Nu uppdaterar vi med en ny tråd 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sista kvällen med Lilla S. Hon får vara ensam inne (de andra är i hundhuset) och mysa med oss helt ifred. Hon har käkat vildsvin, ryggbiff och fått märgben, och massor med kli på magen. Tidigare i dag gick jag en tur i skogen hemmavid med henne och systrarna och de fick springa fritt och leka.

Samtidigt har vi tittat på en kull hos hennes uppfödare som vi ska maila på. Känns så svekfullt. Men vi får ta och bestämma oss snart om vi ska tacka ja till erbjudandet om ny valp från honom.
Bläää....det är inte såhär det ska vara när man skaffar ny valp. Man ska vara sugen, det är inte vi nu. Denna kommer vi isf sätta ut på foder direkt. Och leta fodervärd är bannemig inte lätt det heller.
Vi kommer samtidigt leta efter en vuxen tik som är mer klar för avel och tävling som får flytta hit ist. Den processen får dock ta tid men Tjeckien känns intressant.

Fy :( Beklagar verkligen!

Var ju och hälsade på Tollaren vi ska låna igen igår, SÅ rolig hund :D, ska bli himla kul att ha hand om henne ett litet tag.

Men när vi var där kom vi in på flatte, de tyckte vi skulle kolla mer på den. Min erfarenhet av den är dock att de är extremt vimsiga (och ja, vi har haft setter ;) ) och väldigt svårt att kanalisera energin, svårt att få dem att fokusera på jobb alltså. Var har ni för erfarenhet av den rasen?

Nu finns det ingen återvändo! :nailbiting:
17361985_10208075663757437_7046775572631706303_n.jpg

Tur att hon redan löpt, nu blir det en helt ostörd tävlingssäsong! :D

Var ju och hälsade på Tollaren vi ska låna igen igår, SÅ rolig hund :D, ska bli himla kul att ha hand om henne ett litet tag.

Men när vi var där kom vi in på flatte, de tyckte vi skulle kolla mer på den. Min erfarenhet av den är dock att de är extremt vimsiga (och ja, vi har haft setter ;) ) och väldigt svårt att kanalisera energin, svårt att få dem att fokusera på jobb alltså. Var har ni för erfarenhet av den rasen?
En vän till mig har jaktlabbar, jaktcocker och har även haft vorsteh, lite terriers och andra hundar i jaktkategorin. Hans fru har flattar och han säger att de är omöjliga:D mycket stress, kan inte vara själva, svårt att fokusera på arbete. Och cancer...

Tack alla för er omtanke idag :heart

Nu har hon somnat in. Älskade, vackra, knasiga Shiloh.
Innan hon och husse for i väg fick hon äntligen få leka lös i trädgården med lillhusse och en tennisboll. Det älskade hon. Det känns skönt att inte vägra henne mer allt som hon tycker är kul.

14502763_1309487415730355_8339328314963536300_n.jpg

Var har ni för erfarenhet av den rasen?
Min erfarenhet är att dom är glada, jämt! Och har du en bra flatte så har du en riktigt bra och rolig hund! :) Dock blir jag helt matt av att träna ihop med dem under en dag, jag tycker Golden är lite lagom vimsigt, men charmiga till tusen är dom! :D

@squarepants (@Isolfur @Halfrek) har betydligt mer erfarenhet av flattar om jag tänker rätt :)

@Voff ni är verkligen fenomenala i all sorg och den bästa flocken Lilla S kunde ha! :heart

Jag vet egentligen inte mer om flattar än jag läst här, men jag har lite crush på dem för tillfället, för plötsligt verkar det ha blivit lite invasion på rasen i mina krokar och alla (öh, jaja två och har sett en tredje) jag träffat på sistone har varit såå glada och verkar vara kul allroundhundar (om man får säga så). Jag vill ha en. I förkrympt storlek till 40 cm mankhöjd. :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
710
Senast: MML
·
Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
322
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 042
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar