Nummer 7 om våra fina 06:or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Ha,ha tur att jag inte skrev att det såg ut som hon hade tjockare päls på andra bilden, DÅ hade jag gjort bort mig rejält.

no worries! svårt att se då alla vinklarna är olika och på sista bilden är hon lite svettig efter sin hoppklass. :)

Vilken sötnos.:love: Kunde ju tro att det var ett leksaksdjur.

KL

Igår var jag på "höstens" första terrängträning och det var så himla roligt! Och vi hade en himla tur med vädret också :-)
Hade med mig Bulan och hon hoppade allt, ingen tvekan på vattnet denna gången. Vi fick hoppa i princip samma bana som när vi var där i maj men denna gången var trappan med. När vi hoppat den en gång upp och ner så tänkte jag avvakta och hoppa sist. Det slutade med att taggade Bulan stod på bakbenen och bara skulle iväg. Hua, hon har stegrat innan men aldrig så att hon står rakt upp, tur jag satt kvar.
Är hursomhelt supernöjd med hela kvällen, min lilla stjärna skötte sig exemplariskt. :)

Vi kommer köra på igen om 2v dock kommer det bli en annan träningsdag, inte bestämt vilken ännu, men det kommer troligen finnas två platser kvar i vår grupp, vi är 5 hästar just nu :)
Någon här som är sugen, återkommer med exakt dag imorgon.

tack ni. han är jättesöt o jätteliten :) hela kvällen igår låg han i famnen. barnvakt inatt ;) och morgonen med. vill bara krypa i famnen o pussas hela tiden. jag har inte fått ngn sömn :p och skulle iväg extra tidigt till jobbet. hittar inte mina nycklar. åkt halva stan på morgonen för o hitta dom o blev sen på jobbet. nu tar jag tre min rast innan jag får jobba ikapp. jätte trött. gäsp . o måste iväg med 06 an sen. gäsp igen

Nej dom skydden får du absolut inte ha, du glömde läsa att dom bara får vara 5 cm på utsidan.
Fel! De måste vara minst 5 cm på utsidan. Och så max 16 cm på insidan. Knäppningen ska vara på utsidan, av kardborre, ej resår. Maximal vikt på varje skydd är 200 g.

Johanna: Vad heter skydden? Modell? De bilder/info som jag hittar på dem så står det att det är resår/elastisk rem... Och då skulle de i så fall inte vara godkända.

Senast ändrad:

precis minst 5cm...

inte mina skydd utan utbildarens... tänkte inte på att de var i resår eller ej då de sattes på men jag kan ju ha missat ska kolla upp det innan hon startar på sön.

bröt armen för 9veckor sedan och var tvungen att köra henne till ett utbildningsstall så hon skulle vara klar i tid till kvalitetsbedömningen.

Vad roligt att det gick bra på träningen!
Kan hon bara coola ner sig liite så har du en jättemysig häst att träna och tävla tillsammans med.

The Johanna: Var kommer du visa henne? Har hon haft föl eftersom du visar i år?

precis minst 5cm...

inte mina skydd utan utbildarens... tänkte inte på att de var i resår eller ej då de sattes på men jag kan ju ha missat ska kolla upp det innan hon startar på sön.

bröt armen för 9veckor sedan och var tvungen att köra henne till ett utbildningsstall så hon skulle vara klar i tid till kvalitetsbedömningen.

ha ha ha det var inte ens det jag skulle skriva, får skylla på att jag jobbade natt och var astrött :D Jag skulle ha skrivit att dom får vara max 16cm på insidan och jag tror de skydden är betydligt högre. Eskadron är ju 16cm precis på insidan.

Skydden skall vara utformade som på bilden på din länk så dom skall inte vara öppna fram och dom skydden har med all sannolik resår. Vanliga eskadron typen av skydd eller Verdus young horse är väl dom som är godkända. Jag köpte på Hööks för 150 spänn för dom var de enda som var under 15cm (innan dom ändrade till 16cm på utsidan)

Senast ändrad:

Gaaah 16cm på INsidan, jag kan fortfarande inte hålla isär begreppen in och utsida , måste nog fortfarande vara astrött :D

Men är det inte så att på kvalitetsbedömningen får de inte ha några skydd på sig alls.:confused: Visade Rivica förra året och då var hon "barbent".

i hoppmomentet får de ha framskydd.
tror (ganska säker) att det ska vara skyddlöst under dressyrmomentet. (kvalitetsbedömningen)

ja hon startar kvalitetsbedömningen på lördag, fick föl -10

inatt fick jag sova en timme. vovve ledsen. jag är en zombie ;) men så värt det med den lille. tävla 06 an igår på samma ställe som sist. då han sparka en del bakut. red lb o han vår spänd men jag reglera han bättre än sist o är nöjd för det. fick 64% o kunde fått mer men jag valde att berömma med röst hela programmet o klappa överallt o sånt drar ner men det kvittar. bättre att han får en positiv känsla. debutera en La1 också. han lärde sig rygga förra veckan. fick en 7 a på den. fick 7a på förvändå. mellantrav. skänkelvikning. 10 m volt i galopp. fick avdrag på 10 m volt i trav som han va spänd i samt fatta fel galopp ngn gång etc. men är jättenöjd. han kändes trevlig! 63% av en domare som alltid dömer hårt. jätteglad.

Senast ändrad:

Men är det inte så att på kvalitetsbedömningen får de inte ha några skydd på sig alls.:confused: Visade Rivica förra året och då var hon "barbent".

så är det säkert, har ingen aning :D Jag tänkte bara på vanliga tävlingar.

Du får ha frambensskydd vid uppsutten hoppning/löshoppning vid Kvalitets. Vid gångartsmomentet är inga skydd alls tillåtna.

Nytt för i år är att martingal är tillåten vid uppsutten hoppning och att veterinärstationen plockats bort.

KL

Fick en härlig tur i skogen. Hästen var väldigt pigg och gjorde småskutt. Passade på att kliva i en sjö och bada henne upp till magen.:D Ingen rädsla för vatten.

KL

Var iväg på första banhoppningsträningen idag med Bulan sedan 11/4. Det var endast 50+70 och vi blev felfria i bägge rundorna, våra första rosetter :) Hade en jämn och lugn galopp igenom hela banan och hon var lyhörd tillbaka med glädje. Sist vi var iväg fick jag ju lite påbackning här i tråden att jag pushade fram henne mot hindrena och att vi red alldeles för fort. Nu har vi tränat på detta och kommentarerna idag från de som var med tog jag åt mig med glädje. Hon var som vanlig lugn när man kommer ut men inget slitande och dragande i tygeln hela tiden som tidigare.
Känns underbart att träningen ger resultat och jag tror att olyckan förde med sig något gott. Vi litar mer på varandra nu och jag satsar inte högre än den nivå vi faktiskt är på.
Tyvärr varken film eller bild, det får bli en annan gång :)

Grattis, vad kul att det känns bättre nu. Inget ont som inte har något gott med sig...:)

Kl
Dressyrdebuten är avklarad för vår del. Red en LC:1 och pållen skötte sig så bra, så bra! Tror att det var en "snäll" domare men vi fick 66,7% och hamnade precis utanför placering.
Det var såå himla roligt, jag vill tävla igen!!:banana:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Lååångt! Fy vilken dag.. Har haft veterinärmaraton idag. Började dagen kl 09 på Ultuna, för att kolla upp Viktors kli igen...
2
Svar
35
· Visningar
6 486
Senast: Och_Aye
·
S
Distans Nedan är utdrag ur en annan tråd, där jag svarade på ett inlägg Jessica gjorde och hennes text inflikad längst ner: Mycket intressant...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
11 671
Senast: Habina
·
Hästvård Inköpt i nov -07. Fd galoppör, löpt flitigt i många år (sprungit in en halv miljon). Ingen skadehistorik jag känner till, förutom fula...
2
Svar
23
· Visningar
4 889
Trav Nilema har lite att göra så jag har suttit och letat igenom gamla inlägg :angel: och funderar lite om saker som kommit upp, frågor om...
Svar
9
· Visningar
1 406
Senast: ghost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix