Nummer 7 om våra fina 06:or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Heja, heja vad duktigt av er...
Håller tummarna att terrängen går bra med Majsan:banana:.

Lycka till även med Grå såklart!!!
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

*KL* efter att vet. fått se film och bilder på zorro i torsdags så ansåg hon att så länge han inte hade feber och haltade mer än det han gjorde då så skulle jag avvakta tills på måndag, spola såret med koksalt och sjukhage + promenader.

Idag är zorros svullnad nere till hälften, ingen feber och ingen hälta i skritt längre. Ska longera imorgon och se.:bow:
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Vad bra. Låter ju faktiskt som Zorro haft tur. Riktigt skönt att det inte verkar vara värre...

Tänkte fråga om det är någon som har Ekar som växer i hagarna? Vad gör ni så att hästarna inte kommer åt ekollonen? Eller hur pass farligt är det för hästarna? Någon som vet?
Har nämligen ett par ekar i hästhagen...
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Fast hästar har ju gått i ekhagar sen urminnes tider...det är väl bara när det inte finns gräs att äta som dom ger sig på annat? Men jag vet inte säkert utan det är bara gissningar!

KL

OJ vad trött jag är sen igår....men det gick bra! Majsan fortsatte i fin stil i terrängen, hoppade jättestor trahkener (dike med räcke alltså) och andra konstigheter men smet ut på en spets i ett obevakat ögonblick..:cool: Jag får ta på mig det, men hon kändes verkligen super från dressyren till terrängen trots att det var minst 40 grader i solen när vi gick ut i terrängen!:eek: 64% i dressyren är ju inte helt fel heller....:D

Film på Majken:
http://www.youtube.com/watch?v=thYu-s3gHLg

Å sen min älskade Lille Grå....finns ingen bättre häst i världen jag lovar!:love: Han gick på 73% i dressyren å ändå hade vi nån miss, men NU känner jag igen honom iaf! o nolla i hoppningen trots diverse konstigheter från ryttaren..:mad: Terrängen susade vi runt som aldrig förr o 4:e platsen satt fint!:banana::bump::banana:

Film på honom kommer.
 
Senast ändrad:
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Vilka fina hästar du har.Såg himla trevligt ut:) Jag blev ju speciellt kär i din "Grå", vilken fantastisk häst!
Jag blev nervös av att baratitta på filmerna, ska debutera med min (ej 06:a) i Enköping nästa helg.

Tack för välkomnandet i denna trevliga tråd. Ja min lilla tjej är en riktig piggelin, precis som jag gillar. Vi är ganska nyinflyttade till Uppsala så först och främst ska vi hitta en hopptränare, sen får vi kanske ordning på hoppandet:P
Jempa: Vem hopptränar du för, och var?

Angående framåtbjudning så tror jag som föregående talare, det är något som kommer med självförtroendet. Jag hoppas det iaf, har en riktigt seg 09:a, fortsätter han som han är nu så lär vi aldrig komma upp i högre gångart än skritt:P
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Himmel vad duktig du är!
Tycker Majken har tagit sig mycket sen jag såg henne sist i dressyren.
Ser mer stabilt ut.
Terrängen är så rolig att se, hon är fantastiskt duktig och stadig.:bow:

Att du är stolt över din grå förstår jag verkligen, vilken toppenhäst!!:love:
Honom får du hålla hårt i, lova att aldrig lämna bort honom igen...

Måste kännas toppen efter en så lyckad tävling...
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Hej alla med 5åringar:D

Hur pass hårt tar ni ifall eran femåring bockar vid galopp?

Min pålle är verkligen världens snällaste och rids av barn också, men just vid galoppen kan det bli lite bus och jag lutar mig bara bakåt, kramar tygeln och tar om galoppen och berömmer. Jag gör alltså ingen grej av att han bockar utan rider bara på, jag vill inte störa honom för jag är rädd han ska tappa balansen då:rofl:

Men tror ni att det kan bli en vana?

Man har ju hört att man ska driva på men jag tycker det känns konstigt störa hästen när benen är uppe i luften - jag vill ju inte gå omkull liksom han är ju lite ranglig än i balansen:p Han gick igenom en besiktning i vintras ua och jag är ganska säker på att det bara är härligt bus:D

När ni känner att en bock är påväg - hur gör ni? Tips och knep mottages tacksamt:bow:
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

GRATTIS Så kul med placeringen:d
Vår granne var med hon kom strax utanför hade ca 64 straffar, alla i dressyren. Hon sa att terrängen var svår.

Körde in i taket kl halv åtta på morgonen så jag kan inte skylla på vinet.:crazy: Får den lagad i slutet av juli. Himla trist.
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

När min bockade i galoppen ute (slutade med det för nåt år sen) så tog jag tag i manen och drev på. Försökte känna innan hon skulle bocka så det aldrig blev någon. Om de går snabbare så hinner de inte samla ihop sig till ett bocksprång. Rent överlevnadsmässigt drar man ju i tygeln och saktar av dem:crazy: så det gäller att glömma den instinkten.:D
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Jag hopptränar inte med Disa, hoppar bara små plutthinder på egen hand hemma. Dock så har jag i "MJ" en duktig hopp- och tävlingspilot till Disa. Vi står vid "Tutis" och om du kikar på deras hemsida så hittar du några tränare. Bland annat så tror jag att det finns platser för "UJ" till hösten.
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Haha, jag ska kämpa mot överlevnadsinstinkten då:D Och känna av när det är på g och testa driva på:eek:

Uteritt är planerad till imorgon eftermiddag/kväll :devil:
Uppdatering följer...
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Stort grattis tilll två superfina starter:bump:!

*kl*
Vart ute på promenad med bångstyrig Loppa;)..:devil:dessa elaka bremsar!!!
Också varit på besök hos kompisaroch hon har två tjusiga holländska frieser så jag fick provrida den ena:D! Höööga knälyft...
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Beror nog lite på varför dom bockar också.

Bockar dom för att dom har brist på framåtbjudning, ja då ska dom ju framåt och då får man driva på dom framåt!

Bockar dom för att dom är för heta och ligger på, då driver inte jag hästen framåt utan gör halvhalter och tränar övergångar och få hästen att sätta sig tillbaka och sedan ta ny fattning och galopp och då kan man även i galoppen fånga tillbaka, plocka ner, göra ny fattning etc så hästen lär sig vänta in.
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

åhåååå...frieser...nu var det ett par månaders sen sist jag satt på frieser...o det känns konstigt då man ridit friesers i flera år. Är en annan känsla...iaf dom jag haft, varit så mjuka o härliga i gången.
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Tack alla!:bow: Ja, det är skönt att det inte krånglar i terrängen just nu iaf. Det blir ju alltid nåt fel under säsongen. Ska rida 100 klass med Grå i helgen o sen är det sommarlov...
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Var ute på en riktig långtur igår med mamma som sällskap på cykel. Bara skritt förutom ett par längre travsträckor, ledde honom mycket också, han gick som en hund över broar och under tunnlar:)
Vi hörde ett tåg som tutade och då började han gnägga:d
Han var lite trött när vi kom fram men hade ändå mycket energi kvar.

Idag får han vila och bekanta sig med sina nya och nygamla kompisar.
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Nämnde jag att jag aldrig nånsin mer vill rida 2 hästar på en fälttävlan???:o Kommer inte att hända att jag rider 2 nåt mer....:D Majkens dressyr/hopp gick ju bra men i o med att hon plötsligt kommit på att gå på tygeln är kul så kommer jag ju ned mer i sadeln men påföljden att sittbenen tar stryk....Grå är ju sanslöst obekväm att sitta på så fort han spänner till men när han går som på videon så kommer sittbenen ned i sadeln...ordentligt.....:angel::eek:

Har blåmärken stora som Asien runt bägge sittbenen!:o När jag satt upp på Majsan till terrängen var mina underben som spaghetti...40 grader varmt (kändes så med all utrustning) och ont i sittbenen=sitt av hästen o ställ in i stallet! Men det gjorde jag ju inte utan jag red ju henne OCH honom....igår red jag grannens bus-unghäst o idag likadant....mina sittben skriker: SEMESTER för bövelen SEMESTER!!!!:rofl:

Never again 2 på en fälttävlan...
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Det har du glömt till nästa tävling.:D
Minnet är kort när man anmäler sig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Lååångt! Fy vilken dag.. Har haft veterinärmaraton idag. Började dagen kl 09 på Ultuna, för att kolla upp Viktors kli igen...
2
Svar
35
· Visningar
6 382
Senast: Och_Aye
·
S
Distans Nedan är utdrag ur en annan tråd, där jag svarade på ett inlägg Jessica gjorde och hennes text inflikad längst ner: Mycket intressant...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
11 652
Senast: Habina
·
Hästvård Inköpt i nov -07. Fd galoppör, löpt flitigt i många år (sprungit in en halv miljon). Ingen skadehistorik jag känner till, förutom fula...
2
Svar
23
· Visningar
4 863
Trav Nilema har lite att göra så jag har suttit och letat igenom gamla inlägg :angel: och funderar lite om saker som kommit upp, frågor om...
Svar
9
· Visningar
1 403
Senast: ghost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp