Nummer 7 om våra fina 06:or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Ja alltså min Grå räcker att min dressyrtränare FINNS i ridhuset för att han ska böja lite extra på nacken o trampa in bättre under sig...:D:cool: Så jag tänkte jag skulle spela in hennes röst...:angel:

Jag red lite dressyr på Lilla Bruna igår o hon tar sig verkligen! Från att inte ens kunna gå på tygeln ärligt till att nu nästan orka bära sig nåt varv i galopp!:banana: Hon får gå lite friare i galoppen för att inte hamna på bogarna men traven är riktigt taktmässig nu!
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Lycka till på tävlingen.
Är det denna helg ni skulle iväg?
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Tack! Ja åker på lördag o tävlar söndag på Övedskloster. Hur gick det med Sara o hoppningen!
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

KL

Tusen tack allesammans! Det var en helt otrolig dag som verkligen var superduper bra! :)

Hoppas att allt med tävlingar osv gått bra för Er alla!
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Hon ställde in :mad: Var så himla förkyld, men lovade att göra det i kväll.;)
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Kl
Red lite på en slagen vall igår men det var så jäkligt med insekter så vi kunde inte koncentrera oss varken hästen eller jag:(.
Min motivation är inte på topp just nu känner jag. Åker på semester nästa vecka och då vilar pållen, ska försöka starta igång lite mer seriöst efter min resa.
Får bli några turen i skogen nu och sen vila...

Lycka till på tävlingen Nova, låter skitskoj att åka iväg över natt så...
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Ha ha haha Avel...du får muta henne!:D

Tack happy, det ska bli jättekul!

Här är också enormt med insekter just nu, har varit i ridhuset 2 kvällar nu istället.
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Mmm, grr, hemska små djur. Speciellt när man ska försöka skritta igång sin lilla konvalecent.
Blir typ, å, nej, nu e´hon halt, oj, vad konstigt hon går:crazy:, hopps en brems:devil:,ja,ja då var det förklaringen till "rörelsestörningen".
Tycker det är extremt men det kanske beror på att Loppan blir väldigt besvärad av dem? Fjorden och den andra ponnyn bryr sig inte lika mycket..
När försvinner dom tro??? Har för mig att det brukar vara en period och sedan avta?

Sommaren är härlig men det finns vissa avigsidor..
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

KL

Grattis till Tessa!! :love:


Red SUPER lektion idag, Joey kandes jattefin och den harliga traven ar antligen tillbaka :banana:

Nya dressyrsadeln ar dock ingen hit - den passar INTE (trots att den justerats 2 ggr) och Joey avskyr den, bockar sa fort man satter sig i den. Sa jag rider i hoppsadeln tills vi hittat en ny, har nu bokat in min gamle saddle fitter som alltid hjalpt mig tidigare.

Joey ska fa semester i 3v fran 1 augusti, det passar bra med barnens sommarlov :). Tyvarr var jag tvungen att satta pa bakskor for forsta gangen haromdagen, det har varit sa torrt ute och hans bakhovar borjade smulas sonder. Raknar med att kunna ta av dem igen efter sommaren.
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Har kommer en sommarbild pa mig, min mamma och mina barn, och sa Joey och Banjo :love:

June2011028.jpg
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Vad roligt att träningen gick bra för dig, sånt kan man leva på länge...
Fin bild!! Så du köpte ponny till döttrarna alltså, ser verkligen jättesöt ut.

Nightwish: Fina rundor! Tycker din häst verkar ha en fantastisk inställning till hindrena, bjuder och tar tag...
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Vad roligt att äntligen få se en bild av dig Sunshine! Dina döttrar är "adorable" bägge två!:love: Vad roligt för dig att din mamma är på besök, jag bodde utomlands i flera år o vet hur mycket jag saknade mina nära o kära...

Jag är avundsjuk på dig o alla saddlefitters som det finns i England, här i B-landet Sverige är de flesta mycket dåligt utbildade o dom enstaka som är duktiga är fullbokade sen länge...:mad:
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Knapplånar lite...

Lite nyfiken på vad ni har för hästar, hur långt har de "hunnit", vad har ni för mål, etc?

Har en tämligen nyinköpt kille efter Nobel, 172 med skorna på, snäll, rar och social men behöver växa i sin kropp lite till. 100 kilo och några centimeter på höjden säger hovis. Hoppas det inte blir riktigt fullt så mycket.. Avsikten är att han ska hoppa med dottern. Har startat några 1,0 med oss (provade en 1,1 precis innan betet men hästen kroknade i hettan och dottern valde att utgå). Förhoppningen är väl att han ska ta sig upp mot 1,4 sinom tid.
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Jag är avundsjuk på dig o alla saddlefitters som det finns i England, här i B-landet Sverige är de flesta mycket dåligt utbildade o dom enstaka som är duktiga är fullbokade sen länge...:mad:

Ja det ar en stor fordel med England, undrar varfor det aldrig utvecklats i Sverige? Har kommer de med en van full med olika sadlar och provar pa plats i ens stall, jattebekvamt!!

En annan grej som ar bra med England ar veterinarerna - det kanske har andrat sig nu men nar jag hade hast i Stockholm fick man antingen ringa efter distriktaren (som kanske inte ens hade hast som sin specialitet) eller sa fick man aka till klinik.
Sedan jag flyttade till England for 13 ar sedan har jag alltid haft veterinar som enbart sysslar med hastar, och de har t.ex. mobil rontgen i sina bilar, kan gora valdigt mycket pa plats. Klinik har jag bara akt till om det varit riktigt akut (svar kolik etc) eller om det maste goras magnetrontgen el dyl.

Men samtidigt ar man ju sa langt bort fran nara och kara, det ar lite jobbigt ibland :( sa man far vara glad for de sma fordelarna man har ;)

Polly - ja visst ar han sot lilla Banjo, vi kopte honom i februari och han ar fortfarande den perfekta ponnyn. Supersnall, valutbildad och sot som socker :love:
Tyvarr kommer han och Joey inte sarskilt bra overens men vi jobbar pa det.... jag hade ju tankt att rida Joey och leda Banjo (utan barnen ombord givetvis, for motionens skull bara) men hittills har det inte gatt.
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Kul med en häst till i tråden. Är din kille också en 06:a?

Jag har två hästar, varav en har dispens här i tråden. Ett welsh cob sto, född 2006, haft henne sedan två års ålder. Vi har väl inte kommit så värst långt, hoppat någon CR med varierande höjder, startat en LC:1. Trots sin låga utbildningsnivå är hon ärlig och gillar att jobba. Fick lymfangit i slutet av mars i år som gjorde att hon stod i 2 månader. Råkade ut för en ridolycka med den andra hästen som nämns nedan vilket resulterade i tre veckors sjukskrivning och en fraktur i korsbenet. Så därför har hon precis blivit igångsatt igen.

Nästa tjej är ett halvblod. Dansk stam med morfar som fullblod. Ingen spektakulär stam så vi nämner inget där. Hon är född 2005, köpte henne i november förra året. En häst med hjärtat på rätt ställe men kan vara ett riktigt sto emellanåt. Var väl inte behandlad rättvist så det var mycket tjafs med ridningen i början. Provridningen var den värsta jag varit med om, men fastnade för henne och det är framsteg hela tiden :)
Har hoppat 80-90 på lokal samt CR, har hittills inte varit någon hit, men det kommer. Hon är inte igång alls just nu då jag inte återhämtat mig efter ridolyckan och har gift mig osv. Tiden har inte räckt till. Men inom en vecka ska vi börja skritta :)


KL

Igår gjorde jag en Emma grej igen. Förlängde mina naglar med akryl inför bröllopet med tanke på att jag är värsta nagelgnagaren.. ;) Iaf, tvättade bilen igår och vad händer, jo hö tumnagel dunsar i "vingen" på bilen och nagel går av, helt okej kan man tycka men de sitter som berget så min egna nagel följde med :( Fick panik och tryckte tillbaka den och nu ser min tumme ut som Quasimodo.. usch, ont gör det med, så nu får ridningen skjutas upp återigen.. BLÄ!
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Min ar en valack e. Utah van Erpekom-Whitney-Wogenspieler ca 165 cm, mkt kompakt, som jag haft sedan han var 2. Han tavlades 8ggr i hoppning (upp till 1m bara) med annan ryttare forra aret och gjorde mkt bra ifran sig, bara ett nedslag totalt, i ar har vi koncentrerat oss pa markarbetet som han fortfarande ligger ratt langt efter i, men det kommer sa sakteliga ;)

Han har fantastiskt bra temperament och ar en stor personlighet, men ar inte helt lattriden alla ganger. Jag har 3-ariga tvillingar hemma sa det blir ratt mycket stopp-start for mig iom att barnen sjalvklart maste komma forst, sa for kontinuitetens skull har jag hjalp av min tranare som rider hasten en eller tva ganger i veckan at mig :)

Han ska snart fa semester i 3v och efter igangsattning i september sa ar det meningen att vi ska ut och tavla dressyr pa allvar - huvaligen :D
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

kl

Jag har en varmblodsvallack född 06, får jag också vara med? :bump:

Har haft honom i ca 6 veckor, han var mest intervalltränad uppsutten så allt "dressyrjobb" har jag gjort själv och det har gått över förväntan! Han är redan stadig i formen och börjar hitta formen i galoppen också.

Min fundering är dock: Hur hårt kan man köra med en femåring? Jag rider ca 5-6 daga i veckan. Nu har han iof en grym kondition sen sin travkarriär och han har aldrig blivit svettig då jag ridit. Men jag tänker eftersom han använder andra muskler nu.

Slänger in en dålig film, men de är den enda jag har, på filmen är han riden i ca 14 dagar.
http://www.youtube.com/watch?v=0hQH5b_aKek
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Har en valack 173cm ca PRE/Fullblod, reds in som 4 åring och köptes av mig i mars, vi jobbar med grundutbildningen och att han ska få bättre bjudning.
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Jag brukar tänka antalet aktivitetsdagar som (ung)hästen är gammal, dvs en 5-åring aktiverar jag 5 dagar per vecka, och då gärna ett pass avsuttet (tömkörning, löshoppning etc).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Lååångt! Fy vilken dag.. Har haft veterinärmaraton idag. Började dagen kl 09 på Ultuna, för att kolla upp Viktors kli igen...
2
Svar
35
· Visningar
6 382
Senast: Och_Aye
·
S
Distans Nedan är utdrag ur en annan tråd, där jag svarade på ett inlägg Jessica gjorde och hennes text inflikad längst ner: Mycket intressant...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
11 652
Senast: Habina
·
Hästvård Inköpt i nov -07. Fd galoppör, löpt flitigt i många år (sprungit in en halv miljon). Ingen skadehistorik jag känner till, förutom fula...
2
Svar
23
· Visningar
4 863
Trav Nilema har lite att göra så jag har suttit och letat igenom gamla inlägg :angel: och funderar lite om saker som kommit upp, frågor om...
Svar
9
· Visningar
1 403
Senast: ghost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp