Nummer 7 om våra fina 06:or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Polly - ja visst ar han sot lilla Banjo, vi kopte honom i februari och han ar fortfarande den perfekta ponnyn. Supersnall, valutbildad och sot som socker :love:
Tyvarr kommer han och Joey inte sarskilt bra overens men vi jobbar pa det.... jag hade ju tankt att rida Joey och leda Banjo (utan barnen ombord givetvis, for motionens skull bara) men hittills har det inte gatt.

Undrar om inte du menade att svara mig,;)...


kl
Min häst är en valack efter Akribori- Maraton som jag haft sen han var 10 månader.
Har väl inte kommit fullt så långt som jag borde med hans utbildning men jag tar det i min takt och känner inte att vi har bråttom.:)
Oj, här blev det visst full vintermundering:
vintern10-11hst006.jpg
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Du har verkligen en jättefin travare med riktig takt i steget men stadig i formen är han iaf inte på filmen. Du måste korta tygeln så du får stadig kontakt med munnen om han nånsin ska bjuda ärligt på tygeln.

Sen tycker jag nog också att 6 dgr är 1 dag för mycket per vecka för en unghäst. De behöver tid att fundera över allt som dom lär sig o återhämta kroppen med. Tänk på att inte rida så mycket på volt på en häst som mest är van att springa framåt, lätt hänt att dra på sig en onödig kotledsinflammation då.

KL

Min 06:a är e icke godkänd far e. Castor o u. Irco Marco-Mix. Hon kom till mig som ohanterad 4-åring förra året så jag har tagit det lugnt med henne. Hoppning har visat sig vara hennes starka sida o dressyr den svaga men vi tävlar iaf debutant fälttävlan med ok resultat o upp till 100 cm hoppning felfritt.
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Du har verkligen en jättefin travare med riktig takt i steget men stadig i formen är han iaf inte på filmen. Du måste korta tygeln så du får stadig kontakt med munnen om han nånsin ska bjuda ärligt på tygeln.

Sen tycker jag nog också att 6 dgr är 1 dag för mycket per vecka för en unghäst. De behöver tid att fundera över allt som dom lär sig o återhämta kroppen med. Tänk på att inte rida så mycket på volt på en häst som mest är van att springa framåt, lätt hänt att dra på sig en onödig kotledsinflammation då.

KL

Min 06:a är e icke godkänd far e. Castor o u. Irco Marco-Mix. Hon kom till mig som ohanterad 4-åring förra året så jag har tagit det lugnt med henne. Hoppning har visat sig vara hennes starka sida o dressyr den svaga men vi tävlar iaf debutant fälttävlan med ok resultat o upp till 100 cm hoppning felfritt.

kul att du tycker :) filmen är "gammal" och han har blivit mycket stadigare.. och lång tygel är lite av min specialite som jag kämpar för att få bort :angel:

Ska trappa ner lite på ridandet då, så han får två vilodagar..

Ni får stå ut med mina dumma frågor lite, har aldrig haft egen unhäst utan bara ridit andras, och då står man ju inte riktigt inför samma beslut :)
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Jag har ett sto f: -06 som jag varit delaktig med sedan hon var 2år, jag red in henne vid 2,5år åt dåvarande ägare och köpte henne när hon var ca 3,5år! Hon är e: Quite Easy 958 ue: Sack 907. Mycket fin i både hopp och dressyr, men aningen efter i utbildning pga att jag skadade ryggen vid en ofrivillig avsittning tidigare i år. Går bana på 90cm och har senaste tiden utvecklats mycket i dressyren! Kapaciteten vet jag finns i hästen men det är inget jag skyndar på då jag tänkt ha henne "för alltid" :)
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Kan du inte visa oss en bild på henne.:)

Var uppe tidigt i morse och red i regnet för att hinna rida innan jag skulle köra dottern på hopptävling. Då säjer maken att han följer med, så de fick åka iväg själva. Upptäckte nu att vi har vatten i källaren, så det är städning och rensning där som gäller nu.:mad:
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Jodå, Nicke är född 06. Vi köpte honom i maj, så allt är nytt ännu. Han var tänkt att visas på bruks och är således kastrerad som 4-åring. Han är tämligen cool men alla märrar i stallet har blivit alldeles galna.:mad:
Vi har 16-åriga dotterns förstahäst kvar också. Han är f 97 och var nog den mest perfekta förstahäst man kunde tänka sig. Ingen hoppkanon - men ett hjärta av guld. Startad upp till 1,2 men det blir för stort. Gör sig bäst på 1 - 1,1.
Mitt fullblod har åkt till fodervärd och får stanna där. Fruktansvärt svårt när man måste välja bort EN häst men lille grå kan maken klara av i skogen också så det blev fullblodet som drog det korta strået.
Varken tid eller pengar räcker till tre hästar...
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

KL

Åhh, jag blir så trött och ledsen. Ni kanske minns att jag gjorde om hela stallet förra året?? Har haft lite smått panik iår för jag vill att hästarna ska få komma in nu då det regnar som värst här hemma och vi har inget vindskydd i hagen mer än träd...
Tar hem högtryckstvätten som även har hetvatten. Tvättar och vad händer ?!?!?! Färgen FLAGNAR BORT!!!! :( Jag orkar inte med detta...har pratat med butiken som sålt och de som tillverkat färgen och förklarat hur det ligger till men de kan inte göra något åt det, de anser att underarbetet är dåligt gjort. :( Vad gör man? Jag har lust att skita i det och bara släppa in hästarna igen...
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Så himla tråkigt. Du har troligen målat plastfärg på oljefärg eller tvärtom.
Ta in hästarna från regnet. De bryr sig inte. Är ju rent i alla fall.

Dottern vann 120 i Halmstad idag.;) Nu får hon banne mig hoppa min kuse lite också.:mad:
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Trist med stallet.
Om dina hästar fryser så släng på varsitt regntäcke.


Nu åker jag till varmare land, ha det gott alla!!
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Trevlig semester:) Vart åker du? Allt är väl bättre än regniga Sverige just nu. Ska inte klaga, för mycket värme är inte bra heller. Bara regnet slutar.:laugh:

Red ut i skogen idag. Hade med en GPS. Kunde se hur långt jag red och i vilken hastighet. Ganska roligt. Som snabbast hade vi 34 km/h och vi red 7,3 km på drygt 50 minuter. Trodde faktiskt att vi red längre.:o Låter inte så mycket 7,3 km.

Nu är det dressyrträning som gäller. Ska starta LB till helgen.:)
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Här är en bild på min tös från i vintras, hittar ingen annan just nu..

bild-049.jpg
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

knapplån

Idag har jag åkt av 06.an för första gången. Jag har nog aldrig skrattat så mkt efter en avtrillning förr :D
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Tack Tessalonica! :)

Tur att du kunde skratta åt avsittningen och att det inte gick illa dressyrteamet! Lite blåmärke är ju trots allt ok :P
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Åhh instämmer, vilken söt häst!


Har idag satt "höjdrekord" på 06:an, vi kom över hela 75 cm! Jag är såå lycklig!! Hon är kalas att ha och göra med, bjuder fint och hoppar allt (hittills). :bump::bump:


Bjussar en bild på fjorden tills kamera bilderna kommit in....
32603861.jpg
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Idag åkte vi iväg på nya äventyr till ny plats för hästen igen.
För att bada! Han blev lite ivrig där ett tag. Först red vi en sväng i skogen, sedan badade vi.

film
 
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

KL

Majsan är en klippa! Inte fick hon dåndimpen av att rida dressyr framför ett slott, tvärtom gick hon alldeles utmärkt! Sen att jag upptäckte 5 min innan start att jag hade lärt mig fel program är en annan historia! (Men jag hade inga felridningar...:angel::D). Hoppningen gick på stooor gräsbana med fullt av hästar, ponnyer o publik runt om. Inget som störde min lilla maskin förstås men det var tungt o djupt efter allt regn o vi fick med oss 3 bommar.

Sen satt vi hela dagen o väntade på terräng start o regnet öste ned....så ni kan själva tänka hur banan såg ut. Men "Lean machine terrängmaskin" Majken plöjde fram i leran som en liten tanks o nollade förstås! Att hon dessutom tog med sig den som startade innan oss runt i släptåg är ju ännu ett plus i kanten för min lilla häst. Den hästen vågade inte hoppa det öppna diket utan fick vänta på oss, sen följde den efter hela banan runt! Majsan sa till mig: Mamma det hoppar en häst efter oss? Jag svarade: Skit i det nu kör vi!:rofl:

Hopp o terräng film:

http://www.youtube.com/watch?v=tHLgyCfLBgc
 
Senast ändrad:
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Grattis. Tänkte på er när regnet öste ner hela helgen.:(

Tränade dressyr igår och koncentrerade mig på sitsen. Att det ska vara så svårt att hålla underskänkeln still. Fick titta på grantopparna för att lyfta upp huvudet och få en bättre rygg. Hade ingen aning om vart jag red.:D
Rivica gick bra i alla fall.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Lååångt! Fy vilken dag.. Har haft veterinärmaraton idag. Började dagen kl 09 på Ultuna, för att kolla upp Viktors kli igen...
2
Svar
35
· Visningar
6 382
Senast: Och_Aye
·
S
Distans Nedan är utdrag ur en annan tråd, där jag svarade på ett inlägg Jessica gjorde och hennes text inflikad längst ner: Mycket intressant...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
11 652
Senast: Habina
·
Hästvård Inköpt i nov -07. Fd galoppör, löpt flitigt i många år (sprungit in en halv miljon). Ingen skadehistorik jag känner till, förutom fula...
2
Svar
23
· Visningar
4 863
Trav Nilema har lite att göra så jag har suttit och letat igenom gamla inlägg :angel: och funderar lite om saker som kommit upp, frågor om...
Svar
9
· Visningar
1 403
Senast: ghost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp