Nummer 7 om våra fina 06:or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Ja stark var han, jag blev lite tagen på sängen då han så här års egentligen är loj och behöver drivas en del...

Men kul var det!!!
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Jag såg henne också! Å speakern höll ju på att svimma när hon missade näst sista...vad vi skrattade åt honom!:rofl:

Det såg ju så himla bra ut för dottern så det var ju så synd det som hände. Men hur höga var egentligen hindren på hoppbanan?
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Det såg kanon ut happy! Han hoppar ju så himla bra o bjuder fint mot hindren. Prova att korta stiglädren 1 hål så du får bättre balans o ned med handen hela tiden. Du behöver inte ge nån vidare eftergift över så här små hinder så tänk inte på det utan rid fram till hindret o kasta dig inte med utan låt honom liksom dra dig med lite ur sadeln. Då får han bättre balans också o river säkert mindre.
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Tack!
Jag brukar faktiskt hoppa med ett hål kortare läder men behöver denna längden för att kunna hoppa upp på honom utan pall, glömde sen att korta dem:o.
Övrigt får jag träna på:).
Är bara så glad att jag faktiskt kom iväg och genomförde...

Kl
Nu blir det några dagar i Falkenberg, på återseende...
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Jag gick aldrig hoppbanan men skulle tippa på 125 höga.

Sara har redan fått löfte om att få vara med nästa år igen.:laugh:
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

knapplån

så himlans glad, för igår startade jag 06.an på ett tittigt ridhus i åskväder! det är plexiglas längst med hela ena långsidan men han tittade inte så mkt på det. men jag tycker verkligen det är otäckt att rida när det åskade så mkt! vi red fram ute. jättedåliga bilder, ljuset slocknade i åskan på ena sidan av ridhuset.

vi kom ett par poäng ifrån placering i bägge starter. Nu är det bara att fortsätta åka ut o samla mer rutin så han inte blir så tittig.

Imorgon tänkte jag åka till...... terrängbanan!!! men nej, hoppning blir det inte för min del. Men galopp längst med sandvägarna hade jag tänkt! ska bara rota fram hoppsadeln och damma av den :D

01_156371952.jpg


02_156371981.jpg


03_156372016.jpg
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Nu är jag hemkommen från Falsterbo, var där med och såg din dotter live, hjälpte ju till att bygga alla banor ;):D
Hon red super! Mycket synd att hon missa näst sista hindret.
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

usch,,,jag ser ut som en halvbränd kräfta på ryggen. Men bara på halva ryggen. :crazy: varit o badat med vovven idag. Förr fick man bada med hästar där också, men inte längre :-/

Värmen som kommit nu i dagarna innebär ännu mer broms! hästarna gillar inte läget just nu. Dom va ute till 20.00 i gräshagen igår och idag fick dom plockas in kl 16 för att slippa dom där bitande äckliga bromsarna. Verkar som vi har invasion av dom just nu.

Hur går det för era med alla bromsar?
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Oj vad tiden går fort. Här händer det ju massor! :)

Happy, så himla skoj ni ser ut att ha det på hoppbanan! Härligt att det äntligen blev av! :)

Avel, så fantastiskt duktig din dotter är! Hälsa henne så gott. Blev det något inköp i Falsterbo för din del?

Nova, minns inte riktigt hur det var men skulle inte du ner med dina? Eller har jag helt missuppfattat detta?

Dressyrteamet, grattis till fina ritter. Gällande det här med bremsar och flygfän så har vi en del ja, men det är mest knott.

Nightwish, Såg dig på banan! Skoj att få vara med på en så stor tävling men tyckte du inte att det var väldigt varmt i slutet av veckan?

KL

Nu blev det visst långt här igen som vanligt, så kan det blir :) Igår kom vi hem från Falsterbo. Har haft tre kanondagar nere i Skåne och träffat alla möjliga härliga människor. :) Något som jag blev mäkta förvånad över var alla dessa j-a MYGGOR!!! Vi har knappt inga mygg hemma men där nere så åt de människor. Jag ser ut som om jag har vattkoppor..blä!
Skoj var det i lördags att kolla på finalen för 6-åringarna då Quick step H Z blev placerad och vann 100 000kr till sin ägare och uppfödare som då råkar vara min granne :) Superkul!

Fick även med mig en hel del smått och gott hem, nytt träns och pannband till Bulan, ett ponnydressyrspö, martingal, bett till Bulan, en jacka m.m. En lyckad helg som varit häst och partyinspirerad. Nu ska jag lugna ner mig under denna veckan och ladda inför mitt bröllop på lördag. Kan knappt inte tro att dagen snart är här men det är kanske så det ska kännas.

Nu ska jag ut i solen och fira min semester!

ps..pållarna är på G nu igen! Känns underbart!
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Vad var det för klasser du red?
Ser tjusigt ut på korten.;)

Vi har så mycket blinningar nu efter regnet så hästarna står inne på dagen och går ute på natten tills vidare.:mad: Försökte måla lite själv i går och blev biten på benen hela tiden av dessa äckliga insekter.
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Vi red en LC:1 och LB:1. Förra gången red jag en LA:3 men höll på o tuppa av att försöka sitta ner på han i traven ett helt program på långbana :D tror vi tar några kortbanor ett tag istället. :laugh:
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

*kl*
Hemkommen från åb.
Får börja sätta igång lugnt och försiktigt med tre veckor i skritt först och sedan börja trava och så blir det återbesök 22 augusti då veterinären har kommit åter från sem.
Känns drygt och evighetslänge samtidigt som det är positivt att allt ser mycket, mycket bättre ut:).
Vi ska ju inte till os så det är bara att härda ut och skynda långsamt.
Förhoppningsvis får vi härliga höstritter och hinner med någon till liten dressyr men det är inte det primära.
Kollat ny ponny med till äldsta dottern, vi får se var saker landar där då får jag vara ponnymorsa ännu mer;)..
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Jag är hemkommen från en sadelutprovning och sällan har nog att bli 20 tusen fattigare gjort mig så glad. Har insett att jag har en liten klippa i min 06:a, så skönt det är med en häst som åker så bra:) kan te sig självklart för många men efter att ha trilskats med min 05:a med tusen skador som följd (på mig som tur är) så känns det underbart!
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Så roligt, vad blev det för sadel? Visst är det härligt när det åker som ljus :)

KL

Då var min andra uteritt avklarad, känns underbart! Imorgon kommer hovis, då ska Rosie få två framskor igen och efter det så ska hon igång hon med. Tjoho!
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Härligt Polly att hon är på bättringsvägen.;)
Tre veckor går fort, snart är ni i gång igen.

Spännande med ny ponny. Vad blir det för något?

Otis, jag är också nyfiken på vad du köpte för sadel.:D

Premiärtur med Rivica i skogen. Först var hon väldigt långsam i skritten men efter lite trav och galopp kom bjudningen tillbaka.;)
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Jo, tre veckor går fort men det är ju nästan sex veckor med mkt lugn igångsättning. Fast å andra sidan, ca tre månader totalt från det hon blir halt så får man väl hoppas allt är bra. Bara så tråkigt att inte få släppa på riktigt bete men jag "fuskar" och släpper henne i hage med den gammla 26-åringen under lite koll och när det inte är bremsar så hon inte jagar runt:).

Ponnyn vi ska kolla på är en 7-årig new forrest. Vi får se..Dottern är lite stor till sin som dessutom är något till åren så hon blir väldigt begränsad i hoppningen.
Lite så för att dottern ska kunna utvecklas mer men jag har väl inga ambitioner som "tävlingsmamma" men det ska ju stämma och ändå gå framåt i ridningen. Den var hur som helst riktigt trevlig, vi ska dit i morgon igen med en dotterns väninna som testpilot då jag vill ha opartiska ögon med mig;)..
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

eller en väninnas dotter såklart ( erfaren ponnyracare )..av :D..

Castle_bar: Ser jättetrevligt ut tycker jag. Härlig utstrålning på din häst, kikade på dressyrfilmen också.
Å hur långt tror du vi är då..:crazy:mu.. Fast jag har å andra sidan inga ambitioner mer än att min ska vara hyffsat ridbar och trevlig.
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Låter som de flesta har det härligt i solen! Själv är jag i Skåne på semester, har idag solat o bränt mina ben! Kanske åker vi en sväng till Danmark imorgon..

Nightwish, jag såg dig också på banan men fick ingen chans att hälsa!

Ha det gott allihop så hörs vi efter semestern!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Lååångt! Fy vilken dag.. Har haft veterinärmaraton idag. Började dagen kl 09 på Ultuna, för att kolla upp Viktors kli igen...
2
Svar
35
· Visningar
6 382
Senast: Och_Aye
·
S
Distans Nedan är utdrag ur en annan tråd, där jag svarade på ett inlägg Jessica gjorde och hennes text inflikad längst ner: Mycket intressant...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
11 652
Senast: Habina
·
Hästvård Inköpt i nov -07. Fd galoppör, löpt flitigt i många år (sprungit in en halv miljon). Ingen skadehistorik jag känner till, förutom fula...
2
Svar
23
· Visningar
4 863
Trav Nilema har lite att göra så jag har suttit och letat igenom gamla inlägg :angel: och funderar lite om saker som kommit upp, frågor om...
Svar
9
· Visningar
1 403
Senast: ghost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp