Nummer 7 om våra fina 06:or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

KL

Ni kan nog sluta oroa er nu för jag är hemma o mår ganska bra. Infektionen sitter kvar i kinden lite o jag får starkt penicillin än men just idag mår jag bättre än jag gjort på 1 vecka! Drack min första kopp kaffe på 8 dgr o det var ljuvligt....:love:

Grattis Avel, fin debut!

Å till er andra, bra gjort happy o fina bilder på alla hästar!

nu ställde du mig på pottkanten. blev väldigt osäker. de har inga vikter i sig utan är vanliga bakskydd.

om det skulle vara något fel på dem kan det vara att de är lite för höga kanske?

hon startade en cler rond.

på avelsvärderingar får man inte ha bakskydd alls t.ex. kvalitetsbedömningen, 3års testet osv.

Senast ändrad:

Hur är knäppet på dem? På unghästar får knäppet inte vara med resår utan ska vara fast, sedan tror jag inte att höjden får överstiga/längden 14cm. Ska se om jag hittar i TR.

Härligt att höra att du är hemma Nova:)!

*kl*
Red i padocken idag "lite vanlig ridning" utan stora krav men fy vad hon är mkt svårare på ridbanan hemma än i skogen eller hos tränare..Vill inte lyssna så bra, blir lite springigare och svår att sätta takten i, på bogarna, ptja..det känns tjorvigt helt enkelt. Ute är hon ju ofta väldigt taktmässig och kul att rida..
Är så toppenskönt med buke då jag förstått att flera upplever samma sak, annars hade jag oroat mig över fel på henne:angel:..

Köpt ponny..Gick fort men jag åkte tillbaka ensam och provred den bruna lite större ponnyn vi tittat på i förra veckan som jag upplevde som seg och lite oriden. Red ut med ägaren och fick en bättre kännsla, dock fortfarande inte lätt att få i form men, äh, min tös älskade honom och han är gudasnäll, bra strl, slutmätt, varit hos samma tjej sen han var tre, blir nog en okomplicerad kompis att ha roligt med utan för stora krav. Hoppar snällt, byter lätt galopp och bjuder bussigt utan att rusa men står inte emot och är seg. Besiktning på måndag så håll tummarna.

Duktigt att genomföra en startfälttävlan men jag blir lite undrande. Du ska inte få några dressyrpoäng utan bara kommentarer och sedan att man är godkänd eller ej.:confused:

Det är inte så att du startade en debutant? Betydlgit svårare.:D

Såg på resultatlistorna att vi var 2 poäng ifrån att bli placerade i LAn. Första utanför.:( Det har vi varit många gånger nu tycker jag. Betydligt lägre % i LAn så egentligen är den klassen lättare att bli placerad i än LB:crazy:

KL Gammelhästen konstaterades dräktig idag.:banana: Hoppas på en ny dressyrstjärna nästa sommar.

Haha näe ingen debutant:) Eller jo själva dressyren var ju debutantprogrammet. Jag vet inte varför men det här stället kör inte med det där startfälttävlansprogrammet. Resten var som en vanlig startfälttävlan dock 70 cm hoppning och max 70 i terrängen..

lägger ut en till bild, kan ju inte låta bli.
226095_10150332713095091_572305090_9794812_1297277_n.jpg

Palona sk
281700_10150332713695091_572305090_9794827_5440304_n.jpg

Senast ändrad:

Vilken trevlig häst du har! Men jag fick faktiskt titta två gånger för att se att det var samma häst på båda bilderna:o.

Det var skönt att höra Novali, att du är på bättringsvägen!! Då sitter du snart i sadeln igen:banana:.

Polly: Vad himla skoj med ny ponny, håller tummarna för att allt går bra på besiktningen. Kommer ni ha kvar fjordingen?

Håll i hatten nu: Jag har efteranmält mig till en lokal dressyrtävling på söndag. Kommer att rida en LC:1:).
Detta hade nog inte hänt om jag inte blivit såå inspirerad av er som tävlar ordentligt här i tråden.
Så tack för INSPIRATIONEN:bow:.

Lycka till på tävlingen. Det kommer att gå fint.;)

Roligt att ni hittade en ponny Polly. Nu hoppas vi besiktningen går bra.:)

Hopptränade i går. Går bara bättre och bättre. Nu börjar jag tom få lite stil på mig själv över hindren. Rivica är bussig och bjuder fint och hopar på allt. Var gymnastikhoppning med serier, travhoppning mm. Riktigt roligt.:D

Vad roligt Happy! Det grejjar ni finemang:)!
Fjordingen får vara kvar så länge..Ev. tom efter nästa sommar men vi får se. Lilltösen är ju väldigt glad i honom och kämpar på. Ska ju debutera i lc1 div III lag. Jag kommer vara jättenervös att han håller sig i skinnet för han kan bli riktigt dum, tyvärr.
Utbildningsmässigt och gångartsmässigt är det inga problem men...
Får hoppas dom kan samsas om en häst sedan då jag inte tror att dom på sikt tidsmässigt hinner med varsinn och sedan är det ju en ekonomisk fråga med, att träna sko och sköta tre hästar:crazy:..

Vet precis hur det är...
Har ju själv en lilltjej (8år) som ofta frågar när hon ska få en egen häst som storasyrran.
Men jag har varken tid eller råd som det ser ut nu med 3 hästar och tyvärr är c-ponnyn både alldeles för pigg och stor för henne. Vi har iof en shettis i stallet vi kan låna när längtan blir för stor och på honom både travar och galopperar hon själv:love: (c-ponnyn får jag inte ens släppa när hon rider...)

Njaa, inte tjock direkt, men hon ser otroligt "slimmad" ut på första bilden.
Jättefin!

knapplån

inte så mkt fokus på ridningen just nu, har precis fått hem en hundvalp. åh jag är kär :love: ligger just nu o snosar på min arm. en liten chihuahua :love: har nog aldrig tillbringat så många timmar i vanliga djuraffärer som jag gjort senaste tiden.

hahah... hon slappnade kanske av och släppte ut magen på andra bilden???? ;) vilken av bilderna är bäst? se också bilden på förra sidan där hon har sadel på sig. tacksam för svar.

jag har lite svårt att vara objektiv känner jag.

Hon är jättefin på båda fotona. På första ser hon ju mer "tävlingsaktig" och tillfixad ut.
Trevlig och välvårdad i alla fall!!

Senast ändrad:

:) du skulle ha sett henne för 10veckor sedan, då hade hon kalaskula ;) jag tog första (tävling) och andra bilden (smalis bilden) :)

ja alla är tagna samma dag :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Lååångt! Fy vilken dag.. Har haft veterinärmaraton idag. Började dagen kl 09 på Ultuna, för att kolla upp Viktors kli igen...
2
Svar
35
· Visningar
6 486
Senast: Och_Aye
·
S
Distans Nedan är utdrag ur en annan tråd, där jag svarade på ett inlägg Jessica gjorde och hennes text inflikad längst ner: Mycket intressant...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
11 671
Senast: Habina
·
Hästvård Inköpt i nov -07. Fd galoppör, löpt flitigt i många år (sprungit in en halv miljon). Ingen skadehistorik jag känner till, förutom fula...
2
Svar
23
· Visningar
4 889
Trav Nilema har lite att göra så jag har suttit och letat igenom gamla inlägg :angel: och funderar lite om saker som kommit upp, frågor om...
Svar
9
· Visningar
1 406
Senast: ghost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix