Nummer 7 om våra fina 06:or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Jag gillar hästar som har gått fälttävlan. De brukar vara allsidigt utbildade. Dock så hittade jag inga resultat på honom i fälttävlan. Skulle varit startad i Flyinge men fanns inte med i resultatlistan vad jag kunde hitta.:confused:

Han såg trevlig ut på filmen. Lycka till.
:)

Tack:) det kommer en presentation så snart köpet är klart:) han är startad i tågarp med bra resultat i dressyren men sådär i terrängen. Sen ska gick han ngn tävling med lite sämre dressyr och ett stopp i terrängen. Utbildad hos anna Hassö så jag tycker GRU dit Ulf ingen borde gedigen iaf.

Skönt att ni tycker han ser trevlig ut, en kompis tyckte han hade dåliga framben, men jag vettesjutton, ser man det på så låga hinder?

KL

Messade med Monika (Novali) då jag var orolig att något hänt, hon låter hälsa alla att det är sådär med infektionen, fortfarande starka mediciner men anledningen till frånvaron är att hon hjälpt till på en stor tävling helgen som varit och ska göra det även helgen som kommer så hon har fullt upp.

Just so you know.

Tack för informationen:), har också undrat/ varit lite orolig när hon inte hört av sig.

The Johanna: Tycker din häst är superfin, verkligen stadig, cool och hoppar ju jättebra. Men varför står det till salu på filmen? Ska du sälja din fina häst??:confused:

Bra initiativ:)! Gott att höra att hon är på bena!!!

*kl* Varit på min första och förhoppningsvis sista ponnymätning med fjorden å en av ridskolans hästar:devil:..
Så jädra drygt och oorganiserat, brukar det vara så?
Fanns inga tidsangivelser alls men lyckades via mail få reda på att jag var välkommen 16:30 med båda mina ( mätningen skulle börja 16:00 ). Först klockan 19:00 vart det vår tur å då hade vi haft två timmars resa dit..
Ja, ja..Nu är Balder slutmätt iallafall och jag e´trötter..

Jisses så dåligt. Det är så man har lust att åka hem igen när inget är organiserat men snäll som man är så fogar man sig. Stackare.:mad:
Skönt att mätningen gick bra.

Rivica fick agera mamma igår när vi "löshoppade" fölet i paddocken. De galopperade så glatt över en liten kavaletti.:D

Ni börjar i tid med fölisen:)

Filuren och jag var på vår första Hoppträning för Uffe Johansson igår. Är jättenöjd med både tränare och min lilla häst. Hon lyssnar bra men blir väldigt ivrig ibland.

Då var du "hemma hos mig & Disa". Vilken grupp är det du rider i? Eller var det dig jag pratade med innan första gruppen?

hon är till salu då jag har för många hästar och ska börja plugga uppe i Umeå, ska behålla 06:ans bebis, satte ihop den filmen till en kllle som är intresserad.

Haha där ser man, jag red i första gruppen och var nog den som frågade dig om vart man gick in och sånt?

Sticker in huvudet o gör ett snabbt inlägg!:D Tack för att ni bryr er, jag går som sagt på starkt penicillin än o infektionen i kinden verkar vara seg men jag mår bra nu iaf. Har roddat runt ett hopp SM i sekretariatet o håller nu på med en unghäst tävling med 1000 starter så jag har fullt upp!
Imorgon ska jag hoppa en lagtävling i 2-manna lag med Bonde-Peter Gustafsson!:banana: Ska bli jättekul men det är ju bara ett showinslag förstås. Grå häst får det bli, Lilla Bruna går i skogen med medryttare för tillfället.

Hör av mig när allt är över på tävlingarna....

Skönt att höra att du är bättre!!
Du hittar på så mycket roligt med dina hästar...
BondePeter är ju inte fy skam, tror du kunde fått en sämre lagmedlem:).

Kl
Uteritt med dottern i skogen. Vi fortsätter med vår "fårterapi" och det går bättre och bättre...

KL

Återigen dilemma med hopptränare. LL vill ha stora grupper, självklart för att tjäna pengar men eftersom vi inte har det stora antalet satsande ryttare i Horred så kommer det bli svårt att få hem honom. Ingen annan som har tips? AE i Varberg kanske, eller Beata, vad tycker Sara om sin tränare?

Tar tacksamt emot tips.

Fårterapi:D..Jag får börja med koterapi..Åkte av i måndags, landade iof på fötter men det va ett helsike att ta sig upp. Hittade en lite bergknalle eller vad man ska säga å när jag försökte få Loppis att komma närmare, "kom då" sade jag, då klättra hon raskt upp på den istället, bääää, bergsget. Så lilldottern hade mycket att skratta åt denna ridtur:crazy:.." Men mamma, du sade ju att hon skulle komma".
Har nu försökt programmera in Lc1:an på fjorden, tror inte det sitter till imorgon, men, men( då ska lilldottern debutera i lag div III, jag är nervös så inte hon blir avskräckt för allt vad dressyrtävling heter... Nu blir det en liten barbackatur på Loppan tror jag, känner för det, saknar självbeveralsedrift idag;)!!!

Sara älskar sin tränare. Har ridit för henne i över 10 år, men hon åker inte ut och håller lektioner. Vill du komma till Kba och vara med är det säkert inga problem. Har lektioner på tisdagar endast.

Kan du inte få LL att ha en helgkurs eller liknande så att vi kan testa lite?:)

Det är våran fd tränare (till en annan häst) i hoppning.

knapplån.
06.an har gått bra men motivationsflopp på hög nivå när vi häromdagen fick besked att min lillebror har fått cancer. Kom som en chock lixom. Vi trodde det bara var en idrottskada. Tänk vad fel vägar livet tar ibland. Hade faktiskt anmält 06.an till en MSVC och var väldigt taggad inför o testa o starta det, men nu är motivationen inte direkt så hög för det lixom. Får se om jag är med iallafall eller inte. Svårt att planera dagarna just nu. Dessutom har jag lämnat tillbaka min nya häst pga röntgenfynd så nu har jag bara mina två unghästar kvar. Den ena är dock alldeles för liten i dagsläget men jag hoppas han växer till sig.

(Citerat inlägg raderat, pga namngiven tränare, mvh moderator)

Senast ändrad av en moderator:

Det är våran fd tränare (till en annan häst) i hoppning.

knapplån.
06.an har gått bra men motivationsflopp på hög nivå när vi häromdagen fick besked att min lillebror har fått cancer. Kom som en chock lixom. Vi trodde det bara var en idrottskada. Tänk vad fel vägar livet tar ibland. Hade faktiskt anmält 06.an till en MSVC och var väldigt taggad inför o testa o starta det, men nu är motivationen inte direkt så hög för det lixom. Får se om jag är med iallafall eller inte. Svårt att planera dagarna just nu. Dessutom har jag lämnat tillbaka min nya häst pga röntgenfynd så nu har jag bara mina två unghästar kvar. Den ena är dock alldeles för liten i dagsläget men jag hoppas han växer till sig.

(Citerat inlägg raderat, pga namngiven tränare, mvh moderator)

Jättetråkigt att höra om din brors cancerfynd. Men se framåt och var ett stöd - han behöver veta att ni i familjen finns där. Himlen har inte rasat ner - än, även om det känns så. Min syster fick cancer för ett par år sedan i livmoderhalsen och ett par hittade metastaser, men med strålning och cellgifter, blev hon friskförklarad efter två år och går nu under "regelbundnna" kontroller.

Lycka till med hästar och annat.

Kram

IngelaH

Så tråkigt med din lillebror. Hoppas verkligen att det löser sig och att han får bästa tänkbara hjälp och vård.
Inte konstigt om motivationen försvinner när man får sådana tråkiga besked.

Oj, vilket trist besked. Förstår verkligen att hästarna kommer i andra hand just nu. Ta väl hand om dig och stötta din lillebror.
Kram/ Jenny

KL

Tävlat idag i regnet. Kom 4-a i LB med 68% och fick 65% i LA1 och första utanför placering. I LB regnade det när vi red och i LA var banan genomblöt med vattenpölar. Rivica bara plaskade rätt igenom. Så duktig.:d

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Lååångt! Fy vilken dag.. Har haft veterinärmaraton idag. Började dagen kl 09 på Ultuna, för att kolla upp Viktors kli igen...
2
Svar
35
· Visningar
6 486
Senast: Och_Aye
·
S
Distans Nedan är utdrag ur en annan tråd, där jag svarade på ett inlägg Jessica gjorde och hennes text inflikad längst ner: Mycket intressant...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
11 671
Senast: Habina
·
Hästvård Inköpt i nov -07. Fd galoppör, löpt flitigt i många år (sprungit in en halv miljon). Ingen skadehistorik jag känner till, förutom fula...
2
Svar
23
· Visningar
4 889
Trav Nilema har lite att göra så jag har suttit och letat igenom gamla inlägg :angel: och funderar lite om saker som kommit upp, frågor om...
Svar
9
· Visningar
1 406
Senast: ghost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix