Nya bilder på hästarna (del 5)

Jag gör redan det, nackdelen är att min kamera bara filmar 30 min, sen slutar den. Provade en gång med att rida fram och när hästen började bli fin satt jag av och startade kameran, men när jag satt upp fick jag börja om igen... suck.
Faktiskt inte provat att ta kort på mig och hästen med fjärren, har dock fotat självpoträtt med stativ och fjärrutlösare. Enda nackdelen jag kan komma på i ridningen är att det är svårt att gömma fjärren och tar man med fördröjning hinner man flytta på sig.

Den här bilden har jag plockat ut från en video t ex:
10365439_762088627155319_5761837078299519956_o.jpg

Här är videon den är ifrån:


Jag började seriöst gråta när jag såg denna videon.
jag bor i australien och saknar den svenska skogen så otroligt mycket. tack för att du la upp. :)
 
11987148_10207934899039871_6420248562793499968_n.jpg


Vi har varit UTE och ridit idag. En hel timme var vi ute och svettades, men det var kul och kändes helt okej med tanke på att min tjej är så himla löjlig när man rider förbi andra hästar. Vår ridbana har usel dränering och det har regnat i ett par dagar så jag är bannad från att rida på banan för tillfället :(
 
Tack @_Zacke_ !



Ursäkta för spammning av tråden, men nykär som jag är så kan jag inte låta bli att lägga upp en bild från idag.
Sunny har börjat landa här nu och är riktigt trevlig att pyssla med. Idag åkte sadel och träns på för första gången här, sen blev det lite longering och pyttelite hängning. Så nöjd med henne :).
20150902_115328_zpsiv56wtrw.jpg
 
Mina underbara hästar!
I lördags var båda med på tävling och gjorde varsin start i 1 m.
Gul gjorde sin första nolla och var jättefin, så himla nöjd med henne.
Lite under Filles nivå men mitt självförtroende har varit lite svajigt under en tid så det var mer för min skull än för hans.
Han tyckte det var väldigt lajbans och flög runt banan sisådär 15 sekunder under maxtiden :p

På söndagen var Fille och jag och red division II första omgången.
Fille gick 110 cm och hoppade strålande, dock är han ju en riktig fegis och blev lite rädd för ett hinder så jag fick lägga en volt och vi slutade på fyra fel.

Valde sen att efteranmäla till 115 cm, vår andra start på den höjden.
Fille var helt fantastiskt och hoppade väldigt säkert och vi gjorde en jättefin runda. Vi var den enda dubbelnollan och vann klassen :D




 

Liknande trådar

Hästmänniskan Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
Svar
18
· Visningar
1 087
Senast: Blyger
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
53 54 55
Svar
1 096
· Visningar
35 639
Senast: Lyan
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
1 473
Senast: Tranan
·
Gnägg Hej alla IC-folk där ute! 👋🌹 Jag har blivit med Irish Cob 🤗 Har köpt ett stoföl som flyttar hem till mig i oktober efter avvänjning 😃...
Svar
3
· Visningar
685

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp