Nummer 7 om våra fina 06:or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Har ridit denna hästen hela sommaren för han har varit väldigt besvärlig men det har funkat ok. Men nu är det slut med det för jag behöver inte slå ihjäl mig på nån annans häst!;) Vi har bara ridit ut så då har ägarinnan ridit nån av mina så det har ju inte tagit mer tid än om jag ridit min egen själv.

Vi är för gamla för att trilla av.:crazy: Bäst du håller dig till dina egna. Synd att skada sig på nån annans häst.

Det gör du rätt i! :) Man ska inte riskera mer än man gör varje dag på sin egen hästrygg.

KL

Hoppade ikväll med Rosie. Var ingen bra känsla alls. Hon är ju cob och är verkligen det i alla sina gångarter, skritt och trav är underbart men det j-a galoppen är fyrtaktig så det skriker om det. Hur i hela fridens namn ska jag få den tretaktig? Har kämpat med den skiten, hennes akilleshäl hela hennes ridliv. Vad gör jag för fel? Ngn som vet?

Blä, nu försvann motivationen helt

Herregud Novali, vilken otur... Låter verkligen otäckt att behöva sy i ansiktet, hoppas du kryar på dig snabbt.
Låt någon annan ta riskerna i fortsättningen, ;) och var rädd om dig!!

Började jobba idag efter 5 veckor semester... Hästen fick vila...

Har inte hunnit vara här på ett tag - har semester och har väl huvudsakligen använt datorn till att kommunicera med maken.

Trist med skador, hoppas det blir bra fort. Min gamla fullblod smockade mig när vi hoppade så näsan var sned i ett halvår. Blåtirorna och fläskläppen satt inte fullt lika länge - men folk tittade konstigt i tunnelbanan...

Titta på häst - då kan man lika gärna ta den tid det tar att åka. Köpte min första (avdankade galoppör) i skåne. Bor i Stockholm och borde väl kunnat hitta en sån på närmare håll kan man tycka, men han var en riktig pärla (och en ganska tuff läromästare:angel:). Saknar honom enormt.
När vi köpte sista 5-åringen red vi nog 15 hästar, sista turen red vi två på öland och en i Karlskrona (på en dag)- och gillade allihop. Tur vi hade lång väg hem så vi hann diskutera. Är i alla fall väldigt nöjda med vårt val.

Har hunnit med tre tävlingar,
första 1,0 - ett pet. Lite kommunikationsmiss men absolut fullt godkänt.
andra 0,9 - ett stopp ("men matte - det står ju STOPP på hindret!") och 1,0 - nollrunda även om hindret med stoppskyltar var med:D
tredje 1,0 - nollrunda och 1,1 - utgick efter tre-fyra hinder. Hade väntat i 30 graders hetta i två timmar och hästen orkade helt enkelt inte. Var jättefin på framhoppning.

Min dressyrfröken red honom i kväll. Han var superfin. I helgen ska hon rida lektion med honom själv, ska bli jättekul att se. Han är ju väldigt grön, men enormt positiv.

Ska försöka filma om det går. Vet inte riktigt hur ridhuset ser ut ännu.

*kl*
Som vanligt blir det bara ett litet inpass från mig, Ni är så aktiva så jag hinner ej med! Förstått att många av er tävlar för fullt och att det går bra. Superkul!
Har även förstått att en del dragits med skador, mindre kul. Hoppas Era hästar kryar på sig snabbt.
Skatan är på tillridning inför kvalitets (10/9) så jag har varit hästlös hela sommaren -fruktansvärd upplevelse!

Men om en månad kommer lilla prinsessan hem, skall bli så kul:laugh:

Här kommer iaf en liten film från Skatan;http://www.youtube.com/watch?v=DXQz7Kvotxo&feature=player_profilepage

De arbetar med att jobba ihop och igenom med kroppen och bibehålla takten. (Jag hade problem med gänglig och wobblig kropp och att hon sprang på och gled isär åt alla håll) Så efter detta träningsläger är det "bara" ryttaren som skall trimmas:angel:

Har ingen erfarenhet av cob men Saras irländare har en gräslig galopp, den har vi aldrig lyckats få bra. Bara att bita ihop och acceptera. Hoppningen fungerar super ändå men nån dressyrhäst blir hon aldrig.:laugh:

I morgon åker vi till Billdal och hoppar C-R. Lyckats muta ungen att hoppa min stjärna. Ska börja på 60cm men hoppa högre om det går bra.:grin: Måste det ju göra. 60 cm kan jag ju hoppa själv.:mad:

Så fin hon har blivit :)

Avel, den är väl inte gräslig egentligen bara det att hon inte har ork, men det känns som om orken aldrig kommer. Hon fyrtaktar när hon blir trött. Jag kanske har alldeles för lite galoppträning ute i skogen??

Haha, för Sara är väl det knappt framhoppningshöjd ;) Såg hennes fina resultat efter meetinget i helgen, riktigt, riktigt duktig är hon och Hedda!

Lycka till imorgon, jag åker nästa onsdag :)

Nordhallands Ridklubb har också c-r nu. De har torsdagar 11 och 25 augusti. Ska se om jag kan få iväg henne nästa vecka till Billdal också. Onsdagar passar oss bättre och sen är det färre starter i Billdal.:laugh:

Åh vad fin hon är Skatan!:love: Å vilket enormt trevligt sätt att rida en unghäst på? Det skulle många behöva ta efter, Skatan går ju toppenform o ser så lösgjord ut även om hon behöver ta bettet lite till. Den beridaren får du vara rädd om!:)

Tessa: Det går sådär. Jag fick infektion i vänstra ansiktshalvan, går nu på pencillin o börjar faktiskt nu i eftermiddag kunna se lite på vänster öga! Hela vänstra delen av ansiktet har varit helt uppsvullet, ser ut som Frankensteins monsters bästis....:grin: Men huvudvärken som kom av infektionen har ju gett sig iaf.

Sen ang hennes 4-takt så tror jag du galopperar för lite på banan! Rid framåt så hon inte tappar 3-takten, lägg massor av volter så hon blir smidig o galoppera mycket mycket mycket så brukar det lösa sig. Men om man försöker korta in galoppen på en sån häst för tidigt så sitter 4-takten där som ett smäck...

Låter inget vidare det där, skönt att det början kännas bättre.

Ja det är väl kanske så, det lustiga är det att på hoppträningarna ute fungerar det bra med att korta galoppen och hon är tre taktig. Får se hur det är i vårt stora ridhus nästa vecka när underlaget kommer in :)

BTW, det är hopp/terräng kurs i Tranemo den 27augusti :) Hoppträning på fm och terräng på efm, däremellan teori m.m. Minns inte vem kursledaren var men en manlig iaf. Ingen som är sugen? Jag har anmält mig :)

Jättefin din häst är!
Ser prydligt och trevligt ut och hon arbetar verkligen på ett positivt sätt...
Det går säkert jättebra på kvalitén. :)

Ikväll var det träning för min del, fick lite påpekningar om min vänsterhand förra gången, jag har verkligen tänkt på den när jag ridit själv och tränaren tyckte det såg bättre ut, hurra...
Hoppade även lite idag och han skötte sig bra. Min snälla dotter filmade en liten snutt så den kommer förhoppningsvis:).

Imorgon jobb+ möte till halv 9, så ingen ridning, fy vad arbetslivet är trist ibland:mad:.

Det låter ju skitskoj men har tyvärr ingen möjlighet själv...
Vilken häst hade du tänkt vara med på??

KL

Fy vad otäckt att skada ansiktet, tänk om det tagit ögat :crazy:
Börjar bli gammal kanske när man tänker så? ;)

Har varit på hoppkurs med 06 ikväll men hon verkar ha ätit 100 kg betong innan. Fanns ingen gas i henne alls ikväll. Kvittar att jag skänklade och använde spöt så sket hon i det..

Vi tog oss över det vi skulle men det var knappt!

Får ta nya tag helt enkelt... :/

Det var väl Johan Lundin, åh, din lyllos, så roligt det låter..så nära men ändå så långt borta för mig, snyft;).. Skämt åsido, Loppan KÄNNS väldigt fin så jag hoppas, hoppas att allt ska vara frid å fröjd på åb som är 22/8..Mycket skritt varvat med kortare travpass rakt fram och någon liten galopp..

Nova.. Fy så otrevligt.. usch, stackare, säger som Rossee_90 att det var tur ändå att det inte tog ögat, men ändå, i ansiktet och med påföljande inflammation. Nä, ta min istället i september, det är bara rekreation;).. Skojar igen men det känns tråkigt att ställa av henne när man kanske precis kommit igång åsså 8 dagars avställ, grr. Fast det blir skönt med SOLSEMESTER:D..

Hannacecilia; Såå vacker hon är :d. Blir säkert kanon på kvalite´n. Ser superfint ut!

Imorgon ponnyjakt igen, blir kgb och sen gbg..

KL

Terrängträningarna har dragit gång i Tranemo igen!!! Första nästa vecka :)

Happy, det är Bulan som ska vara med :)

Kgb är det Kungsbacka. Jag kanske känner till ponnyn?

Fick Sara att hoppa c-r igår. Lyckades bara få henne att hoppa 60 och 70 med det gick fint. Hade grindar mm som tema.:D

Hon sa att hon kunde hoppa henne nästa vecka med.

Ska vi försöka få till en terrängträning igen? Hade varit kul.:laugh:

Den 27/8 kan jag inte. Anmäld till tävling då.

Nova, himla otur att du skulle skada dig så. Låter inte så trevligt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Lååångt! Fy vilken dag.. Har haft veterinärmaraton idag. Började dagen kl 09 på Ultuna, för att kolla upp Viktors kli igen...
2
Svar
35
· Visningar
6 486
Senast: Och_Aye
·
S
Distans Nedan är utdrag ur en annan tråd, där jag svarade på ett inlägg Jessica gjorde och hennes text inflikad längst ner: Mycket intressant...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
11 671
Senast: Habina
·
Hästvård Inköpt i nov -07. Fd galoppör, löpt flitigt i många år (sprungit in en halv miljon). Ingen skadehistorik jag känner till, förutom fula...
2
Svar
23
· Visningar
4 889
Trav Nilema har lite att göra så jag har suttit och letat igenom gamla inlägg :angel: och funderar lite om saker som kommit upp, frågor om...
Svar
9
· Visningar
1 406
Senast: ghost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka