Nummer 7 om våra fina 06:or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

o jag har min sista jobbdag imorrn för o sen få semester i 4½ vecka...jippie!!!
välbehövligt kan jag säga!
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Det finns andra ställen också. Titta under fälttävlan här på buke så finns det en tråd där de skriver in olika startfälttävlan.:)
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Jag kan varmt rekommendera Säfva utanför Uppsala för startfälttävlan, de har en i oktober:)Vi var där i maj och med all säkerhet blir det en favorit i repris med min nya häst i oktober.

Hoppar in i tråden då min nya häst råkar vara av den fantastiska årgången 06. Har bara haft henne i en månad än så länge så vi är på "lära känna-stadiet" fortfarande. Men åh så jag blivit förälskad i denna häst på kort tid. Hon har allt jag letat efter!

Femme Filou, e. Homme d´Honneur ue. Shiva du Loup

Har inga bra bilder än men bjuder på en snutt från vår första hoppträning. Som ni ser har vi mkt att träna på, jag är inriden på min andra häst, en stor tung kille, så nu är allting nytt känns det som. Höll på att dö av nervositet första gången jag skulle hoppa:P

http://www.youtube.com/watch?v=23hgipEhAdo&feature=channel_video_title

Hur gör ni med sommarvila för era 5-åringar? Hur länge? Skulle gärna ta så lite som möjligt nu i sommar och satsa på vintervila istället, men något kul hästliv måste hon ju få redan i sommar ändå.
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Kul med ny häst! Kommer bli bra när ni hittat varandras knappar! :)

Min -06a får ingen sommarvila, hon blir tokig av att inte få röra sig och hålla igång..Brukar bli vintervila för vår del, oftast ofrivillig..=/ Men för min del känns det bättre att lägga en viloperiod under vintern när det oftast är svårare att hålla igång hästarna.
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Guu vilken härlig fart :love:


Hur får ni era hästar att bjuda så pass mycket?

En annan traggar i trav och sen några skutt i galopp, visst kommer bjudningen mer och mer men ändå likdom.. ;)
Min vilar någon vecka då och då även vintertid, har ingen brådska framåt så vi tar dagen som den kommer..
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

5 veckor???:mad: Jag har 2 stackars veckor nu o känner redan att det är för kort...:cry:

Inatt har regnet öst ned igen...från att ha varit medelhavsvärme med blinningar till förbannelse till hela havet stormar. Men jag föredrar nog banne mig regnet när jag ska starta 2 hästar imorgon!:banana:
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Håller me´att det är lite gott med svalare väder för hästarna även om jag älskar sol och värme men med dom där bitande sakerna kan kvitta, då är svalt och lite regn bättre! Loppan kan gå i sin lilla beteshage, nr fem som snälla maken sätter upp;)..Hon har en liten hage ihop med vinsjulet men jag vill ju att hon ska få käka gräs också så då får vi flytta runt och göra små hagar, dock får hon inte gå i dom när det är stekhett och massa bremsar.

Vart startar du denna gång Nova? Härligt att vara på gång med bägge!
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Välkommen! Ja, dom är fantastiska våra 06-or;)! Din verkar ha en härlig energi
i hoppningen! Inte så att hon deirekt saknar bjudning:D!!!

Rossee_90..På en del hästar kommer bjudningen av sig självt när polletten trillat ner sas. Vår gule som inte var hoppad knappt för ett år se´n börjar nu få en helt annan inställning till hoppning..
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Jag ska dit redan i dag och bygga bana :D Kommer att stå på hoppbanan alla dagarna:bump: Så ser ni någon inne på banan med långt, fluffigt o vågit hår så är det jag;) Hoppas att man stöter på någon bukefalist där nere.

(för tre år sen...:angel:)
var_med_pa_TV_i_sondags.jpg


halvknapp

Bellis går på bete nu och gottar sig, kommer att få gå två veckor till innan jag börjar sätta igång henne igen.
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Välkommen till tråden!!
Det var en pigg och alert liten häst du hade...
Alltid roligt med ny häst men som du skrev: det tar ett tag innan man "hittar" varandra.
Min häst kommer vila i ca 3 veckor. Jag kommer vara bortrest i ca 2 och tyckte att det passade oss båda med 3 veckor.

Nightwish: Jag är avundsjuk på dig som kommer ha bästa platsen. Har varit i Falsterbo en gång och det är typ 20 år sen, kan tänka mig att det hänt massor med tävlingen.
Skulle gärna åka dit igen, får satsa på nästa sommar istället...

Nova: Roligt att kunna starta båda hästarna men hur i hela friden ORKAR du??
Jag var helt slut efter min ynkliga start ft med en häst.
Men du har tur med vädret, hellre 20 grader och lite regn än 30 grader och alla jäkla flygfän.

Kl
Fick rida i trav och galopp igår, i skritten blev vi överfallna av bitande, stickande varelser.:mad:
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Halloj! Så skojigt med en till från Uppsala. Det är en pigg häst du har.
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Disa kommer att få vila helt och hållet ca 2½ veckor i sommar då jag kommer att vara bortrest. I övrigt så blir det lite microvila med fler dagar i följd lite här och där när det behövs/jag är upptagen med annat.
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Min går på bete nu. Planerar att hon ska få gå i tre veckor ec blir det några dar in på 4-e veckan också.:)

Körde hästtransporten in i stalltaket i morse.:crazy: Blev en rejäl reva i transporttaket som måste lagas. Så himla klumpigt.:mad:
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Men kära lilla Avel...du FÅR inte smutta på vinet INNAN parkeringen är gjord!:D

Kan trösta dig med att laga glasfiber är ganska lätt o SKA inte kosta så mycket, dock bor du ju i "rikemansland" där allt nog är dyrare än här!:crazy:

happy: Jag kommer vara helt slut efter sista terrängrundan imorgon så söndag ska jag ägna åt att sova! H aha hahahaha
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Mina går på sommarbete, passar på o bjussar på bilder på alla hästar.

Min 2 åring:

2_155432079.jpg


3_155432202.jpg


och hans mamma:

5_155432280.jpg


och mina andra pojkar:

12_155432367.jpg


13_155432458.jpg


15_155432539.jpg


16_155432863.jpg
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Då var Majsans dressyr o hopp avklarade! Hon var riktigt duktig i dressyren, 54,6 straff är 10 straff mindre än vi haft i de andra 2 starterna! Sen var hon jättekäck på hoppbanan men tyvärr rev vi sista hindret... är iaf under 60 straff inför terrängen o den är ju inte helt lätt så det blir till att rida ordentligt!

Är nu hemma o äter frukost nr 2, nr 1 avklarades kl 0500....:cool: Ska hämta Grå o sen är vi igång igen!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Lååångt! Fy vilken dag.. Har haft veterinärmaraton idag. Började dagen kl 09 på Ultuna, för att kolla upp Viktors kli igen...
2
Svar
35
· Visningar
6 382
Senast: Och_Aye
·
S
Distans Nedan är utdrag ur en annan tråd, där jag svarade på ett inlägg Jessica gjorde och hennes text inflikad längst ner: Mycket intressant...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
11 652
Senast: Habina
·
Hästvård Inköpt i nov -07. Fd galoppör, löpt flitigt i många år (sprungit in en halv miljon). Ingen skadehistorik jag känner till, förutom fula...
2
Svar
23
· Visningar
4 863
Trav Nilema har lite att göra så jag har suttit och letat igenom gamla inlägg :angel: och funderar lite om saker som kommit upp, frågor om...
Svar
9
· Visningar
1 403
Senast: ghost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp