Nya bilder på hästarna (del 5)

Jo har upptäckt att de blir svettigt där. Men har inte full päls där då jag helklippte första gången o detta är andra.
Jag tycker det är jättefult att klippa ner till carpus på hästar med mycket päls. Blir som benvärmare, smala överben på breda underben :-P Men visst är det mer praktiskt o snyggare på mer korthåriga raser.

De där med att klippa medhårs får jag testa:-)

Min vita har massor päls. Klipper en medhårs kan en göra en jättefin övergång över carpus. Rak kant är ju lagom fult det håller jag med om :p
 
image_zpsdq5bgyrt.jpeg
 
Min vita har massor päls. Klipper en medhårs kan en göra en jättefin övergång över carpus. Rak kant är ju lagom fult det håller jag med om :p
Fast "massa päls" är ett relativt begrepp. Fille är säkert en lurvenpajsare för sin typ, men en islänning med massa päls har massa päls. En mörk häst får gärna en ordentlig kontrast i färg oavsett hur väl du gör övergången.
exempelbild :)
1904149_10152032464663789_6726376_n.jpg
 
Fast "massa päls" är ett relativt begrepp. Fille är säkert en lurvenpajsare för sin typ, men en islänning med massa päls har massa päls. En mörk häst får gärna en ordentlig kontrast i färg oavsett hur väl du gör övergången.
exempelbild :)
1904149_10152032464663789_6726376_n.jpg

Fast han är helt klart i nivå med hästarna på bilden. Riktigt isbjörn, aldrig sett ett swb som får så mycket bild
Men visst blir det tydligare med en mörk häst. Jag står dock fast att det går att göra en snygg övergång med lite finess.
 
Fast han är helt klart i nivå med hästarna på bilden. Riktigt isbjörn, aldrig sett ett swb som får så mycket bild
Men visst blir det tydligare med en mörk häst. Jag står dock fast att det går att göra en snygg övergång med lite finess.
Jag tror dig, har oxå sett redigt lurviga halvblod. Dock aldrig som den lurvigaste islänningen :)
Med finess och kunskap/vana/övning går det säkert att få till en bättre övergång pälsmässigt. Färgen e dock inte mycket att göra åt.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
Svar
18
· Visningar
1 083
Senast: Blyger
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
53 54 55
Svar
1 096
· Visningar
35 633
Senast: Lyan
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
1 469
Senast: Tranan
·
Gnägg Hej alla IC-folk där ute! 👋🌹 Jag har blivit med Irish Cob 🤗 Har köpt ett stoföl som flyttar hem till mig i oktober efter avvänjning 😃...
Svar
3
· Visningar
685

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp