Nummer 7 om våra fina 06:or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Avel, grattis igen, ni är helt enastående och vad fort det har gått, herregud, La, my good..Duktigt, är jätteimponerad!

Dressyrteamet: Fy så ledsamt med din bror. Ta hand om dig och din familj!

*kl* Ska till tränaren imå´n för första gången på evigheter. Hoppas jag kan kravla mig igenom nå´n liten dressyrstart i höst, vore kul..

KL

Avel - vilka fina procent, grattis!

Ottisen - då kanske vi springer på varandra någon mer gång då!

Mer KL

Idag har Disa varit och tävlat med ny tävlingspilot. (Jag är ju inte någon tävlingsryttare, men vill gärna att pållan startar lite.) I våras hade jag ju en hoppryttare som startade henne i dressyr och hoppning, nu har jag en mer dressyrinriktad tjej som startar henne i enbart dressyr.

Lokal dressyr med division 3 (första omgången). Det blev en delad 6:e placering i framridningsklassen LC:1 och vinst med laget i LB:1. Strax över resp under 60%. Domarna låg överlag ganska lågt, tycker nog att Disa och piloten skulle haft lite mer betalt för ritterna.

STORT GRATTIS! Så himla duktiga ni är!!! :)

Dressyrteamet, beklagar verkligen. Men tänk positivt, det är många som klarar sig med cancer idag och vi har väldigt bra behandlingar i Sverige.
Styrkekramar till dig och din familj!

KL

Var ju på terräng kickoff i lördags för Johan Lundin. Dagen började med banhoppningsträning och sedan var det ut i terrängen. Allt flöt på bra och Bulan är verkligen en stjärna att ha med sig ut :) I banhoppningen fick vi mest tänka på att gå framåt, jag är gärna lite återhållsam då hon gärna "spränger" hinder med för hög fart men Johan menade att utan fart orkar de inte hoppa. Detta tänket hade vi med oss ut i terrängen och Bulan var superduktig fram till att hinder, inte särskilt högt, med stockar. Här tvärvände hon och jag flög naturligtvis av rätt in i stockarna.
Som tur är så klarade jag mig hyffsat bra, ett finger som fick justerad hudfärg och en rumpa som gör väldigt ont men i övrigt känns det helt okej. Ont ska det ju göra ;) Allt efter detta flöt också på och ska jag sammanfatta dagen så är jag helnöjd. Vi har kommit varandra närmare och hon litar mer och mer på mig. :D

Skulle varit på hoppträning ikväll men jag har åkt på en ordentlig förkylning efter helgen och fingret ska nog vila så det får bli en annan dag. Planerar att starta en lokal 90 på söndag i Svenljunga. Hoppas att jag är fit for fight då :)

Men vilken otur att du skulle slå dig igen.
Låter som en toppendag annars.:d

Hoppas förkylningen går över och fingret läker så det blir en start till helgen.:D

Hmm, himla osis att trilla av sådär, men tur att det inte blev värre. Hoppas du kommer iväg på din hopptävling.

Kl
Jag hade planerat ett litet pass på banan idag men tösen min gick omkull med sin ponny och fick hela honom över sin bröstkorg. Det blev lite ändrade planer... Som tur var gick det bra med min flicka, hon är "bara" blåslagen och har lite ont när hon andas.
Till saken hör att hon i stallet precis innan frågar om hon får rida utan sin säkerhetsväst "eftersom hon ska rida dressyr" men tack och lov är jag supernoga med västen (på dottern :o) och säger bestämt -Nej. Annars hade hon nog slagit sig mer...
Som sagt, planer kan ändras fort.:crazy:

Ja allt ska komma på en gång men det löser sig säkert :)

Happy, Vilken himla tur din dotter hade! Tänk om du gett med dig om västen...Jag rider faktiskt aldrig utan väst nu, känner mig naken och är livrädd för att åka av utan den.
Hur går det med pojken din? Några fel CR inplanerade?

