Nu var det slut med fölningsturen för i år!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Nobbeled
  • Startdatum Startdatum
Sv: Nu var det slut med fölningsturen för i år!

Har halls det oxa tummar for er!
Styrkekramar:bump:

Vi var inne på djursjukhuset i Hbg i går med en häst, och de hade många hästar inne nu, så om det går ska man nog försöka undvika att åka in med fölet.

Håller också tummarna för att den lille ska bli piggare. Nu när hon har klarat en så stor pärs som den första rundan innebar så tror jag att hon är en kämpe och "survivor".

Nobbeled skrev:
Vimsan: Jag vet minsann vem som skickat bilden.....hoppas att det var någon utav de bättre du fick se. ;)

hi hi, om informationen stämmer så är det du som håller i kameran.
Det var flera bilder (även på de andra två små) och alla var kanonfina :love:

Även jag håller mina tummar så hårt det går

Håller tummarna för att fölis kryar på sig.
Om det är virus hjälper ju pencillinet inte alls, utan det är bara som ett skydd för eventuella sekundärinfektioner(tex lunginflammation). Själva virusinfektionen måste kroppen ta hand om själv precis som våra förkylningar. Har hon fortfarande feber?

Ja eftersom hon är här nu, så är det som du säger. Hon måste reda ut detta. Vill ju ha tre bebisar att fota när jag kommer. Hälsa grannen.

Peppar peppar...

Jag tror att det har vänt för Corvette och hon är piggare. Hon sparkade hej vilt åt sambon när han skulle hålla henne när det var dags för medicinen. Tempen ligger nu på 38,8 och då ligger det ju inom det "normala".

Corsair och Corvette ska få gå ut en liten stund i dag på promenad....medan jag sätter gubben till att göra storrengöring i boxen ;) Det är inte lätt att mocka med en fölis som börjar att bli piggare och som dessutom verkar tycka om att använda de långa bakbenen.

Lill / Stall Nöbbeled (som börjar få hoppet tillbaka)

Hoppas nu att det är på rätt väg och att det får förbli så...:)

Oh,vad skönt att höra!
Lycka till!
Undrar bara var ni lagt in bilderna?
Har sökt,men inte hittat dem!

Oj vilken vacker! Eller vilka vackra ska det vara.:p

Jag hoppas innerligt att det fortsätter gå åt rätt håll för er.

Det är människor som dig som jag beundrar:bow:

Bilden har jag lagt in på tråden som är nålad högst upp och heter årets föl (tror jag) lite vimsig efter en hel helg på Öland.

Nu har även jag hittat dem!
Oj,vad söta!
Hoppas allt slutar väl med dem bägge!

Tar knapp..

Jag tror att alla era "tummar" har hjälpt! :bow:

I går när jag tog ut dem på promenad var det första dagen som Corvette racade som den sportbil hon är ;)
Hon verkar nu mycket piggare även om hon fortfarande har lite näsflöde, så jag vill inte ha dem ute i hagen ännu utan de får vackert stå inne på box ett tag till. Hon kraxar bara lite direkt efter ett "race". Det tråkiga är att hon har tappat två veckor i sin utveckling eftersom hon fortfarande ser "nyfödd" ut.

Mamma Corsair verkar också pigg, fast hon låter som en elefant när hon rör sig eftersom hon inte är "tät" där bak ( snacka om fisljud :D )

I lördags fick Navara (mitt första årsföl) någon form av förgiftning nere på hingststationen. Han fick koliksymtom med kraftiga kramper men ändå hade han avföring helatiden. Efter kramplösande spruta slutade koliksymtomen men han ville inte dia, han verkade ha ont i halsen och ville inte svälja. Efter mycket arbete från stationens ägare verkade det ha vänt i går och han var nästan sig själv igen fast lite trött. Ett stort tack till ägarna på stationen som gjorde ett jätte arbete med honom. :bow:

Jag har skyhöga veterinärräkningar men de betalar jag gladeligen eftersom det ändå verkar som om jag har 3 (hyfsat) friska fölungar :smirk:

Lill / Stall Nöbbeled

Vad härligt det låter att dom är på G nu. Kommer att vara så tror jag att jag får pussa tre små föl mular i år i alla fall. Kollar kalenderna febrilt för att hitta en lämplig dag att komma.

Vad härligt att höra att de är pigga!
Hoppas det löser sig även med den andra fölungen.Måste väl vara slut på eländet för dig nu.

Liknande trådar

Avel Vi är sju familjer som bor på en gård (inget kollektiv alltså utan alla familjer har varsin lägenhet). Klockan var ungefär halv två på...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
15 750
Senast: Aliche
·
Avel Vårt sista sto för säsongen har nu äntligen ovulerat. Hon är klar idag, så nog var det på håret då sista tappning var igår. Nåväl...
Svar
5
· Visningar
1 361
Senast: ancan
·
S
Avel I dag är det ingen rolig dag... Som en del säkert vet så fick ett av mina ston ett avslaget höftben i januari, hon hängde på repet...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
5 824
Senast: Lillemim
·
Avel Helsingborg, Gira calling...... Jaha så fick då sista dräktiga märren för året för sig att föla.... Knappt fyllt juver, gul...
2
Svar
31
· Visningar
3 975
Senast: ancan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Hönstråden II