Nya bilder på kaninungarna!

Sv: Nya bilder på kaninungarna!

Men hur kan Milton vara brun sobel när han nästan är svart? Har inte sett denna färgen förut. Kan du skicka en bild på ett vuxen exemplar så man får se?

Tack för er hjälp! Blir alltid förvånad över vilka färgsprakande kullar min hona alltid får :D

Ferrari skrev:
Men hur kan Milton vara brun sobel när han nästan är svart? Har inte sett denna färgen förut. Kan du skicka en bild på ett vuxen exemplar så man får se?

Tack för er hjälp! Blir alltid förvånad över vilka färgsprakande kullar min hona alltid får :D
¨

Brun Zobel kan ibland se helt svart ut eftersom den blivit så mörk ^^
den "rena" genokoden för svart är : AA BB CC DD gg
Och för Zobel antingen amam BB CC DD gg eller aman BB CC DD gg

och aman och amam bleker det svarta i vissa fält (samma som viltfälten?) om jag inte har helt fel och ger rubinglans i ögobeb, rätta mig om jag har fel Harmoni, jag har bättre koll på viltfärgernna :rofl:

Ok, nu har jag och Maria(paradiset) Kommit fram till att Ziri är blå viltzobel. Lucie är Blå zobelsiames(mörk) och Milton Brun zobel(mörk).

Okej! Tack för era svar.

Detta med färgerna är inte det jag kan riktigt. Prioriterar att hitta en hane som kompletterar Ziri och som ger fina ungar.

Så det var snällt att ni hjälpte mig!

Vägde kaninerna idag då vi köpt en digitalvåg. Jag blev chockad över hur ojämn vikten var i kullen.

Zack - 117 g
Milton - 108 g
Mynta - 86 g
Lucie - 80 g

Alla är fina i hullet, pälsen glänser och de har en otrolig energi. Så det är inget fel på dem. Men aldrig har vikten varit så ojämn i tidigare kullar!

Just nu hoppas jag på att det blir åtminstone två honor, gärna att hela kullen är tjejer. För då får jag sålt alla. Jag har tre intresserade än så länge, två honspekulanter och en som det ej spelar roll för.

Vilka sötnosar! :love:
Föder du upp kaniner eller?

På tal om ingenting, hur lägger man upp bilder i forumet?? Vill så gärna veta! :confused:

Tog kort på kaninungarna och deras "extramamma" :angel: (som är en hanhund) och tog lite kort.

Av ett antal bilder fick vi några lyckade :) . Så jag tänkte lägga ut det bästa resultatet här :love:

10714300923.jpg

Fr v. Milton, Zack, Mynta o Lucie. Hunden heter Charlie.

:love: :love:

Söta :)

Skäms lite för att hela tiden ändra mig på färgerna :P

Ser nu att Lucie har fått stickel så hon är blå viltzobel, som jag trodde ett tag ;)

Nu har jag bara Lucie kvar till salu - det är imponerande! Kaninungarna är 3 veckor och nästan alla är sålda.

Lilla Zack är en hona
Mynta och Lucie är hanar
Milton är än så länge okänd =D

fyyyyy vad söta dom är!!! VILL HA!!!!!

förhoppningsvis kan jag skaffa nin till hösten.. men jag vill ju ha en NU!!!!

Du ska inte ha någon av mina? :D

En liten kanin tar inte så stor plats . . .

Vad söta! De kommer säkert bli ännu sötare när de blir större.:love:

men vem ska ta hand om kaninen i sommar när jag åker till usa? :confused:

alltså jag hade HEMSKT gärna tagit en av dina.. mer än gärna.. dom är såååååååååååå söta! :love:

o så är jag pank.. o man behöver ju bur o sånt också om man ska skaffa kanin igen.. :p

Det är väl det som är frågan! Du får väl vänta - finns några här på bukefalos som har uppfödning av superfina kaniner.

Hade jag haft plats hade jag köpt kanin av dem :)

Ferrari skrev:
Tog kort på kaninungarna och deras "extramamma" :angel: (som är en hanhund) och tog lite kort.

Av ett antal bilder fick vi några lyckade :) . Så jag tänkte lägga ut det bästa resultatet här :love:

10714300923.jpg

Fr v. Milton, Zack, Mynta o Lucie. Hunden heter Charlie.

:love: :love:

Lucie! :love:

Har tagit in kaninungarna idag och fotograferat dem.
De är tre dagar gamla för er som undrar :)

Tryck på bilderna för stor bild.

Längst fram i bild är Mynta
Fr v. Zack, Milton och Lucie

:love: :love: :love:

söt dom var =):banana:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 598
Senast: Enya
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 370
Senast: Gabby_Ossi
·
Katthälsa Att avliva två älskade katter. När ingen enskild faktor är avgörande nog att definitivt ta det stora beslutet... men ackumulativet av...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
11 470
Senast: Murphy
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Utanför mitt hus så vistas regelbundet en kattuggla. Och ingen som har en egen kattuggla behöver nånsin en väckarklocka! 😄 (Det enda...
Svar
0
· Visningar
1 064
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama