Nummer 7 om våra fina 06:or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

...och jag är tillbaka från min lilla minisemester.
Hade inne min häst och kollade över honom och borstade lite, fick även plocka 5 fästingar. Jag tror jag blir galen på dessa äckliga kryp, så idag åkte Switchet på, får se om det blir någon skillnad.

Polly: det låter perfekt att din häst är på bättringsvägen, kan inte fatta att tiden gått så fort...
Innan du vet ordet av så är du och Loppan igång igen!
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Märks att folk har semester :) Det ekar tomt på updates.. Jag har updaterat på bloggen, försöker så gott det går varje dag så kika in där om ni har tid http://stallhojden.wordpress.com/

Nästa onsdag lutar det åt att jag åker på lite banhoppningsträning i Kungsbacka. Om jag har tur så hänger även Beata (Avel) med Rivica på! :)
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Fick mig en liten flygtur igår av min 06:a..
Satan så hästen hoppade och det var ju så kul så det var nödvändigt med 2 bocksprång direkt i landningen..Tack och hej, så låg jag i gräset! :P
Hästen sprang ett varv på gräsplanen och sen upp till stallet och ställde sig för att beta..Jag satt upp igen, red och hoppade lite till på ridbanan efter att jag kollat så att hästen var ok, då gick det mkt bra! :)

Landade på skinkan/höften, slog i armen, hade gräs på hjälmen och ont i näsan (?)..Huvudet minns jag inte att jag slagit i och näsan? Måste ha gett mig själv en rejäl snyting :P
Fick även lite ont i ryggen och eftersom att jag var med om en olycklig avsittning i februari i år (frakturer på 3 ländkotor) åkte jag in till sjukan, där konstaterades att jag inte skadat ryggen! *andades ut*
Folk tittar alltid konstigt på en på sjukan när man är ridklädd :P Fast ridolyckor brukar prioriteras så det brukar gå relativt snabbt! :P

Hoppade över ridning idag pga min stela kropp som resultat + att det ösregnat hela dagen..=/

Det är kul med glada hästar, men nästa gång föredrar jag om jag får sitta kvar! ;)
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Låter som du trots allt hade tur...
Kunde onekligen gått värre.

Kl
En halvtimmes oengagerad ridning i hällregn idag, inte kul. Kunde nästan kvittat.

Tessa: Låter kul med banhoppningsträning, skönt att du är så på G igen!!
Har du blivit fru än?
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Jag kan inte på onsdag. Transporten ska in på lagning:grin: Måste ju fixa till taket på den sen jag körde på stalltaket.:mad:

Jag får sikta på onsdagen därefter. Red dressyrlektion igår. Hon var så fin. Bättre än innan betet, så det har nog varit bra för henne med vilan. Nu letar vi tävlingar.:D

WS6 Lät inte kul. Tur att du inte slog dig mer.
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Låter som du trots allt hade tur...
Kunde onekligen gått värre.

Kl
En halvtimmes oengagerad ridning i hällregn idag, inte kul. Kunde nästan kvittat.

Tessa: Låter kul med banhoppningsträning, skönt att du är så på G igen!!
Har du blivit fru än?

Imorgon smäller det :bump:

Wish me luck!
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Hoppas du får en fantastiskt bröllopsdag med lite regn i "kronan", det betyder nämligen tur...
Jag fick lite regn på mig när jag gifte mig och nu den 1 augusti har vi varit gifta i 13 år. (sen om det beror på regnet eller ej, det vete tjuven)

Önskar er all lycka...
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Det kunde gått mkt värre med avsittingen ja, jag är glad att jag "bara" är öm i kroppen!

Hoppas bröllopet blir som tänkt, fast lite bättre! :)
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Det är klart att vi alla önskar dig LYCKA TILL.
Det kommer att bli en helt fantastisk dag för Dig och Din blivande man.:D
Kommer du att byta efternamn?

Vi vill se bilder på dig som brud.;)
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Önskar er all lycka!!

Knapplån

Tävlat idag på en blöt utebana. Det var tungt att rida men det gick ändå.
Han skötte sig bra även om han inte ens kändes hälften så fin att rida som han gör när vi tränar hemma men jag är mer än nöjd ändå såklart och jätteglad över att han skötte sig såpass ändå. Lång tävlingsdag, kom hem nu. ca 25 startande i klassen och vi red två klasser så nu är vi trötta! Nu får han ett break från dressyren en litet tag och får vila o ha skoj i skogen istället.

LC:1 - 71,11 %, kom 2:a (placerad)
LB:1 - 66,21 % kom 5:a (placerad)

1_157441305.jpg


Han ser ju rätt nöjd ut trots en lång dag
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Det blev en Frank Baines "Sally". Sadeln invigdes idag idag i ösregn på vår första terrängträning. Lilla Filuren skötte sig oklanderligt, fick tom visa de äldre hästarna hur man gick genom vatten :P
Är ju lite väl het ibland, men hon älskar att hoppa och det är så härligt så. Hon är som en minikompia av min 8-åring som även han hetsar upp sig när det finns det minsta som kan likna ett hinder i närheten:P
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

*KL* Ni som inte hoppar era hästar uppsuttet (än) eller jag kanske bara är den enda men hur ofta löshoppar ni?

Jag har än så länge bara löshoppat Zorro 1 gång, troligtvis hans enda gång och han skötte sig super. Ska löshoppas nu på söndag igen sen tänkte vi i stallet ha en gemensam löshoppningsdag varannan vecka ca.
Det borde väl vara lagom? Är mest tänkt som gymnastik och ingen höjdhoppning.

IMG_5197.jpg


IMG_5194.jpg
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

*KL* Ni som inte hoppar era hästar uppsuttet (än) eller jag kanske bara är den enda men hur ofta löshoppar ni?

Jag har än så länge bara löshoppat Zorro 1 gång, troligtvis hans enda gång och han skötte sig super. Ska löshoppas nu på söndag igen sen tänkte vi i stallet ha en gemensam löshoppningsdag varannan vecka ca.
Det borde väl vara lagom? Är mest tänkt som gymnastik och ingen höjdhoppning.

IMG_5197.jpg


IMG_5194.jpg


IMG_5200.jpg
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Nu hoppar jag gärna själv, löshoppning är för mig ett sätt för den unga hästen att lära sig hoppa. Sen vill jag gärna vara med om det roliga:P
Men gillar man inte hoppning och vill ge sin häst lite omväxling kan jag absolut tänka mig att en gång varannan vecka kan vara lagom. Och med tanke på att din fine hästs öron är spetsade till max på alla bilder så verkar han inte direkt ogilla löshoppning:P
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

pga datorknas så blev det två inlägg.

Nä han älskade det, han ska hoppas in av lämplig hoppryttare när han är balanserad nog för detta, sen hoppas jag att jag reder ut det lagom nog för att gymnastisera lite.
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

:)Grattis till placeringarna!
Vilka fina procent ni fick:bow: och detta trots att han inte kändes så fin som han brukar... Vilken potential han verkar ha din häst!!

Löshoppa är väl bra men jag hade nog försökt hitta en hoppryttare på en gång faktiskt. Diskuterade detta med en löshoppningstränare/ domare (LB) en gång och han menade på att det är bättre att hoppa uppsuttet när de väl är inridna.
Hittar du bara en erfaren unghästryttare så anpassas ju hoppningen efter mognad, balans och utbildning.
Lycka till!:)
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

:)Grattis till placeringarna!
Vilka fina procent ni fick:bow: och detta trots att han inte kändes så fin som han brukar... Vilken potential han verkar ha din häst!!

Tack! bara han mognar till i skallen och inte är alltför tittig av sig så finns det en del o hämta i honom. Man får fortsätta att miljöträna honom så ska det nog bli en riktigt trevlig häst av honom med tiden :laugh: Han kändes lite oangaerad i programmet men ändå samarbetsvillig (vart ju dock en ganska lång dag så jag förstår honom!) så nu passar det fint med en liten viloperiod för honom så han får rensa skallen. Ja fast turer i skogen får det bli. Men idag fick han en mkt välförtjänt vilodag. Han såg ganska nöjd ut med det :laugh:
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

haha...det fattade jag :laugh:

Som svar till jordgubben på hennes fråga om hoppning på våra hästar så hoppas min ingenting nu. Jag hade en ryttare som hopptränade honom som 4 åring för tränare men ryttaren har slutat helt med hästar i vintras och i samma veva blev han då inte hoppad längre. Tyvärr känner jag inte för att bygga ihop en löshoppningsbana kl 23 på kvällarna för att få tillgång till det, så därför löshoppas han inte heller.
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

KL

Uppe med tuppen och ut i skogen med dottern. Hann med en bra tur med mycket galopp innan regnet kom.:D

Försöker fortfarande få dotterna att hoppa min men hon vill inte.:mad: Förbaskade unge att hon inte fattar att det är en bra hoppare i henne, hästen alltså. Får väl åka på egen hopplektion snart igen.:grin:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Lååångt! Fy vilken dag.. Har haft veterinärmaraton idag. Började dagen kl 09 på Ultuna, för att kolla upp Viktors kli igen...
2
Svar
35
· Visningar
6 382
Senast: Och_Aye
·
S
Distans Nedan är utdrag ur en annan tråd, där jag svarade på ett inlägg Jessica gjorde och hennes text inflikad längst ner: Mycket intressant...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
11 652
Senast: Habina
·
Hästvård Inköpt i nov -07. Fd galoppör, löpt flitigt i många år (sprungit in en halv miljon). Ingen skadehistorik jag känner till, förutom fula...
2
Svar
23
· Visningar
4 863
Trav Nilema har lite att göra så jag har suttit och letat igenom gamla inlägg :angel: och funderar lite om saker som kommit upp, frågor om...
Svar
9
· Visningar
1 403
Senast: ghost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp