Nu uppdaterar vi med en ny tråd 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
D: Hundskrället får äta mer kalorier än mig.

JvV8Iay.png

Får jag fråga en sak? Är jakten på hund roligare än att ha hund? För du verkar lägga enormt mycket tid på letandet, fakta, kolla upp mm, vilket är jättebra! Men sen känns det som du blir besviken och vill ha ett nytt projekt.

Som jag skrivit i mina tidigare inlägg är jag, trots nuvarande brist på lek, väldigt nöjd med den hunden jag har. Ja, letandet är absolut roligt. Det är inget jag sticker med under stolen med. Förstår inte varför du menar att jag vill ha ett nytt projekt? Detta är min allra första hund, något jag väntat länge på att skaffa. Självklart vill jag att allt ska bli rätt och kännas bra. Att jag vill ha en till hund betyder inte att jag inte är nöjd med den jag har. Det känns inte riktigt rättvist att kalla det "projekt" eftersom det är första gången jag letar och skaffar hund. Jag letar noggrant för att jag är kräsen och vill ha vad jag drömt om så länge. Det hindrar mig dock fortfarande inte från att vilja ha flera. :)

Det blir lite svårt att skriva om något annat än letandet för mig del eftersom det är det enda hundrelaterade jag har haft något att komma med. Annan sak är det om man redan har en hund, men är ens enda koppling till hund "valpletande" eller liknande är det kanske inte så konstigt att det är just det man skriver om i ett hundforum...

Som jämförelse äter Fridolf 3600 vid normalt arbete, och uppåt 5000 efter en hård dag. ;)

Ja, jag tyckte inte ens att det här var en speciellt galet aktiv dag. Typ vanlig promenad och springa efter boll, och en liten jogging runda. Men 2800 kcal är mer än vad jag kan äta en sådan dag. :rofl:

Ja, jag tyckte inte ens att det här var en speciellt galet aktiv dag. Typ vanlig promenad och springa efter boll, och en liten jogging runda. Men 2800 kcal är mer än vad jag kan äta en sådan dag. :rofl:
Innebär vanlig promenad att hunden är kopplad? Annars tycker jag inte det är så konstigt, hundarna går ju lätt fem-sex gånger så långt som vi på samma skogsrunda...

Som jag skrivit i mina tidigare inlägg är jag, trots nuvarande brist på lek, väldigt nöjd med den hunden jag har. Ja, letandet är absolut roligt. Det är inget jag sticker med under stolen med. Förstår inte varför du menar att jag vill ha ett nytt projekt? Detta är min allra första hund, något jag väntat länge på att skaffa. Självklart vill jag att allt ska bli rätt och kännas bra. Att jag vill ha en till hund betyder inte att jag inte är nöjd med den jag har. Det känns inte riktigt rättvist att kalla det "projekt" eftersom det är första gången jag letar och skaffar hund. Jag letar noggrant för att jag är kräsen och vill ha vad jag drömt om så länge. Det hindrar mig dock fortfarande inte från att vilja ha flera. :)

Det blir lite svårt att skriva om något annat än letandet för mig del eftersom det är det enda hundrelaterade jag har haft något att komma med. Annan sak är det om man redan har en hund, men är ens enda koppling till hund "valpletande" eller liknande är det kanske inte så konstigt att det är just det man skriver om i ett hundforum...

Jag var bara nyfiken, jag funkar så själv.
Jag älskar att leta fakta, grotta ner mig och ägna massa tid åt den biten men sen är jag inte lika road längre. Jag har ett yrke där det är en fördel, humla tur för mig. Projekt är inget negativt i mina ögon, jag jobbar alltid så oavsett om jag är ute efter all tillgänglig fakta om en specifik ost man tillverkar lokalt på en halvö i bortre Mongoliet eller om jag dejtar eller letar efter en skohylla.
Min tanke är väl att i och med att jag vet att jag funkar så kan jag behöva ha det i åtanke när jag står där med skohyllan, varför jag valde den, dess fördelar och att skohyllorna inte alltid är grönare på andra sidan.

Jag tycker att det är kul att följa! Jag är nämligen själv dålig på att leta. :D Jag har hittat min dröm-hundmamma, en jättebra uppfödare och en ras som passar mig utmärkt. Vill sjukt gärna ha en till hund men det är typ enbart ett halvsyskon till Sherlock som duger då. :angel:
Fast det finns egentligen en massa hundar jag drömmer om... men ingen har rätt sorts päls. :down:

Innebär vanlig promenad att hunden är kopplad? Annars tycker jag inte det är så konstigt, hundarna går ju lätt fem-sex gånger så långt som vi på samma skogsrunda...

Jag har honom kopplad då det jagas (tror jag) häromkring och sedan för att jag vägrar låta honom få chansen att någonsin dra på något vilt, han är extremt intresserad av vilt. Blir väl en 10km runda eller något på en vanlig dag. Är han lös så jobbar vi eller kastar boll på gårdens mark.

Jag var bara nyfiken, jag funkar så själv.
Jag älskar att leta fakta, grotta ner mig och ägna massa tid åt den biten men sen är jag inte lika road längre. Jag har ett yrke där det är en fördel, humla tur för mig. Projekt är inget negativt i mina ögon, jag jobbar alltid så oavsett om jag är ute efter all tillgänglig fakta om en specifik ost man tillverkar lokalt på en halvö i bortre Mongoliet eller om jag dejtar eller letar efter en skohylla.
Min tanke är väl att i och med att jag vet att jag funkar så kan jag behöva ha det i åtanke när jag står där med skohyllan, varför jag valde den, dess fördelar och att skohyllorna inte alltid är grönare på andra sidan.

Visst är det så! Jag fungerar väldigt mycket så i vissa situationer. Vilket bland annat är anledningen till att jag inte börjat plugga ännu, men förr eller senare kommer det. När det kommer till konsumtion är jag rätt befriad. Är världens sparnörd :angel:

Men när det gäller hundar har jag alltid varit av åsikten att fler är bättre än en. När jag väl skaffar nr. 2 är jag rätt sugen på en annan ras, mest för att det är kul med olika men mycket för att trotsa alla damar och gubbs som säger: "Det enda negativa med rasen är att när man väl skaffat en vill man bara ha fler". Våga trotsa folk som säger att det är det enda negativa :rage::cool:

Lyckades få till en 50 min lång rast innan det usla vädret kom, så nu har hundarna fått springa en stund i skogen och sover lugnt i soffan på jobbet :D Ska se om jag kan klämma in lite rallylydnad innan jag åker hem. Ska köpa saker att sy sele av efter jobbet och avsluta dagen med en mini-långpromenad istället för rastningsrunda. Det känns som att hundarna kan bli nöjda med sin dag då trots dåligt väder. Vi måste verkligen försöka hålla igång nu. Snart drar ju tävlingssäsongen igång!

Nu är fosterhunden röntgad och allt såg jättebra ut. Med lite tur läser SKK imorgon och är av samma åsikt som röntgande veterinär och vi kan på allvar börja leta nytt hem åt henne.
Jag tror tyvärr inte på henne som polis eller väktarhund, hon är lite för mjuk än så länge. Men vi har en som är intresserad av att ta henne som patrullhund och det tror jag skulle passa henne jättebra.
Håll tummarna för bra glasögon på SKK avläsaren och att hon kan få komma till ett aktivt hem som kan ta vara på henne för hon är en väldigt trevlig och okomplicerad fröken.

Alltså blir tokig. Försöker boka tid på Albano - finns egentligen kliniker närmare men tänkte ta två flugor i en smäll och samtidigt boka röntgen för hennes höfter i Juni, för jag vill röntga henne där.
Väntar i evigheter för de säger inte vilken plats i kön jag har. Tillslut knappar jag in att jag ska bli uppringd istället. Det tar sådan jäkla tid att jag glömmer bort att jag väntar på att bli uppringd, glömmer telefonen i bilen när jag tränar Tinja och missar samtalet.
Ringer upp igen och klickar in att jag vill bli uppringd. Åter igen tar det evigheter. Jag kollar klockan på telefonen - och precis när jag ska stänga av skärmen ringer dem. Jag hinner inte reagera innan jag redan klickat på knappen för att stänga av skärmen - samtalet avböjs! :rage::banghead:

Nu är det tredje gången gillt. :mad:

Alltså, kan inte den där trisslotten jag har i plånboken bara ge en vinst på 25000 i månaden i 25 år eller nåt? :D
Jag har typ 100 projekt igång nu känns det som - som är mycket roligare än att jobba :cautious::laugh: typ hundhallen, renoveringen av huset och flytten dit, ordförandeskapet i klubbens lokalavdelning, jag och en kollega har kommit på en rätt fiffig grej som vi funderar på att starta webshop för, jag läser SKKs uppfödarutbildning som är lite mer tidskrävande än jag tänkte och så har jag ju tre stollar som gärna vill ha sitt också. Känner att om det är något jag skulle vilja prioritera bort nu, så är det mitt heltidsjobb :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
720
Senast: MML
·
Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
322
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 047
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar