Nya bilder på hästarna (del 5)

Här kör vi ponnyridning på fredagar :D Brorsdottern får komma till stallet de dagar jag är ledig. Tydligen pratar hon inte om något annat än om hästarna under veckan. Så hon får skritta runt på min lilla ponny i 10minuter. Just nu så har hon lärt sig smacka när ponnyn stannat och hon imiterar hur jag gör med munnen när ponnyn ska stanna. Fasters lilla trollunge :love:

 
Idag var jag på tävling igen, vill spara lite på Filip så jag och Gul åkte själva idag.

Red två klasser idag, sist rev vi sista i varje runda, lite retligt. Men idag gick det bättre, felfritt i både 90 cm och 1 m och hon var jättefin! Fortsätter med 1 m året ut så kör vi 110 cm nästa år.

Rider avdelning b trots att hon är 10 år. Hon är så grön så jag ser ingen anledning att rida mot klockan innan hon har fått upp rutinen på det här med tävling.
Jäkligt käck är hon iaf, totalt okomplicerad att ha med sig. Många starter idag så blev lång väntan mellan klasserna, men det var inget som bekymrade fröken alls. Mitt lilla hjärta.





Larvade mig med selfies häromdagen :p

 
Nyfiken som jag är, så undrar jag vilket mobilmärke du har när du fotar "selfies".
Min iPhone tar selfies i dålig kvalité, samsung däremot blir så här:
11701236_1012075182156661_2447958629580572963_n.jpg
 
Jag har skaffat mig en till häst! På foder i ett halvår till att börja med, måste testa hur det är att ha två hästar innan jag är redo att köpa ^^

Taqedo är ett polskt/svenskt halvblod med okänd stam (född i Sverige), 7 år gammal. I princip bara riden i skogen, men väldigt lyhörd och samarbetsvillig så det ska nog bli bra =)
11998944_1167465393280352_811553239080739403_n.jpg

11990662_1163465547013670_4020919956243938487_n.jpg


...och så en bild på Pärlan ;)
12002807_1167465369947021_8427210721674681996_n.jpg
 
Lilla Hugo har gått ner i vikt ganska mycket sen vi fick hem honom förra året, och då har han gått på fri tillgång hela tiden plus tjockat i sig på betet hela sommaren (står fortfarande på bete, men stödfodras flera gånger per dag). Nu skulle han bara behöva bygga muskler osv, men det kommer när det kommer! Kanske ska fokusera på att rida in honom helt först. :D
PicMonkey%20Collagekkok_zps4e1rej0q.jpg
 
DSC_0530.JPG

Inte riktigt nöjd med klippningen. Linjerna förstärker den något överbyggda ryggen.
Bättre förra året.. Men lär få klippa en gång till i höst så får fixa då :)
DSC_0583.jpg
 
DSC_0530.JPG

Inte riktigt nöjd med klippningen. Linjerna förstärker den något överbyggda ryggen.
Bättre förra året.. Men lär få klippa en gång till i höst så får fixa då :)
DSC_0583.jpg

Nu måste jag passa på att fråga, varför har du sparat päls på bogen? Bara sett det på islandshästar och förstår inte varför.
 
Nu måste jag passa på att fråga, varför har du sparat päls på bogen? Bara sett det på islandshästar och förstår inte varför.
Hehe, e nog fel person att fråga egentligen, första gången jag gjorde så. Ser ingen funktion i det utan ville se hur det ser ut. Leker lite med klippningen för att hitta det som estetiskt tilltalar mig och samtidigt är funktionellt. :-) Antar att många gör det för att förlänga intrycket av frambenen och att det blir snyggare övergång mellan klippt o oklippt när pälsen blir 1dm senare i vinter.
 
Hehe, e nog fel person att fråga egentligen, första gången jag gjorde så. Ser ingen funktion i det utan ville se hur det ser ut. Leker lite med klippningen för att hitta det som estetiskt tilltalar mig och samtidigt är funktionellt. :-) Antar att många gör det för att förlänga intrycket av frambenen och att det blir snyggare övergång mellan klippt o oklippt när pälsen blir 1dm senare i vinter.

Ah. Jag tänker tvärtom, att det ger ett oharmoniskt intryck. De svettas oftast mycket på bogen så ha päls kvar där känns lite opraktiskt. Jag klipper till carpus just det slippa att det rinner och blir kallt.
Klipper en medhårs får en en fin övergång även med mycket hår :)
 
Ah. Jag tänker tvärtom, att det ger ett oharmoniskt intryck. De svettas oftast mycket på bogen så ha päls kvar där känns lite opraktiskt. Jag klipper till carpus just det slippa att det rinner och blir kallt.
Klipper en medhårs får en en fin övergång även med mycket hår :)
Jo har upptäckt att de blir svettigt där. Men har inte full päls där då jag helklippte första gången o detta är andra.
Jag tycker det är jättefult att klippa ner till carpus på hästar med mycket päls. Blir som benvärmare, smala överben på breda underben :-P Men visst är det mer praktiskt o snyggare på mer korthåriga raser.

De där med att klippa medhårs får jag testa:-)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
Svar
18
· Visningar
1 083
Senast: Blyger
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
53 54 55
Svar
1 096
· Visningar
35 635
Senast: Lyan
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
1 472
Senast: Tranan
·
Gnägg Hej alla IC-folk där ute! 👋🌹 Jag har blivit med Irish Cob 🤗 Har köpt ett stoföl som flyttar hem till mig i oktober efter avvänjning 😃...
Svar
3
· Visningar
685

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp