Nya bilder på hästarna (del 5)

11264848_10204413273827615_1821788071556069737_n.jpg
 
11698581_10154019577653998_5104063509036444477_n.jpg

Mitt egensydda flugtäcke till när jag kör... ser bra roligt ut men ojoj vad bra det vart. Trådarna framtill dinglar och håller alla bromsar borta framtill=)
Sedan på sidorna är de trådar som höll alla borta från att flyga under magen..
Så körturen vart en riktigt skön tur tyckte Jorunn som slapp bromsarna helt=)
Ska sy fler i andra färger=)
Råkade få syn på bilden och tänkte föreslå att det där blir en bra körhäst till bröllop men kom på att ingen får ju vara finare än bruden på hennes speciella dag så det går nog inte :D
 
Jag har börjat rida min häst igen för några veckor sedan och det känns bra. Förhoppningsvis kommer hon kunna leva ett bra och smärtfritt liv trots sin ryggdiagnos. Arbeta från marken ett par dagar i veckan kommer vi alltid göra men det är verkligen underbart att få sitta i sadeln igen. :)

Nu ska vi bara bli av med några överflödskilon också....både hästen och ryttaren. :angel:



 
Idag ska jag åka och hämta en ny sadel idag, så äntligen kan jag börja rida min tjockis. Har varit ute och tömkört idag och hon gick faktiskt helt okej. Jobbar fortfarande på att banta ner henne lite, det tar tid dock.


may3.jpg


may4.jpg
 
Var och tävlade igår, båda hästarna gjorde fina rundor och jag är jättenöjd.
Ännu gladare blev jag när jag fick dessa bilder skickade till mig, mina hästar är verkligen två happy athletes!

























Den gula är ganska grön så det blir inte 100% överallt men hon har en underbar inställning och gör sitt bästa hela tiden.
 
Var och tävlade igår, båda hästarna gjorde fina rundor och jag är jättenöjd.
Ännu gladare blev jag när jag fick dessa bilder skickade till mig, mina hästar är verkligen två happy athletes!

























Den gula är ganska grön så det blir inte 100% överallt men hon har en underbar inställning och gör sitt bästa hela tiden.
Fina. Blir otroligt hoppsugen :)
 
Så härligt att se "Bisons" hoppbilder på den grå! :) Så okomplicerat och naturligt, ingen nosgrimma och inga hjälptyglar....:bow::bow::bow:
 
Min lilla gula :)









Högerfoten är bruten och opererad två gånger, tävlade hoppning i helgen och den har inte hunnit återhämta sig, därav det uteblivna trampet i stigbygeln. Traven är mycket svårare och göra väldigt mycket mer ont än galoppen så jag fuskar lite.














Bildbomb :D
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
Svar
18
· Visningar
1 096
Senast: Blyger
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
53 54 55
Svar
1 096
· Visningar
35 643
Senast: Lyan
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
1 475
Senast: Tranan
·
Gnägg Hej alla IC-folk där ute! 👋🌹 Jag har blivit med Irish Cob 🤗 Har köpt ett stoföl som flyttar hem till mig i oktober efter avvänjning 😃...
Svar
3
· Visningar
685

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp