men alla tillfällen att visa är ju bra.

En snäll hästvän visade henne och fick fram 87788 trots att hon är så överbyggd.

Ska rota fram bilder ur kameran osv. Sen kanske.

*kl*

Barbie har varit och tävlat idag med den äran. 64.47& i L:A1 och en andraplats:). Ettan var också en ponny:D.

Bra gjort, grattis!

Kanske ska våga mig på någon dressyrtävling någon gång i framtiden (långt fram) på lille P.

Grattis till diplomet!

kryddis: Vad skönt att de inte kommit mer på villovägar, även om det såklart var tråkigt att du missade tävlingen. Härlig granne du verkar ha ^^

*KL

Gedion har fått vila en vecka nu pga sparken han fick i ansiktet, men jag räknar med att kunna rida imorgon eller i övermorgon. Idag har vi klippt bort massa tjock päls och därefter badat. Ponnyns två mest hatade sysslor. Som belöning fick han äpplen och beta lite gräs, då kändes det tydligen bättre igen :p

1151010_10201291064310533_1026513253_n.jpg

Kl
Hur många av er åker ner/upp till Falkenberg?

Jag har ju bestämt mig för att inte ta med ponnyn men jag är väldigt sugen på att åka och kolla.

Jag kommer åka upp till Falkenberg. I mitt entourage kommer det ingå en liten, gul ponnyhingst, ett litet barn som pratar sår i öronen på sin omgivning, en the_connemara och eventuellt världens gladaste hund :D

Kl
Usch och fy, lilla ponnyn var inte helt ren i traven igår....
Det har varit extremt mycket bråk i hagen sen han kom till oss så det är väl troligt att han fått någon smäll.
Har flyttat ut styggaste hästen ur hagen..

Måtte det inte vara något allvarligt.

Hahaha, fyndigt :-P

Letar hösilage till höst/vår (och borde leta lite större till vintern) men attans vad knepigt. Den jag vill köpa av bor 6 mil bort och man får lossa för hand. Nummer tvås tog slut och jag väntar på andra skörd men tänk om den inte blir bra? Nummer tre känns super men är dyr, kan lossa pallvis men hade knepiga analyser i år (knepiga som i stämmer de? Väldigt väletablerad och brukar ha bra analyser år efter år). Åh!

Men fick ett supertrevligt mailsvar på stallplatsannonsen redan idag i alla fall, något positivt :-D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
12 13 14
Svar
275
· Visningar
5 377
Senast: pepp
·
Övr. Katt Fick lite inspiration från hund och tänkte skapa en liknande tråd på katt. Här diskuteras allt som har med oseriös avel och konstiga...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 786
Senast: Puffindog
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 495
Senast: Sassy
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 135
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar