Nya Connemaratråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nya Connemaratråden!

Jag håller tummarna för imorgon!

KL
Jag är nu inne på andra igångsättningsveckan av ponnyhästen efter 4 veckors sommarledighet. Hon är otroligt piggelin och alert, och det verkar ha trillat ner både det ena och det andra på dressyrbanan. Det är riktigt kul.
Nu sitter jag och funderar på om vi ska ha tävlingsdebut i höst eller om det "bara" blir någon pay and ride. Jag hoppas att hemmaklubben har sitt klubbmästerskap i början av november som de brukar, isåfall blir det antagligen bekant ridhus och ridavstånd, så ganska snällt för pållan. Men vi får se.

Kanske det är dags för mig att börja uppskatta hans färg mer :D ja det är en wintec wide dressyr med järn som motsvarar xxxvid och då är han ändå tunn nu :eek:

*Kl*

Jaha. Nu kommer hösten och jag har tre ponnyer att rida. Jag vill bara ha en. Hur gör jag nu? #ilandsproblemdeluxe :p

Ja, det gjorde överraskande nog det. Själva besöket tog typ sju minuter. Att köra dit tog däremot nästan 1,5 timme eftersom vi fick stå på E6 i närmare en timme efter en olycka med två långtradare och en personbil :mad:

Har lagt upp medryttarannons om Peia och Cinna och fodervärdsannons om Keso. Prio ett är Keso men han lär också vara svårast :crazy:

Kl
Fick för första gången på 6år ordentlig hjälp att mäta idag, 138cm med skorna var han min lille häst :D

LadyCovergirl: Gud va skönt att höra att det gick bra :)

Jo, det var skönt. Dock var jag så inställd på att det inte skulle gå bra att jag inte räknat med att stå här med tre ponnyer att rida i höst :eek: (Och heltidsstudier och jobb och barn och hund osv...)

Håller tummarna för att du snart hittar lämpliga människor att hjälpa dig. Håller nog med om att det kan vara knepigt med treåringen även om han är fin - det krävs ju ganska mycket kunskap för att det ska bli bra med en så ung häst.

Briar har varit ute på äventyr i natt. Skulle ha åkt på dressyrtävling med en av fjordingarna men fick tillbringa morgonen med att leta efter två röda rymlingar. Körde runt i trakten i en timme innan jag gav upp och ringde polisen, vilket jag lika gärna kunde ha låtit bli. Visserligen en väldigt vänlig polis som tog emot anmälan om försvunna ponnyer, så där var det inget fel.
Men det tog väl tio minuter eller så tills en granne några kilometer bort (där jag också kört förbi på jakt efter busarna) ringde och hade hittat två hästar på en av sina åkrar. Han undrade i första hand vad han borde göra, och jag blev jätteglad förstås eftersom det rimligen var mina killar.
Och grannen sade med gott humör att de stod bra där de stod, hade mat att äta och såg ut att må bra. Och det var ingen brådska att jag kom och hämtade dem heller (vilket jag förstås gjorde omedelbart) för de hade det bra...

tack och lov för snälla grannar, som med gott humör står ut med ponnyer som hamnar snett...:wtf:

Det är synd att Keso är så himla liten. Hade han bara varit en decimeter högre hade jag kunnat fixa det själv med bara lite assistans. Oavsett så kommer jag inte låna ut honom till vem som helst. Dels är han hingst, dels är han bara tre år gammal. Dessutom tror jag på honom för han har ett mycket bra huvud!

Men hu för hästar på rymmen! Vilken tur att de inte var längre bort och att de befann sig hos en trevlig granne! Synd dock på den missade tävlingen :(

Jag blev väldigt glad när grannen ringde. En jättemysig farbror i åttioårsåldern som fortfarande är yrkesverksam. Pigg och alert. Hittade två hästar på sin åker och ringde till mig för att han inte visste riktigt vad han skulle göra åt två hittehästar, sicken tur då att det var mina rackare han hittat!

Tävlingen gör inte så mycket i och för sig. Kan få lite svårt att kvala till 2014 års SM i och med att jag missade denna tävling, men ska kolla med en kompis om hon kan och vill hänga med om några veckor när jag ska rida min fyraåring: om kompisen kan hänga med och hålla häst, kan jag rida två stycken samma dag.
Det är förstås ingen garanti att deltagande innebär kval, men det är rätt beskedliga krav för kval och en normal dag ligger vi på rätt sida gränsen.
Den häst jag skulle tävlat, är en sexårig fjordvalack som fick följa med på fjordhästSM i år också. Vår första riktiga tävling tillsammans blev ett SM - och vi gjorde inte bort oss helt kan jag tycka. Precis under 60% på LA:1 får duga för tävlingspremiären.

Briar fått sig en duvning i paddocken. Just nu tränar jag mest trav: vill hitta mer power och vila i steget, för att sedan kunna länga honom på ett bättre sätt med luft under framdelen.
Galoppen fungerar bra, vi samlar mer och mer och idag klarade han en (lite för abrupt) övergång från galopp till skritt. Finponny!
996806_288991647914120_274187508_n.jpg

fotot taget för ett par veckor sedan: nu är han mer stickelhårig. Stickelhåren syns tydligast på hösten och våren.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
12 13 14
Svar
275
· Visningar
5 378
Senast: pepp
·
Övr. Katt Fick lite inspiration från hund och tänkte skapa en liknande tråd på katt. Här diskuteras allt som har med oseriös avel och konstiga...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 786
Senast: Puffindog
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 495
Senast: Sassy
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 135
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30