Tack alla. Min broder åker snart in på cellgiftsbehandling. Vi får verkligen hoppas han får behålla benet, dom har pratat på att amputera bort en del av det. Även jag måste in på kontroll för mitt ben. Har fått tid för det. Har en knöl stor som en halv tennisboll i benet sedan 2½ år tillbaka som bringar mig mkt smärta. För min del så hoppas jag dock att det "bara" är musklerna dom gått av som dom tror det kan va när jag kikade sist för ngt års sen. Men då inga förbättringar har skett på ngt år så måste jag in o kolla igen pga värken. Jag lovar mig själv att så fort det där är åtgärdat så ska jag ut o springa i skogen och börja tappa kilon. Jag hoppas jag kan fixa det inför tävlingsterminen 2012.

ang säkerhetsvästar, vad använder ni för västar? jag har så stora byst (även när man var smalare...) och det gör att västarna puttas upp till nacken, så för min del ligger västarna och slår mig mkt på nacken, jag red jättemkt med väst efter ridolyckan (även på tävlings förra året med 06.an) men har inte hittat ngn som sitter helt bra. Förra året tror jag att köpte 4 västar. Sedan la jag ner det då dom kändes så otympliga. Den som satt bäst var en svart med massa smårutor, men även den kändes otymplig.

Jempa och Avel - grattis till era ritter!

Senast ändrad:

Håller tummarna för att han får behålla sitt ben.

Gällande västen så rekommenderar jag Outlyne T2. Köpte ju en sådan efter olyckan och den är verkligen helt underbar! Följsam mot kroppen och det är lätt att justera storlek med hjälp av tunn kardborre. Kostade nog runt 3000kr tror jag. Om du tycker att den klämmer för hårt så rekommenderar jag Airbag västen, verkar ju superbra :)

Är den den som fylls med luft om man ramlar av? hört ngt att man kan sätta ett litet snöre ngnstans och om det blir ryck i det så fylls västen med luft? (hm...som sagt hört...vet inte om det stämmer)

KL

Back in business lite grann är jag iaf!:) Efter att ha slitit häcken av mig på två större tävlingar så vaknade jag på måndag morgon o tror ni inte att kinden var sämre igen?!! Blev helt galen o belägrade KSS tills dom släppte in mig akut...:devil: Slussades runt lite mellan olika avdelningar men hamnade till slut på käkkirurgen som efter röntgen av ena tanden drog den troliga slutsatsen att den fått en smäll vid olyckan o roten var inflammerad. Så då opererade dom in ett dränage rör...inte så mysigt kan jag säga, så varet kan rinna ut o kanske kanske är det litet bättre idag, svårt att säga faktiskt men jag hoppas denna segdragna historia går mot sitt slut iaf!

Tessa; var försiktig!:eek: Har man slagit i huvudet 1 gång nyligen så är det lätt att man får en hjärnskakning igen...
Vad olika, olika tränare säger? (konstig mening men ni fattar nog!:angel:)
Min tränare säger precis tvärtom, hästen MÅSTE komma i lugnt tempo tills den lärt sig olika hindertyper o "fotograferat" dom o lagrat i minnet! När vi tränar är det ytterst sällan vi galopperar fort o mina hästar verkar funka utmärkt ändå. Jag känner själv att jag hinner med bättre när jag närmar mig en ny hindertyp om jag kan komma i lugnare tempo de första gångerna.

happy; gud vilken tur att du stod emot din tös!:bow:

grattis till Disa o Avel för fina tävlingsprestationer!:banana:

Men vad surt att du blivit sämre igen:(. Tycker faktiskt att det har varit väl långdraget för dig nu...
Är du såpass bra att du vågar rida?

Kl
Idag ett ganska kort dressyrpass för vår del. Hade möte på jobbet på kvällen, är såå trist, absolut det sämsta med mitt jobb (all denna kvällstid).
Det närmsta jag har inplanerat i tävlingsväg är en klubbtävling i dressyr i början på oktober. Rider troligtvis LC:2 då :banana:

Härligt att höra av dig men vad tråkigt att det krånglar med käken, nä det lät inge mysigt alls..fyy, stackare..

*kl*
Så roligt att komma till tränaren igen:)!!! Loppan var mjuk, fin och taktmässig men det fattas en del styrka och jag lägger mig fort till med dumheter;). Däremot är det lite roligt att hon är så positiv till jobb och ridhus, verkade riktigt lycklig, konstig häst;).
Skönt att ha henne där, hos tränaren när vi är borta på semester iallafall.

Stackare. Hoppas att det vänder nu ooch att du blr bra. Låter inte så kul.

Sara skulle hoppa en annans häst på träning och givetvis trillade hon av.:mad: Så nu står nog Rivica lite högre i kurs igen.:D Sa att hon kunde hoppa henne.

Red lektion igår och blev överraskade av ett skyfall. Var helt genomblöta innan vi kom in i manegen.:mad: Sen var Rivica spänd hela lektionen kanske för att det smattrade på taket. Blev inget bra alls.:crazy:

kl
Ganska kort och lugn runda i skogen idag, jag har ont i halsen och känner mig inte helt hundra pigg.:(

Har någon klippt sin häst än?

Oj klippa redan? Har du? Mina har fortfarande kvar sin korta och fina sommarpäls så det lär dröja innan jag klipper ;)

KL

Tävling imorgon, första (lokala) för mig och Bulan sedan i april. Känns kul att få komma iväg igen. Tyvärr måste jag väl säga att det blir inomhus och banbyggaren PL är väl ingen i min smak egentligen, men vad gör man inte för att få hoppa lite :)

Har lagt upp bilder på bloggen efter terräng kickoffen, kika gärna in där :) http://www.stallhojden.wordpress.com

Nej min är inte klippt. Han går fortfarande ute dygnet runt:).
Däremot är c-ponnyn klippt och täckad redan, hade jättetjock päls.

Jag har minsann redan sett bilderna på din blogg, brukar kika in där ibland:).
Såg riktigt härligt ut!!
Lycka till imorgon...går säkert bra.

Lycka till imorgon:)! Kan väl inte annat än hålla med dig om bb:n..kan bli lite tokiga linjer och svängar :p.
Det går säkert kanonbra! Shit att jag jobbar så jag inte kan komma och hejja!!!

Kl

Min fina häst gjorde det igen!:love: Fick ihop över 67% i LA1 och kom 5-a. Hon är så duktig.:D

På tisdag blir det hopplektion med Sara på ryggen. Det blir bra.
Ska rida i två veckor till sen får hon en veckas vila då jag reser till värmen.:d

STORT GRATTIS BEATA!!! Härligt med medvind :)

KL

Själv har jag haft mitt livs runda hittills :D Bulan var på toppen humör likaså piloten. Strålande sol och en hyffsad bana, var väl egentligen bara färden mellan de två sista hindrena som inte var okej.
8fel blev det, hon har lite tunga framben emellanåt men det ska vi träna på. Vilken känsla, precis så som det varit sedan i somras, känns fantastiskt!

En liten film :D

http://www.youtube.com/watch?v=mmXTo2UYWqk

Tycker Ni att det är ngn skillnad mot i våras? Se gammal film

http://www.youtube.com/watch?v=u1xITxHBMSc

http://www.youtube.com/watch?v=18bvSEsc-fI

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Lååångt! Fy vilken dag.. Har haft veterinärmaraton idag. Började dagen kl 09 på Ultuna, för att kolla upp Viktors kli igen...
2
Svar
35
· Visningar
6 486
Senast: Och_Aye
·
S
Distans Nedan är utdrag ur en annan tråd, där jag svarade på ett inlägg Jessica gjorde och hennes text inflikad längst ner: Mycket intressant...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
11 671
Senast: Habina
·
Hästvård Inköpt i nov -07. Fd galoppör, löpt flitigt i många år (sprungit in en halv miljon). Ingen skadehistorik jag känner till, förutom fula...
2
Svar
23
· Visningar
4 889
Trav Nilema har lite att göra så jag har suttit och letat igenom gamla inlägg :angel: och funderar lite om saker som kommit upp, frågor om...
Svar
9
· Visningar
1 406
Senast: ghost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Hålvägg