Sv: Nummer 7 om våra fina 06r
Fick rida lite rodeo idag pga en idiot, tack och lov satt jag kvar!
Så måste få skriva av mig lite..
Red på en äng som är ganska stor ca 5min skritt från stallet. Har värmt upp och jobbat henne i trav ett tag innan det kommer en häst och ryttare som också tänkt rida där. Q (min häst) får syn på den andra hästen och blir lite fjollig och stel, men det är lugnt för dem håller till i andra änden av ängen. Ju mer vi rider, ju närmare kommer den andra hästen, vi är inte jätte vana vid att rida med folk/hästar vi inte känner.
Den andra ryttaren säger något i stil med "Ser ut att vara tryck i henne" till mig och jag svarar typ "Ja, hon är bara 5år och inte jätte van vid andra okända hästar.."
I nästa vända kommer han i galopp förbi oss ganska nära varpå Q bockar och reser sig om vartannat ett par gånger..Hann tänka både en och två miljoner tankar innan jag känner att hon är "färdig", jag har henne på tygel och jobbar henne, sen travar jag grusvägen ner och tar galopparbetet i andra änden av ängen så långt ifrån den andra hästen som möjligt för att överhuvudtaget få kontakt med henne igen.
Galopparbetet går bra och jag nöjer mig där, travar- och skrittar av henne..
Varför måste man utmana ödet? Jag sa till honom att min häst är ung och oerfaren..Och för den delen är ängen så pass stor att där är plats för oss båda utan att behöva rida "på varandra"..
Och det var ju inte så att han avbröt sin galopp när Q började bocka/stegra..
Usch, lite respekt tack!