Nya bilder på era småskruttar!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nya bilder på era småskruttar!

Nu har jag varit framme med kameran igen :angel:

Adam leker på kokudden och har lyckats med konsten att sätta fast en burk på benet..
bild003.jpg


bild005.jpg


Idag fick Adam ta kvällsdoppet i diskhon, mycket bättre arbetsöjd än med den förbaskade baljan (vi önskar oss ett badkar!! NUUUUU!!!)
Blött vart det men skoj hade vi! :)
bild002.jpg


bild008.jpg



Idag råkade min käraste få med sej vagnen till jobbet så jag o lille Bus fick ta en kortare promenad med sjalen istället, det såg nog bra roligt ut, påbylsade som vi var i det plötsliga vintervädret o inte med de snyggaste kläderna på, _det_ hade varit nåt att ta kort på men (som tur var?) kunde vi inte föreviga vår utstyrsel :D Folk glodde duktigt när de körde förbi, vi var nog lite av en trafikfara nästan ;) Vad gör man inte för att få sin dagliga promenad... ungen måste ju få frisk luft!
 
Sv: Nya bilder på era småskruttar!

Tittut!


Idag fick Saga smaka på pasta och kyckligpure. Det slutade med att stackarn kaskadkräktes!


SAY WAHT? Detta var inte gröt!


Bättre att smaka på tallriken!


Efter många om och men så åt hon i alla fall lite utav den otroligt äckliga puren och fick lite fruktpure efteråt, det är mkt godare!



Saga har börjat bita i den där dynan som gör att hon sitter rakt. Så den stjälper mer än hjälper just nu. Helt hopplöst att ha henne i den vissa gånger.. VÄLDIGT gott att tugga på, och så spännande!



Idag var vi på BVC, Saga väger 8230 gr och är 68 cm lång om jag inte minns fel. Hon fick dessutom 5 månaderssprutan och mår väl sådär nu, har fått alvedon och sover för natten sen kl 21. Lillaskruttisen!
 
Sv: Nya bilder på era småskruttar!

*kl*

Har inte lagt ut bilder på länge nu men här kommer iaf två på min vilda 9månaders son *gah* Massor med tänder, kryper som en racerbil och springer i sin gåstol - mamma"ledig" vad är det ;)

Här har ni min lillprins Reid iaf:

I helgen gjorde papsen egen beasås - den var god... och jättekul! (han och hans katt lyckades få tag i skålen med beasåsen utan att pappa som stod med ryggen mot honom för att fylla på diskmaskinen märkte det. Vi hade bea i hela köket och bebis och gåstol hamnade i duschen!)

bea.jpg



Visst är jag en vilde men för det mesta tycker nog mamsen att jag är världens goaste unge...

going.jpg
 
Sv: Nya bilder på era småskruttar!

hehe, jag är inte avundsjuk på den där geggan:D Vi ställde in barn och matstol i duschen häromdagen med, efter att "någon" ätit majskrokar och gröt:angel:
 
Sv: Nya bilder på era småskruttar!

Vad komiskt...Emil åt osså pasta & kycklingpuré för första gången igår. Han åt dock upp hela burken utan att ens reagera på att det inte var gröt... :rofl: Så idag blir det mer kyckling & pasta till middag. :D

Sööta bilder på din lilla fröken. :)

Åh vad jag osså vill ha det där bordet till matstolen (har lika som dig), men det verkar aldrig som om jag kommer ta mig ner på IKEA och inhandla det. :(
 
Sv: Nya bilder på era småskruttar!

Underbar kokudde, vart har du köpt den? :love:

Här är en film på Rasmus när han käka frukost i morse, fast jag vet inte hur man vänder på filmen i kameran?

Rasmus äter gröt
 
Sv: Nya bilder på era småskruttar!

När vi är inne på gröt...

Tjockmätt bebis har ätit en hel portion gröt, det här är innan jag torkade av honom och allt ;) han drällt utanför (och på de åt han sen 120 ml ersättning!)
php98cxjs.jpg


Prylarna mamma la i kastrullen var ruggit spännande, såklart en nyfiken bebis ska pröva.
Vi förväntade oss en rolig grimasch, men nä...."Ohh mat?"
phpya3sjt.jpg
 
Sv: Nya bilder på era småskruttar!

varmkorv är en höjdare! Speciellt knasterkorvar :bump:
korv.jpg


Man är go och glad för det mesta
bluebaby.jpg


Blöja för aktiva barn?
liberoupngo.jpg


Lillprinsen visar upp sina fina tänder...
mickeyblueeyes.jpg




Familjen påstår att han är världens mest fotograferade bebis - tveksamt men han är väldokumenterad ;)
 
Sv: Nya bilder på era småskruttar!

Korvbilden måste jag visa min sambo när jag kommer hem , han kommer tycka att ditt barn är en rekorderlig unge som gillar just korv:)!
 
Sv: Nya bilder på era småskruttar!

*KL*

För alla Rasmus och Biggles fans! Han är en helt otroligt barnkär kisse katt :love:

http://www.youtube.com/watch?v=kjF51VHfjI8

Det är härligt att se barn och djur ihop! Reid har en egen katt "skuggan" och dom leker ihop dom med. Sen måste jag bara berätta att min stora nordis är så öm gentemot reid. Hon mular honom mjukt i huvudet när dom träffas, blåser lite varm luft och mullrar!
 
Sv: Nya bilder på era småskruttar!

vilken härlig aptit! :)
Adam får man truga, han äter duktigt men inte så mycket. Till lunch idag plockade jag fram 5 iskuber av min hemlagade mat och, ja... hälften gick nog i innan han var mätt o började spotta ut.. Och så hör man om andras bäbisar som slukar mat.. jaja, han växer ju som han ska iaf o jag ammar fortfarande så det kan ju inte vara nån fara..

Kokudden är en stor rund dyna som hör till en gammal fotölj o följde med från sambons bohag, hittade ett billigt kotyg på Jysk (5m, Adam har mycket kogrejer :D) som jag klädde kudden i. Den är mkt praktisk, han kan somna där och man får plats med honom på den, han kan träna på att sitta o falla ikull utan att göra sej illa, den används jämt o ligger lite varstans i huset :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 812
Senast: Juli0a
·
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
5 046
Senast: Hermelin
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 739
Senast: Wille
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
22 961
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp