Sv: Nummer 7 om våra fina 06r
Har inte hunnit vara här på ett tag - har semester och har väl huvudsakligen använt datorn till att kommunicera med maken.
Trist med skador, hoppas det blir bra fort. Min gamla fullblod smockade mig när vi hoppade så näsan var sned i ett halvår. Blåtirorna och fläskläppen satt inte fullt lika länge - men folk tittade konstigt i tunnelbanan...
Titta på häst - då kan man lika gärna ta den tid det tar att åka. Köpte min första (avdankade galoppör) i skåne. Bor i Stockholm och borde väl kunnat hitta en sån på närmare håll kan man tycka, men han var en riktig pärla (och en ganska tuff läromästare
). Saknar honom enormt.
När vi köpte sista 5-åringen red vi nog 15 hästar, sista turen red vi två på öland och en i Karlskrona (på en dag)- och gillade allihop. Tur vi hade lång väg hem så vi hann diskutera. Är i alla fall väldigt nöjda med vårt val.
Har hunnit med tre tävlingar,
första 1,0 - ett pet. Lite kommunikationsmiss men absolut fullt godkänt.
andra 0,9 - ett stopp ("men matte - det står ju STOPP på hindret!") och 1,0 - nollrunda även om hindret med stoppskyltar var med
tredje 1,0 - nollrunda och 1,1 - utgick efter tre-fyra hinder. Hade väntat i 30 graders hetta i två timmar och hästen orkade helt enkelt inte. Var jättefin på framhoppning.
Min dressyrfröken red honom i kväll. Han var superfin. I helgen ska hon rida lektion med honom själv, ska bli jättekul att se. Han är ju väldigt grön, men enormt positiv.
Ska försöka filma om det går. Vet inte riktigt hur ridhuset ser ut ännu.