Nu uppdaterar vi med en ny tråd 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lorry
"Lorry kom in till Hundstallet med polisen då han hittats fastbunden på stan. På Lorrys önskelista står: Långa promenader i skogen, god mat och framförallt obegränsat med kärlek resten av livet. Det är en liten ledsen kille som han värd nu! Lorry är snäll i all hantering och mycket kärlekstörstande. Lorry vill inte bli övergiven igen, finns du därute som kan ge honom trygghet och ett hem att kalla sitt?"

:cry::(:heart:love:

Det är ju helt livsfarligt att kolla på Hundstallets hemsida när man har mens, jag sitter typ här och bölar och vill ta hand om varenda voffe...

Men precis, fastbunden på stan, man blir ju vansinnig ... :(

Buster (den stora) han är en "spännande" blandning men söt. :D
Eller Putte.

Ta stora Buster du, så tar jag lilla. :D Om jag var hundvan skulle jag ta Rea. Eller Oni som finns på Hundstallet Skåne.

Precis hemkommen från första dagen på Peter Ekeströms kurs "Signalerna, Bromsen och Inkallningen".

Kan verkligen rekommendera både den och honom som instruktör! Mjuka, fina metoder och behaglig och pedagogisk som instruktör. :up:

Han inledde kursen med att visa massa olika exempel på hundspråk, så nu sitter jag här och tittar igenom hundarnas kroppsspråk i vårt bildarkiv. Väldigt kul och så tydligt det är egentligen om man bara vet vad man ska titta efter.

frank%20fimpen_zpszl5qicow.png

Precis hemkommen från första dagen på Peter Ekeströms kurs "Signalerna, Bromsen och Inkallningen".

Kan verkligen rekommendera både den och honom som instruktör! Mjuka, fina metoder och behaglig och pedagogisk som instruktör. :up:

Han inledde kursen med att visa massa olika exempel på hundspråk, så nu sitter jag här och tittar igenom hundarnas kroppsspråk i vårt bildarkiv. Väldigt kul och så tydligt det är egentligen om man bara vet vad man ska titta efter.

frank%20fimpen_zpszl5qicow.png

Kul att kursen är bra! Jag har blivit erbjuden plats på hans kurs på Öijared sista helgen i mars, men kan tyvärr inte gå :(

I dag har vi haft fantastiskt väder. Stoppade in alla hundar i transporten i ottan och åkte ut till min superallergiske bror. Sammanstrålade med ännu en familj och så gick vi tre familjer (en jäkla massa ungar och hundar) en bit av Soteleden. Slog läger högt över Åbyfjorden med utsikt över havet och Nordens Ark, lagade renskav på Muurikkan, drack kaffe i solen och bara njöt av våren. Mamma Mu har gjort tusentals rygg-gnugg i blåbärsriset :)

Grattis! Blir ni kvar i närområdet? :)
+ @AraSlei

Det blir söder om Trollhättan, precis vid älven men fel sida älven sett från dig Voff ;)

Ja hundgårdarna är roligast att planera! Vi har tyvärr inget som kan bli hundhus så vi kör på hundkojor tänkte vi... tussarna har inga högre krav så de blir nog nöjda bara med att få utsikt över älven :D

Låter som ni kommer att få det kanon :up::up: rastgård ska jag nog föra vidare här! Tvättstugan och groventre var redan perfekt för hund, lite därför vi köpte huset :p

+ @AraSlei

Det blir söder om Trollhättan, precis vid älven men fel sida älven sett från dig Voff ;)

Ja hundgårdarna är roligast att planera! Vi har tyvärr inget som kan bli hundhus så vi kör på hundkojor tänkte vi... tussarna har inga högre krav så de blir nog nöjda bara med att få utsikt över älven :D

Låter som ni kommer att få det kanon :up::up: rastgård ska jag nog föra vidare här! Tvättstugan och groventre var redan perfekt för hund, lite därför vi köpte huset :p

Jaha, bor du också häromkring. Vad kul :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
720
Senast: MML
·
Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
322
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 047
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar