Nummer 7 om våra fina 06:or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

;)..Ja, håller med dig Avel, när nu Rivicca också är så fin i både hopp och terräng..

Hmm, jag har jobbat å blir väl tvungen att trotsa regnet å ut med min..
Bidde ingen ponny men vi kikar vidare så smått.
Den var helt klockren å jag var kär men eftersom mina barn är ganska långa osv. så tyvärr bar han inte upp ordentligt och hade blivit för liten.
Vill ha något cobakigt men vi får leta vidare. Usch, bökigt när dom växer ifrån sina pownies, nu är det väl mest att gammlan kanske inte är så utvecklande för henne, tyvärr, då hon vill hoppa och jag tycker storhäst är för tidigt för henne..
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Köp ingen för liten ponny. Är så jobbigt att sälja. Borde finnas massa bra ponnier att titta på nu. Alla säjer att det är så svårt att sälja hästar idag, så det borde vara köparens marknad. Lycka till.;)
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

;)..Ja, håller med dig Avel, när nu Rivicca också är så fin i både hopp och terräng..

Hmm, jag har jobbat å blir väl tvungen att trotsa regnet å ut med min..
Bidde ingen ponny men vi kikar vidare så smått.
Den var helt klockren å jag var kär men eftersom mina barn är ganska långa osv. så tyvärr bar han inte upp ordentligt och hade blivit för liten.
Vill ha något cobakigt men vi får leta vidare. Usch, bökigt när dom växer ifrån sina pownies, nu är det väl mest att gammlan kanske inte är så utvecklande för henne, tyvärr, då hon vill hoppa och jag tycker storhäst är för tidigt för henne..


Hur gamla är dina barn?
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

11 och 13 så dom är inte så himla gammla men en viktbärande D-ponny är det jag skulle vilja ha, liten storhäst ok. men OM 13åringen vill tävla så känns det enklare och roligare att få börja på ponny men jag vet inte ( bortskämda snorungar;)). Behöver också först hitta ett gott hem en till vår gammla ponny..och vinna på lotto;)..

Avel : det är ju så sant, vill ju gärna kunna ha den länge..
Ridit vår kulige gule idag och han blir bara roligare och roligare ju mer tid man lägger, idag fick vi till ökningar i traven och lite öppna samt att han bar sig riktigt vväl i galloppen..bådar gott då yngsta dottern ska rida div III -dressyr ( Lc:D).

Klarade mig från regn, red i sjön med Loppan, pigg ooch llite väckig, hoppas tiden går fort till nästa åb 22/8:eek:..
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Jag frågade för jag var själv 12år när jag började rida storhäst.
Ett eng fbl före detta galoppör på 168cm i mkh, han var även den första häst jag tävlade med "på riktigt" i hoppning. Jag var för lång för ponny redan då..
Jag känner ingen förlust av att jag aldrig har haft framgång på ponny, däremot en fördel av att ha lärt mig rida häst så tidigt!

Ville bara berätta att det inte är något negativt med storhäst tidigt, sen visst alla är vi olika! :)

Lycka till vare sig det blir ponny eller häst!

Och vem behöver inte vinna lite på lotto?! :angel:
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Hmm, intressant..Kanske man kan fundera lite storhäst eller typ viktbärande övervuxen med hoppglädje som är okomplicerad i ridning och hantering ( är ofta billigare än maxade D-pnnies också..)
Tyvärr tycker jag hon är för omogen och orutinerad för att rida min mer "på riktigt" annars hade det varit super men jag är rädd att det blir fel för dom båda:o..
I-landsproblem, suck;)..
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Hej,
Har smygläst lite på tråden...

Kan bara hålla med ovanstående. Min dotter fick häst när hon var 12 år (mitt fullblod var inte så intresserad av att hoppa). Häst blev det för att pappa också ville rida och för att jag har hemskt svårt för att skiljas från mina hästar. Ponny måste man ju förr eller senare släppa. I vårt fall hade det nog blivit "förr", för redan förra hösten, när ungen var 15, så blev hon för lång för lillhästen (hennes fötter petade bommar när de hoppade) så nu har vi en alldeles ny 5-åring i stallet. En hundvalp på 600 kg:laugh: Ska bli kul att se vad det blir av honom. Mitt fullblod har fått flytta till fodervärd och lillhästen med guldhjärtat är kvar.
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Ja längden på barnen kan man ju aldrig göra nåt åt men min åsikt är att om barnen INTE är för långa för D-ponny så är ponnytiden härlig!:banana: Det är så oändligt mycket mer arbetsamt att rida stor häst så leta vidare polly, det finns en ponny till din tös där ute o sen kan den andra ta över...
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Ja, Nova, det är lite så jag tänker å tösen är väl inte så lång 165-6 kanske men ganska mullig så ponny av lite viktbärande typ med lite hals som bär upp bra..
Ska kika på en dk-ridponny/fjord imorgon. Gga grön men vi får väl hjälpas åt om tycke uppstår samt att kompisens dotter får vara inhoppare:D och typmässit låter det lite som det jag söker..

:banana:Min semester börjar idag, tjohoo:banana: ( Jo, i vården har vi litetokiga tider;) )
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

KL

Så hörrni, då är man fru Johansson numera! :) Vilken makalös dag vi hade och vilken tur med vädret :) Strålande solsken, knappt några moln på himlen och massor av vänner som delade denna dagen med oss :)
Fotografen har inte hunnit skicka några kort ännu men jag har en kompis som skickat ett, bjussar på det så länge :)

Notera riset som Elias har i håret ;) haha!

272324_10150316139608824_530723823_9449382_6258113_o.jpg

Foto Paul Åkesson
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Nu får jag väl alla på mig här som har fjordingar, men du säjer att dottern vill hoppa. Köp då en hopp-ponny till henne och ingen med fjording i:crazy:
Det finns massa stora viktbärande new forestar som är utmärkta att lära sig rida bra på och hoppa med.;)
Tänk också på att du ska sälja ponnyn om ett antal år och många resonerar som jag. Hade aldrig ens titta på en ponny med fjording i sig.:confused:
Finns ponnier som är hälften halvblod också om man vill ha något riktigt stort.
Lycka till.
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Guuuuud vad vacker klänning o vilka underbara blommor!!! Fantastiskt!:love:

Grattis till din Fru-titel, hoppas ni får många lyckliga år tillsammans!

KL

Polly, jag vet att du älskar din Guling men det ÄR faktiskt inga hopp ponnyer. För 2 år sen letade jag D-ponny till låååång tös, 168 cm med lååånga ben. Vi köpte en fantastisk connemara som är 147 cm men viktbärande, hoppar som en gudinna o går dressyr bra med! Å vi gav under normalpris för henne för hon var outbildad. Jag har ridit henne en del men inte nu längre för tösen klarar det utmärkt själv, hon är 17 år nu. Så leta vidare, det finns både NF o connemara som passar in på din beskrivning.
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Å jag tänker inte säga emot;)..Vet att fjordingar inte är några hoppeponnys, definitivt inte renrasiga. Vår kan man säkert lotsa runt 70-80 banor med såsmåningom men det är definitivt inget han är skapad och ämnäd för däremot dressyr på lägre nivå, sen finns det vissa som hävdar att dom visst kan men ofta håller inte för att fortsätta då dom är lite framtungt byggda mm..
Vi kikar iallafall idag, kollade upp pappan och han var en riktig fining, så lite hur konstruktionen är.
Måste säga att NF-killen vi tittade på fortfarande finns i mina tankar, kunde man veta att den kroppar sig mer så..

Tessa: Så fint! Stort Grattis!
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Grattis. Så tjusiga ni ser ut.:love:

Ni hade verkligen tur med vädret. Valde enda dagen med bra väder just nu.:D
Ser fram emot att få se fler kort på er.

PollyP, Connemarorna som Nova säjer glömde jag bort. De är ju jättekäcka ponnier. Hade en själv ända tills jag fyllde 18.;)
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Vilken vacker bild!!
Stort GRATTIS till er båda!

Polly: När jag valde ponny till dottern köpte jag en äldre läromästare, han är 18 idag och hur fin, pigg och trevlig som helst. Nu är ju min dotter en lite försiktig ryttare men jag hade faktiskt inte valt någon grön häst till ett barn. Även om din ambition är att rida och utbilda ponnyn så ska ju samtidigt tiden räcka till och den vardagliga kontakten måste fungera för barnen.
Det är mitt råd att titta på äldre ponnysar...

Kl
Red för ny tränare igår.Det är barnens tränare som kommer till stallet ca varannan vecka och det är det som jag behöver, lite kontinutet i träningen. Blev positivt överaskad och det gick helt ok, hon tyckte min häst var trevlig.:)
Jag har en eländig vänsterhand som måste jobbas lite med... Jag blir lite stark och stum i min vänsterhand:mad:.
Men det var himla skoj och jag ser fram mot nästa gång.
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Vad roligt om du hittat en tränare som passar! Är så himla kul att rida dressyr när man får till det o får god hjälp.

KL

Har tävling i siktet! Ska åka ända till Övedskloster med lilla Majsan, blir spännande att se vad hon säger om att sova borta!:) Med min kännedom om henne så rör det henne inte i ryggen...:cool: Ska iaf bli roligt, har hört att terrängen där är jättefin.
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Idag va jag till h*'*ks och shoppade det där nya tränset av märket Lifford. med 4 cm nosgrimma med vit kant. Kom in i butiken alldeles nu så dom hämtade det i lagret till mig :D Ett brunt givetvis. Och så såg jag att dom hade fått in bruna skydd med ludd i. Har bara sett svarta såna förut. Blev dom också. :laugh: klär min 5 åring fint tror jag... :-)
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

KL

Red dressyrlektion idag. Att det ska gå så himla mycket bättre bara för att nån tittar och säjer hur man ska rida.:crazy: Borde kunna fixa det hemma också.
Tänkte i värmen att jag ska aldrig mer klaga för att det är kallt. Insekterna i hagen är eländiga. Får ta in hästarna mitt på dagen.:mad:

Kors i taket, i morgon har Sara lovat at hoppa Rivica hemma. Hoppas hon sköter sig så att det blir fler gånger.;)
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Ibland kan jag tom tycka att det går bättre på framridningen inför en dressyrlektion också, fastän inte ens tränaren säger något. Vad är grejen med det? När jag sitter och harvar själv går det minsann åt skogen minst 90% av gångerna tycker jag:(

Hade också dressyrlektion idag. Vi fick träna på att få med yttersdan i galoppfattningarna, jag är slarvig och Filuren har en tendens att flyta utåt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Lååångt! Fy vilken dag.. Har haft veterinärmaraton idag. Började dagen kl 09 på Ultuna, för att kolla upp Viktors kli igen...
2
Svar
35
· Visningar
6 382
Senast: Och_Aye
·
S
Distans Nedan är utdrag ur en annan tråd, där jag svarade på ett inlägg Jessica gjorde och hennes text inflikad längst ner: Mycket intressant...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
11 652
Senast: Habina
·
Hästvård Inköpt i nov -07. Fd galoppör, löpt flitigt i många år (sprungit in en halv miljon). Ingen skadehistorik jag känner till, förutom fula...
2
Svar
23
· Visningar
4 863
Trav Nilema har lite att göra så jag har suttit och letat igenom gamla inlägg :angel: och funderar lite om saker som kommit upp, frågor om...
Svar
9
· Visningar
1 403
Senast: ghost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp