Nu var det slut med fölningsturen för i år!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Nobbeled
  • Startdatum Startdatum
Sv: Nu var det slut med fölningsturen för i år!

shady skrev:
Vad härligt :banana: :banana: Väntar med spänning på bild. Sätter in bilden så fort jag kan i föltråden.

Jag har sett bild :angel:
Dom är underbart fina båda två :love: :love:

Vi fortsätter att hålla tummarna!

Måste vara bra om de kan vara ute så mkt som möjligt?...blir ju lite annan bakterihalt.

Väntar med spänning på foto!

*kl*

Puh.. det var en pärs att bara läsa igenom tråden:eek: . Vilken mardröm när det blir så :crazy: . Skönt att det verkar ordna sig i alla fall och att både fölisen och mamma är välbehållna (efter omständigheterna).

Hoppas det fortsätter gå bra. // F

Jag står där med bägge fötterna...hehe

Skönt att det går på rätt håll!

Hoppas det fortsätter åt rätt håll nu, du har haft tillräckligt med otur för många, många år framöver!

Nobbeled skrev:
Corsair är i alla fall glad att vara hemma igen och att hon får gå ute med sin fölunge i hagen. Hon är faktiskt en riktigt bra mamma.

åååh, vad härligt att läsa.:banana:
Det är alltid skönt att få ha sina älsklingar hemma.
...skönt för mina tummar oxå.;)

Hoppas det går bra med båda dina hästar! HUr är det eg, kan stoet få föl efter en sådan grej?:confused:

Underbart att höra att de har kommit hem! Och att de verkar ok trots allt! Håller verkligen tummarna för att det går bra i fortsättningen också!

Knapp lån..

Jag ropade nog hej förtidigt.....

I måndags hade fölis lite näsflöde och förhöjd temp. Vi sprutade henne med penicillin och skulle försöka ge henne vätsketillskott "Effydrin" för att få stopp på räsemagen efter att vet varit ute och tittat till henne.

I går tisdags hade tempen sjunkt något men hon rosslade, hostade och var slö. :cry:

Idag på morgonen var hon lika dan som i går kväll, altså ingen positiv utveckling men dock inte negativ heller..

Jag ska kontakta både min egen veterinär + Helsingborg för att höra hur jag ska göra nu under morgonen. Troligen är det ett virus som lillpluttan åkt på. Alltid den stora risken när man kör iväg en liten fölunge till ett djursjukhus....men jag ville ju att mitt sto skulle få bästa möjliga chans. Det känns inte rättvist att den lilla ska bli sjuk nu oxå!

Hur hade ni gjort? Dragit i väg dem till Helsingborg igen eller försökt att lösa det hemma? Det finns ju heller inga garantier att fölungen klarar sig i Helsingborg.

Stoet verkar i alla fall må under omständigheterna ganska väl.

Lill / Stall Nöbbeled ( som är jätteorolig över lilla Corvette)

Nu får de väl vara slut på missflytet snart.... Du har fått så det räcker för en hel livstid.

Jag skulle nog försöka ha dem kvar på hemmaplan så länge det går.
Fortsätter att hålla tummarna.

Ush vad trist, ska det inte vara slut på eländet för din del nu :cry:
Hade jag haft lika långt till Hbg som du har så hade jag nog försökt lösa det hemma först..
Håller tummarna för den lilla :)

Jag säger det igen, fy så orättvist, tycker att du haft Ditt nu.
Min lilla var ju också riktigt sjuk nyss, och jag tyckte det var jätte obehagligt att jag inte fick komma till djursjukhuset och få proffs hjälp. Men vi vårdade henne hemma och det gick mkt bättre än jag trodde. Har Du bara tillgång till en riktigt duktig veterinär som Du litar på, så skulle nog jag försöka vårda den lille hemma.

Var så glad när jag öppnade mailen idag och såg bilden. men vet inte om jag är lika glad nu när jag läst det du skrivit. Men nu finns hon i föl tråden i alla fall.

*kl*
Hon var en riktig sötnos! Hoppas på det bästa framöver!

Tack Shady för hjälpen med bilden! :bow:
Jag hoppas att eftersom hon nu finns på "buke" måste hon kämpa för att klara sig.

Vimsan: Jag vet minsann vem som skickat bilden.....hoppas att det var någon utav de bättre du fick se. ;)

Jag kommer från henne nu och läget är likadant fast jag tycker att hon andas något tyngre än förut. Ikväll har hon fått slemlösande och jag hoppas att det gör verkan tills i morgon.
Hon har lite krut i sig i alla fall för hon fotade lite åt oss i kväll. Det är skönt att hon i allafall är ganska tam fortfarande även om hon vägrar att svälja vissa av "medicinerna". Pastan går rätt bra för den kan hon inte "spotta" ut. Det är ju tredje dygnet med penicillin och jag tycker att den skulle ha gjort mer värkan.

Tack än en gång för alla "blåa tummar"!

Lill / Stall Nöbbeled

Och blåare kommer dem att bli, vi håller allt vad vi förmår här!!!

Måtte hon var bättre i morgon bitti!!

Nu ska jag in på föl tråden och kika på henne!!

Liknande trådar

Avel Vi är sju familjer som bor på en gård (inget kollektiv alltså utan alla familjer har varsin lägenhet). Klockan var ungefär halv två på...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
15 750
Senast: Aliche
·
Avel Vårt sista sto för säsongen har nu äntligen ovulerat. Hon är klar idag, så nog var det på håret då sista tappning var igår. Nåväl...
Svar
5
· Visningar
1 361
Senast: ancan
·
S
Avel I dag är det ingen rolig dag... Som en del säkert vet så fick ett av mina ston ett avslaget höftben i januari, hon hängde på repet...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
5 824
Senast: Lillemim
·
Avel Helsingborg, Gira calling...... Jaha så fick då sista dräktiga märren för året för sig att föla.... Knappt fyllt juver, gul...
2
Svar
31
· Visningar
3 975
Senast: ancan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Hönstråden II