Nummer 7 om våra fina 06:or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Ha ha ja det ÄR supersvårt att sitta sådär snyggt o rätt upp o ned i sadeln. Själv studsar jag oftast omkring med spänd överskänkel...:mad:

Ha ha nej DET tänker jag nog låta bli nu när jag äntligen blivit AV med lite fläsk!:D
Då får jag nog hellre ta yoga klasser o lära mig avslappning...:rofl:

Du menar inte överskänkel :crazy: Det är ju vad jag tolkar från rumpan till knät.
Från knät och ner är det svåra att hålla still. Åker fram och tillbaka. Får kanske börja med sporrar som jag gräver in i skinnet så skänkeln hålls still. Stackars Rivica.:grin:

Knasigt väder vi har. Nu är det värmebölja och massa insekter igen. Annars är det regn och kallt. Aldrig kan man vara nöjd.:mad:

Jo jag menar överskänkel på mig! Jag klämmer mig fast med knäna o då åker överskänkeln upp o man skumpar i sadeln.

Du är ju lös o ledig men kanske lite fööör lös då i underskänkeln!;):D

Igår fräste jag o Majsan runt själva på "galoppvägen" o i skogen, tränade på att hålla tempot vad som än hände o jädrar i havet vad det gick undan! När hon slackade av lite så manade jag på henne o jisses frid vad hon svarade! Nu banne mig ska tiderna förbättras för oss i terrängen...:bump:

Har ju glömt att gratulera till terrängen med Majsan, såg finfint ut! :)

KL

Nu när jag har semester så är jag en internet myra, värre än när jag jobbar hur nu det är möjligt ;) Jag har iaf lokaliserat ytterligare ett syskon till Bulan, denna gången är det ett sto född 1994. Hon har fina meriter med starter upp till 135cm. Känns kul att veta att någon i familjen cavalet, brightbird gjort bra ifrån sig ;)

Någon som vet på rak arm hur man söker efter hästar i Danmark?

Jag testade att rida med vår GPS. Kunde se hastighet och hur långt jag hade ridit. Kanske något för er om du vill veta att ni håller galoppen.:D

Tränade program i går. Går rätt yfsat. Blir fortfarande lite spänd först i traven efter galoppen men jag måste galoppera på framridningen också, så det får jag ta. Ska starta två LB program på söndag.;)

Jag har ju en Ajfån fyra, någon som vet nån bra gps app till den? Ska vara LÄTT att använda när man rider...:D

KL

Tävlat LB2 och LB3 idag. Fick 63,6 % i båda.:D Ena domaren var supertråkig, bara 6-or på traven och mest 7-or på galoppen. Den andra varierade från 5-8 i betygen.

Var nöjd med ritterna och hade inga missar. Kändes bra vilket är huvudsaken. I LB3 var jag två utanför placering.:)

Att bara sätta på sig kavajen var svettigt:grin: Men när man väl kom in på banan så glömdes värmen bort.;)
Var blinningar som satte sig på hennes rumpa på framridningen i skritten.:mad:
Hade ändå sprutat ner hela hästen med insektsmedel.

ja det där med kavajen är ju värst! att man inte kan få tävla i en stilren skjorta när det är så varmt. Hoppas dom ändrar dom reglerna. Man har ju vart på många hopptävlingar där dom ropar ut att det är så varmt så det går bra att rida utan kavaj. Man dör ju av värmeslag i en kavaj nu.

Fick du ngn film på ritterna? :laugh:

Nej ingen film. Fick åka alldeles själv på tävlingen.:grin: (som vanligast)

Kl
Är hemkommen efter en VARM men härlig vecka på Cypern. Har firat en jämn födelsedag...(vilken får ni lista ut själva:))

Du har verkligen en liten klippa i din Majken, Nova... Det är beundransvärt hur hon bara tuffar på i terrängen. Grattis!

Avel: Det känns verkligen som ni blivit stadiga i LB, bra jobbat!!
Mitt mål är att kunna starta LB i november på en lokal tävling här hemmavid, men då får jag ligga i och träna!!
Påtal om sitsar så sitter jag hur stadigt som helst i min hoppsadel, känner mig otroligt säker MEN har mycket svårare i dressyrsadeln, spänner mig och börjar studsa, framförallt i traven. Galoppen går bättre... Har därför ridit sista passen utan läder och det underlättar en hel del för mig.

WS6: Vilken otroligt söt häst du har, nyfiket och gulligt uttryck. Skulle gärna se henne i helbild:).

Cypren lät ju härligt. Gillar värmen bättre borta än här hemma. Känns som om hästarna vill vara inne mer nu är i vintras. Eländiga insekter. Står bara och hänger ute orkar inte äta så de får massa hösilage i boxarna när de kommer in.

Eftersom dottern på nåt konstigt sätt slingrar sig i från hoppningen på Rivica åker jag själv på hopplektion om en stund:D Blir ute på gräset. Hoppas vi kommer hem helskinnade.;)

Helt rätt Avel...
Tror att din dotter är en smart tjej som vill att du ska komma igång och hoppa själv, vilket du klarar alldeles utmärkt!!

Hoppningen gick superbra.:d Hopade bara låga hinder men på en oxer höll hon på att hoppa mig ur sadeln hela tiden så som hon tog i och hoppade med ryggen.:D
Avslutade med en liten banan på 6 hinder högsta kanske 80cm. Gick kalas.
Men så mycket blinningar det var. Rivica var genomsvett och smakade smaskens tydligen. Usch. Vi var bara två så det blev en bra lektion.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Lååångt! Fy vilken dag.. Har haft veterinärmaraton idag. Började dagen kl 09 på Ultuna, för att kolla upp Viktors kli igen...
2
Svar
35
· Visningar
6 486
Senast: Och_Aye
·
S
Distans Nedan är utdrag ur en annan tråd, där jag svarade på ett inlägg Jessica gjorde och hennes text inflikad längst ner: Mycket intressant...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
11 671
Senast: Habina
·
Hästvård Inköpt i nov -07. Fd galoppör, löpt flitigt i många år (sprungit in en halv miljon). Ingen skadehistorik jag känner till, förutom fula...
2
Svar
23
· Visningar
4 889
Trav Nilema har lite att göra så jag har suttit och letat igenom gamla inlägg :angel: och funderar lite om saker som kommit upp, frågor om...
Svar
9
· Visningar
1 406
Senast: ghost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka