Nummer 7 om våra fina 06:or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Härligt Happy! Stort grattis! Det var ju kanonbra:bow:!!!
Tessa: Grattis till dig med! Kul när man får flyt och att det fungerade så bra!!!

*kl* Återbesök imorgon eftermiddag.
Hoppas på positivt besked..Hon har ju kännts ok. men man vet aldrig..

Håller tummarna att hon är helt bra nu så att du kan komma igång ordentligt igen.
Visst var det besiktning på ponnyn imorgon också?

kL

igår startade min häst kvalitetsbedömningen som bästa hopphäst hon fick 9 10 på hoppningen och hoppdiplom!

idag gick hon 110 med ett nedslag! :D

jag hade tänkt det men bröt armen för ca 8-9veckor sedan och beslöt därför att lämna henne på tillridning så hon skulle vara klar i tid för visningen och eftersom jag inte har ridig sen armen kändes det inte rätt mot min häst att jag skulle rida som var ur form. Utan beridaren visade henne.

:D tack förrensten, tjöt av lycka då de sa poängen. hon är min egen uppföddning som jag har utbildat helt själv fram tills armen gick av ;) :p

Grattis själv, visst får man blodad tand ;)

Johanna, GRATTIS! Vilka fina poäng! Superkul!!

Polly, vi håller hovarna här hemma :)

Grattis allihop.:laugh: Så duktiga ni har varit.

Thejohanna. Nu har ni väl gått vidare direkt till finalerna? Gör man inte det med dom poängen?:) Så roligt, speciellt att du har fött upp henne själv.

Polly, håller tummarna att hon är ok så att du kan sätta igång henne på riktigt.:D

Hemma nöjd & glad! Allt såg bra ut, vi gjorde inget nytt ul heller för vetten tyckte inte det behövdes. Lite taskig och spännd högergalopp men det var för att dom hält-utredde en liten ponny samtidigt och smackade och levde;)!
Känns såå härligt! Ev. får hon bo hos min tränare/alt en kompis till mig vars dotter ska hålla igång henne om två och en halv vecka för vi ska till Turkiet..vill inte ställa av 8-10dagar. Hon ska ridas som vanligt men lite lugnare och utan för små volter.
Även ponnyn gick igenom så han kommer i den 18/9, dagen efter vi kommit hem från resan. Så idag är livet roligt, ska slänga i mig lite mat och ut på en solig kvällstur med dottern:banana:..

Ååå vilken lättnad... Måste kännas underbart. Låter väl bra att låna ut henne när ni är borta, då kan ju du sätta igång på en gång när ni kommer hem.

Skoj för flickorna att få en ny ponny också...

KL

NOVA!!!! HUR MÅR DU?!?!!?!? ;)

Till Er andra som var med för ett tag sedan i tråden, uppdatera oss (läs mig) :D gärna om hur det går för er!!!

KL

Skuttade lite i paddocken idag. Som sagt så är vi nybörjare båda två så vi har mycket att jobba på.

32670330.jpg

32670333.jpg

32670334.jpg

32670335.jpg

Höjde hindret till 1m bara för att se hur högt det såg ut och jag såg mest ut så här :eek: Vi kommer nog aldrig dit så att vi kan starta en vanlig hoppklass, vi får nog hålla oss till clear rounder :rofl:

Åh grattis vilken toppendebut!! Det är ju just så man ska debutera så man vill och vågar sig ut igen. Själv är jag lite mindre sugen efter sista dressyren haha

Själv så har jag nog tyvärr fått inse att min trogna halvblodsvalack inte håller för allt roligt jag vill göra med honom så jag har börjat titta efter en till häst. Min nuvarande 06:a är mycket trevlig, men ngn klippa blir hon nog aldrig, och en sån vill jag ha också, en som är med på allt liksom.

Det verkar bli denna häst:
http://www.youtube.com/user/Jawan1919#p/u/23/obvkzkwf1Iw

Någon som tycker något om honom? Han har gått debutant ft och är allmänt modig och trevlig:) En 06:a så han kommer ju platsa i tråden också!

Nämen, på vilket sätt känner du att hon inte kommer längre? Beror ju iof vad man siktar på.
Ska du sälja iväg henne?

Tycker att han ser jättetrevlig ut, han hoppar ju över hindrena med lätthet och verkar tycka att det är roligt. Man kan se lite unghästdrag i honom fortfarande men det är ju godkänt med tanke på åldern :)

Fick rida lite rodeo idag pga en idiot, tack och lov satt jag kvar!
Så måste få skriva av mig lite..

Red på en äng som är ganska stor ca 5min skritt från stallet. Har värmt upp och jobbat henne i trav ett tag innan det kommer en häst och ryttare som också tänkt rida där. Q (min häst) får syn på den andra hästen och blir lite fjollig och stel, men det är lugnt för dem håller till i andra änden av ängen. Ju mer vi rider, ju närmare kommer den andra hästen, vi är inte jätte vana vid att rida med folk/hästar vi inte känner.
Den andra ryttaren säger något i stil med "Ser ut att vara tryck i henne" till mig och jag svarar typ "Ja, hon är bara 5år och inte jätte van vid andra okända hästar.."
I nästa vända kommer han i galopp förbi oss ganska nära varpå Q bockar och reser sig om vartannat ett par gånger..Hann tänka både en och två miljoner tankar innan jag känner att hon är "färdig", jag har henne på tygel och jobbar henne, sen travar jag grusvägen ner och tar galopparbetet i andra änden av ängen så långt ifrån den andra hästen som möjligt för att överhuvudtaget få kontakt med henne igen.
Galopparbetet går bra och jag nöjer mig där, travar- och skrittar av henne..
Varför måste man utmana ödet? Jag sa till honom att min häst är ung och oerfaren..Och för den delen är ängen så pass stor att där är plats för oss båda utan att behöva rida "på varandra"..
Och det var ju inte så att han avbröt sin galopp när Q började bocka/stegra..
Usch, lite respekt tack!

vi hade bestämt att hon inte skulle gå championatet innan bedömningen. Man får inte starta högre än 100cm om de ska gå championatet och hon var anmäld till tävling dagen efter visningen (110cm) därför ska hon inte visas på championatet.

liten film jag har slängt ihop!
http://www.youtube.com/watch?v=y-ZO7C7E-cs

Nej för sjutton, filuren säljer jag inte:) har tid och plats för en till nu när min äldsta får gå ner i arbete. Skrev nog lite tossigt, hon är jättekul att rida och speciellt att hoppa. Men hon har långt kvar till att kunna vara med på jakter och ft och sådana vill jag vara med på nu. Därför letade jag efter en modig valack, både som lekkompis till pensionären och till mig.
Vad kul att du tyckte om honom, valpig är han helt klart men jag gillar spänsten!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Lååångt! Fy vilken dag.. Har haft veterinärmaraton idag. Började dagen kl 09 på Ultuna, för att kolla upp Viktors kli igen...
2
Svar
35
· Visningar
6 486
Senast: Och_Aye
·
S
Distans Nedan är utdrag ur en annan tråd, där jag svarade på ett inlägg Jessica gjorde och hennes text inflikad längst ner: Mycket intressant...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
11 671
Senast: Habina
·
Hästvård Inköpt i nov -07. Fd galoppör, löpt flitigt i många år (sprungit in en halv miljon). Ingen skadehistorik jag känner till, förutom fula...
2
Svar
23
· Visningar
4 889
Trav Nilema har lite att göra så jag har suttit och letat igenom gamla inlägg :angel: och funderar lite om saker som kommit upp, frågor om...
Svar
9
· Visningar
1 406
Senast: ghost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix