Sv: Nya Connemaratråden!
Jag blev väldigt glad när grannen ringde. En jättemysig farbror i åttioårsåldern som fortfarande är yrkesverksam. Pigg och alert. Hittade två hästar på sin åker och ringde till mig för att han inte visste riktigt vad han skulle göra åt två hittehästar, sicken tur då att det var mina rackare han hittat!
Tävlingen gör inte så mycket i och för sig. Kan få lite svårt att kvala till 2014 års SM i och med att jag missade denna tävling, men ska kolla med en kompis om hon kan och vill hänga med om några veckor när jag ska rida min fyraåring: om kompisen kan hänga med och hålla häst, kan jag rida två stycken samma dag.
Det är förstås ingen garanti att deltagande innebär kval, men det är rätt beskedliga krav för kval och en normal dag ligger vi på rätt sida gränsen.
Den häst jag skulle tävlat, är en sexårig fjordvalack som fick följa med på fjordhästSM i år också. Vår första riktiga tävling tillsammans blev ett SM - och vi gjorde inte bort oss helt kan jag tycka. Precis under 60% på LA:1 får duga för tävlingspremiären.
Briar fått sig en duvning i paddocken. Just nu tränar jag mest trav: vill hitta mer power och vila i steget, för att sedan kunna länga honom på ett bättre sätt med luft under framdelen.
Galoppen fungerar bra, vi samlar mer och mer och idag klarade han en (lite för abrupt) övergång från galopp till skritt. Finponny!
fotot taget för ett par veckor sedan: nu är han mer stickelhårig. Stickelhåren syns tydligast på hösten och våren.