Nummer 7 om våra fina 06:or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nummer 7 om våra fina 06:or

Vilken häst du har! Säger som de andra, är det försäljning på g så borde det gå lätt:)

Själv kom jag hem från min andra Hoppträning för Ulf Johansson just, filuren fick omdömet mkt djärv men omdömeslös:p fick bakläxa att träna på lite lydnad då lilla fröken gärna rusar iväg och gör stooora avhopp. Men han sa även att hon hade mkt hopp i sig:) allt som allt är jag mkt nöjd med dagens träning:)

KL

Tömkörde Bulan idag, hade så otroligt svårt att hitta motivation till att göra något överhuvudtaget så det bara öst ner hela dagen. Avskyr verkligen regn!!! :(
Gick hyffsat bra, är inget proffs på att tömköra men tycker ändå att jag lyckades hyffsat med att få henne lösgjord och i trevlig form. Hon har biffat till sig och nu syns det så himla tydligt. Skoj!

Kl
Ja fy vilket trist väder...
Har varit på olika möten VARJE kväll denna veckan så min häst har fått vila tre dagar.
Imorgonkväll blir det ridning så då får det gärna vara uppehåll:).

Vi hade turen att det var uppehåll en stund på eftermiddagen så det blev en konditionstur i skogen. Rivica behöver bättre på sin kondis tycker hon flämtar och blir svettig fort.:crazy:
Sara klagade när hon hade hoppat henne att hon hade dålig kondis. Får bli vinterns projeket.;)

Kl
Blev en härlig skogsrunda på en pigg och alert häst:D.
Han kändes jättefin att rida och jag fick en härlig känsla idag MEN vad med "älgalöss" vi har i skogen nu.:mad:
Blev fullkomligt överfallen på ett ställe, tror jag dödade/ tog bort säkert 30 stycken från hästen, jag haatar dessa kryp...

Älglöss är så äckliga.:mad: Finns inget värre. Än har jag inte sett till dem hemma.:crazy:

Red lektion och tyckte att hon andades jättehögt innan vi började. Sen var det samma andning lektionen igenom så det blev inte värre för att hon ansträngde sig. Har ingen hosta eller snuva. Njuder framåt som vanligt.:confused:

Får be veterinören lyssna på henne när hon ska vaccineras om nån vecka. Blir lite orolig.:cry:

Aldrig hört om "älglöss" så jag kollade upp det. Vilket äckligt kryp! =/

Förövrigt så fick jag mig en flygtur igår av 06an.."Spöke" i buskarna intill ridbanan, slog mig inte som tur var iaf! Upp igen och sen fick hon jobba! :P
Och i morse åkte jag i backen (från marken) när jag longerade 09an..Sen gick han mkt bra! :)

knapplån

Rider men så gott man kan. Ont i ben och knä, ska in på skelettröntgen snart. Va hos läkaren igår. fått ngn ny skada. kan inte gå utan bandage, och känns lite knixigt att rida, men gör det iallafall, för annars blir ju hästen inte riden. Hoppas på bättring snart.

Aldrig hört om "älglöss" så jag kollade upp det. Vilket äckligt kryp! =/

What?? Här vimmlar det av dem... Vid älgjakten i oktober kan man se hela pälsen röra sig på fällda älgar, blää skitäckliga!!

Kl
Red med en liten elvaåring idag som är medryttare på fjordingen i stallet. Trots att hon ibland låg i svansen på min, ibland rusade om och ibland hamnade låångt efter så brydde sig min häst inte ett skvatt utan lyssnade fint och kändes riktigt trevlig.:love:

Dressyrteamet: Trist att inte må bra. Men vad är det för fel på dig? Har fått för mig att du är ung... Då ska man inte ha ont i kroppen.

Tittar in lite snabbt för att uppdatera mig! Låter som alla har det rätt bra med sina pållar, härligt tycker jag!
I onsdags fick jag äntligen röntgat min kind o mycket riktigt så sitter det nåt därinne, en främmande partikel vad det nu är för nåt. Ska iaf operera bort den på torsdag o sen tänker jag banne mig bli frisk för detta är nåt infernaliskt hemskt!

Men jag försöker att inte tänka så mycket på det utan rider vidare som vanligt. Ska tävla Majken på söndag, fälttävlan förstås, men vädret verkar ju bli kass som vanligt när jag ska ut denna säsongen. Har iaf filat på hennes dressyr så hoppas det kan bli ngt bättre.

Nästa helg ska jag på sadelutprovning hos Amerigo, ska bli mycket intressant.

Nu är det crosstävling med boysen så ha det så bra alla i helgen!

Åkt på skador. Flög av min förra häst in en vägg (blev avbockad med nacken före), bröt lite saker i ryggen och axel, blev förlamad på ena sidan av kroppen. Korta muskler i nacken = yrselproblem. Känslan kom tillbaka här o var efter ca 1 år men har dock ont i kroppen. Efter det omkulldragen av häst för 2½ års sen, slet sönder flera muskler i ländrydd och ben (på mig alltså) som rullat sig som bollar i kroppen. Ont såklart. Nu ngn komplikationskada i mitt knä, miniskeln eller dylikt. Ska även röntgas för en ev muskelfel eller ev. tumör i benet. Jag har nyligen fyllt 30. Man lär sig ju leva med saker o ting dock. Lite jobbigt med knäet dock, påverkar ju ens vardag när man ska gå mycket. Men det finns dom som har det värre!

Kul att höra ifrån dig! Men inte roligt att det fortfarande trasslar med kinden. Himla märkligt att man inte upptäcker att det sitter något i kinden från början:confused:. Nu har du ju haft problem länge... Hoppas på lyckad operation och att du blir helt bra sen!
Lycka till på tävlingen också:).

Dressyrteamet: Låter som om du haft mer än nog av din beskärda del av otur. Hoppas att det inte är något nytt och allvarligt. Skönt dock att du ändå lyckas hålla igång hästarna, tror det är viktigt att ha något annat att fokusera på när man inte mår bra.
Krya på dig.

Men vad härligt, ett alldeles eget ridhus...
Tänk vad det kommer att underlätta för dig i höst och vinter när du ska hålla igång dina två hästar. Är glad för din skull!!

Och jag får snart lampor på vår ridbana i stallet, DET kommer att underlätta för mig.

Grattis. Inte avundsjuk alls.:D
Måste vara perfekt nu till vintern med eget ridhus. Så roligt för dig.:laugh:

Så duktig hon är, hoppar ju riktigt fint! Tänk så bra Saras rutin och erfarenhet är på henne :) Men Beata, visst är det du som ska ut och tävla? En 90 klarar du lätt!

Fy så tråkigt! Men håller tummar att det läks fort efter operation! Rackarns krångel..Kom du ut på nå´n tävling? Förstod att varit rätt uselt här hemma vädermässigt..

Dressyrteamet: Usch, vilka otrevliga skador, ska va väl vara nördiga hästfruntimmer att ändå fortsätta rida å hålla igång;)..

Tessa: Grattis till ridhuset, färdigt i rättan tid;), ( ang det uschla vädret ).

*kl* Hemkommen, utvilad å solbrännd, meen vad det är skööönt att vara hemma. Hämtade Loppis idag från tränaren och hon har skött sig men är PIGG:D..Blir intressant att rida imorgon:crazy:..
Kommer nya ponnyn imorgon!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Lååångt! Fy vilken dag.. Har haft veterinärmaraton idag. Började dagen kl 09 på Ultuna, för att kolla upp Viktors kli igen...
2
Svar
35
· Visningar
6 486
Senast: Och_Aye
·
S
Distans Nedan är utdrag ur en annan tråd, där jag svarade på ett inlägg Jessica gjorde och hennes text inflikad längst ner: Mycket intressant...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
11 671
Senast: Habina
·
Hästvård Inköpt i nov -07. Fd galoppör, löpt flitigt i många år (sprungit in en halv miljon). Ingen skadehistorik jag känner till, förutom fula...
2
Svar
23
· Visningar
4 889
Trav Nilema har lite att göra så jag har suttit och letat igenom gamla inlägg :angel: och funderar lite om saker som kommit upp, frågor om...
Svar
9
· Visningar
1 406
Senast: ghost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka