Nu var det slut med fölningsturen för i år!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Nobbeled
  • Startdatum Startdatum
Sv: Nu var det slut med fölningsturen för i år!

Skönt att höra att det gått bra så långt! Håller tummarna även i fortsättningen :)

Nej, men vad är detta?! Ni har väl fått er beskärda del av olyckor! :cry: Många kramar från mig som givetvis genast slutar att jobba för att kunna hålla alla tummar!

Idag när jag pratade med veterinären blev jag ännu lite gladare och vågar nu till och med hoppas att jag får hem dem i livet :love:

Jag har ju ännu inte vågat att glädja mig över att jag faktiskt har ett stoföl och har dessutom inte vågat att "döpa" henne ännu. Jag har ju knappt sett fölungen eftersom jag var så koncentrerad på Corsair och sen bar det ju iväg ibilen nästan omgående. Det enda jag lade märke till var att hon hade jättelånga bakben som inte riktigt passade till framdelen :o Det var nog den där "haren" som varit framme igen :rofl:

Jag tackar för allt stöd! Ni är guld värda!

Lill / Stall Nöbbeled

Vilka underbara nyheter! :love:
Hoppas verkligen att det fortsätter åt rätt håll och att du har dem hemma igen innan midsommar. :bump:

Vi fortsätter att hålla tummarna lika hårt som innan...;)

Yes...det kanske hjälpte med alla "hållna tummar" runt om i sverige

Det hoppas jag det gör. Här börjar dom att bli blåa, lika som min tå med spricka i. Men vad sjutton gör det, bara Nobbeled får hem sitt sto med föl och att allt blir bra.

Underbart att höra.

Men hennes namn säger att hon är en kämpe så det kommer att ordna sig.

Håller fortfarande tummarna för er!!

Vad hemskt :eek: Nu fick jag riktigt ångest för att kanske betäcka mitt sto till nästa år som treåring..

Gisburne skrev:
Förstår inte varför det har varit så mycket sånt just i år! Jag menar, SÅ himla kallt var det inte, även om våren lät vänta på sig...
Vad har temperaturen med detta att göra? Kan du förklara närnare :crazy:

Usch så otäckt det lät! :eek: :(

Hoppas de båda återhämtar sig och blir bra! Håller tummarna!

Hur går det för dem?Har ju gått några dagar nu...

*kramar Anneli med de blåsvarta tummarna i småland*

Tack för hjälpen med tumhållandet! Ni får släppa taget lite men inte helt! :bow:

Jag har nämligen fått hem mina flickor :love:

Corsair verkar må ganska bra....... men då vet hon ju inte själv hur hon ser ut i de ädlare regionerna.
Hon står på kraftig antibiotika och "lösande" foder för att hon ska slippa ta i vid avföring.
Corsair är i alla fall glad att vara hemma igen och att hon får gå ute med sin fölunge i hagen. Hon är faktiskt en riktigt bra mamma.
Tyvärr har det börjat att vara sig rejält idag så det blir nog ett veterinärbesök i morgon.

Fölis som nu är döpt till Corvette har världens diarre och det beror troligen på mammas medicin och kost. Fölis ser lite tunn ut och är lite matt. Jag har fått tips om en pasta som heter Zoolac som kanske kan hjälpa henne lite. Hon har jätte långa bakben och öron, men hon är otroligt söt (inte alls partisk :angel: )

Som ni förstår så är inte risken över ännu men det är ändå på rätt håll!

Shady: Det kommer nog ett mail till dig snart! :bow:

Lill / Stall Nöbbeled

Aldrig provat Zoolac på häst, men det är helt suveränt på hund, så håller tummarna det ska funka bra på fölis med.

Och fortsätter hålla tummarna för er allihop.

Åh så skönt att du i alla fall har fått hem dem! :)

Åh, vad skönt att det gått bra så här långt! Då sa du se att det ordnar sig. Att det varar sig där bak är ju inte så konstigt, men det kan nog vara bra att ta en veterinärkoll.
Zoolac har jag inte hört talas om, är det nåt med bakteriflora för tarmen? Annars är Probimin jättebra för att få ordning på tarmfloran (köps via veterinärer).
Lycka till!

Vad härligt :banana: :banana: Väntar med spänning på bild. Sätter in bilden så fort jag kan i föltråden.

Vad skönt att du äntligen fått hem dina töser :banana: Håller tummarna att det fortsätter att gå bra för dom!

Liknande trådar

Avel Vi är sju familjer som bor på en gård (inget kollektiv alltså utan alla familjer har varsin lägenhet). Klockan var ungefär halv två på...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
15 750
Senast: Aliche
·
Avel Vårt sista sto för säsongen har nu äntligen ovulerat. Hon är klar idag, så nog var det på håret då sista tappning var igår. Nåväl...
Svar
5
· Visningar
1 361
Senast: ancan
·
S
Avel I dag är det ingen rolig dag... Som en del säkert vet så fick ett av mina ston ett avslaget höftben i januari, hon hängde på repet...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
5 824
Senast: Lillemim
·
Avel Helsingborg, Gira calling...... Jaha så fick då sista dräktiga märren för året för sig att föla.... Knappt fyllt juver, gul...
2
Svar
31
· Visningar
3 975
Senast: ancan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Hönstråden II