Nu uppdaterar vi med en ny tråd 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sista kvällen med Lilla S. Hon får vara ensam inne (de andra är i hundhuset) och mysa med oss helt ifred. Hon har käkat vildsvin, ryggbiff och fått märgben, och massor med kli på magen. Tidigare i dag gick jag en tur i skogen hemmavid med henne och systrarna och de fick springa fritt och leka.

Samtidigt har vi tittat på en kull hos hennes uppfödare som vi ska maila på. Känns så svekfullt. Men vi får ta och bestämma oss snart om vi ska tacka ja till erbjudandet om ny valp från honom.
Bläää....det är inte såhär det ska vara när man skaffar ny valp. Man ska vara sugen, det är inte vi nu. Denna kommer vi isf sätta ut på foder direkt. Och leta fodervärd är bannemig inte lätt det heller.
Vi kommer samtidigt leta efter en vuxen tik som är mer klar för avel och tävling som får flytta hit ist. Den processen får dock ta tid men Tjeckien känns intressant.
:heart

Sista kvällen med Lilla S. Hon får vara ensam inne (de andra är i hundhuset) och mysa med oss helt ifred. Hon har käkat vildsvin, ryggbiff och fått märgben, och massor med kli på magen. Tidigare i dag gick jag en tur i skogen hemmavid med henne och systrarna och de fick springa fritt och leka.

Samtidigt har vi tittat på en kull hos hennes uppfödare som vi ska maila på. Känns så svekfullt. Men vi får ta och bestämma oss snart om vi ska tacka ja till erbjudandet om ny valp från honom.
Bläää....det är inte såhär det ska vara när man skaffar ny valp. Man ska vara sugen, det är inte vi nu. Denna kommer vi isf sätta ut på foder direkt. Och leta fodervärd är bannemig inte lätt det heller.
Vi kommer samtidigt leta efter en vuxen tik som är mer klar för avel och tävling som får flytta hit ist. Den processen får dock ta tid men Tjeckien känns intressant.
:heart

Valpkurs ikväll, så himla nöjd med "mina" elever. :love: Alla är superduktiga, lyssnar och kommer med bra frågor! Det här med att lära ut är ju hur roligt som helst! :D

:( :heart Tänker på er och Lilla S! Världen är bra orättvis.

Blä. Idag jobbar jag stängning. Och då har det haft mage att snöa ute - det ligger till och med kvar lite! :arghh:

Igår tränade jag och Tinja på brukshundsklubben i full snöstorm. Ugh. Kan inte våren komma?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
720
Senast: MML
·
Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
322
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 042
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar